אחרי לילה לבן במליאת הכנסת, שנמשך עד השעה ארבע לפנות בבוקר ובמהלכו נרשמה נוכחות כמעט מלאה של כל סיעות הבית, הודיעו היום (ג') בליכוד כי מעתה יפרסמו את שמותיהם של כל חברי הסיעה שלא יישארו להצבעות או ישתתפו בדיוני הוועדות. במפלגה לא הסתפקו באזהרה לעתיד, ועשו שיימינג פומבי לשלושה מחברי כנסת בליכוד שנעדרו מהדיונים הלילה: מירי רגב, אופיר אקוניס ופטין מולא.
2 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
נתניהו במליאת הכנסת. נשאר עד 4 בלילה
(צילום: אלכס קולומויסקי)
2 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
טוענת שההיעדרות הייתה באישור. מירי רגב
(צילום: ערוץ כנסת)
"אמש, בניסיון ראשון מול ממשלת השמאל, ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ורוב מכריע של חברי האופוזיציה נשארו במליאה עד ארבע לפנות בוקר", נכתב בחשבון הטוויטר הרשמי של הליכוד. מתוך מטרה להלחיץ את חברי הכנסת ולגרום להם שלא לפספס בעתיד דיונים דומים, פורסמו כאמור בציוץ שמות שלושת הח"כים שנעדרו - לטענת המפלגה "ללא אישור".
רגב טענה בתגובה כי היא נעדרה מהמליאה באישור. "להפלת ממשלת השמאל דרושה משמעת ברזל אך לא פחות מכך, אחדות הליכוד", כתבה בציוץ בטוויטר. "לכן מוטב שתבהירו כי יציאתי מהמשכן הייתה בתיאום ובאישור".
השיימינג הזה מגיע על רקע טענות שעמם התמודד הליכוד, ולפיהן רוב השרים הבכירים לשעבר שחברים בסיעה יסרבו להישאר ימים שלמים במליאת הכנסת ובהצבעות ארוכות במליאה. אתמול, במהלך הדיונים במליאה, הבהיר יו"ר האופוזיציה בנימין נתניהו שלא יהיו הנחות לאף אחד מחברי האופוזיציה.
אמש במליאה: אלקין תקף את נתניהו, שהגיב
(צילום: ערוץ כנסת)
בשעת לילה מאוחרת נתניהו אף טלפן ליו"ר סיעת הליכוד יריב לוין, ושאל מדוע לא כל חברי האופוזיציה נמצאים במשכן. הוא דרש מכולם, גם אלה שכבר עזבו את הכנסת לביתם או לסידורים אחרים, לחזור מיידית לקראת ההצבעות.
נתניהו ולוין התקשרו יחד לכל אחד מחברי הכנסת באופן אישי, וביקשו מהם להישאר בכנסת עד נעילת המליאה. גם גילה גמליאל, שהתקזזה עם ח"כ אמילי מואטי מהעבודה שמתאוששת כעת בביתה אחרי אשפוז בבית חולים, נדרשה להגיע למליאה. בסופו של דבר הקיזוז נותר על כנו, מכיוון שאופיר אקוניס נעדר.
בציוץ נוסף בחשבון הטוויטר של הליכוד, נכתב: "לתשומת לב חברות וחברי הליכוד - אנו נעדכן כאן באופן קבוע על נוכחותם של חברי הליכוד במליאת הכנסת ובוועדות". במפלגה הבטיחו כי דו"ח הנוכחות של הח"כים יופץ בקרב כל מתפקדי הליכוד: "כשמכריזים על גיוס, כפי שנעשה אמש - אין קיזוזים, אין היעדרויות ואין תירוצים. נמשיך לעדכן על נוכחות חברי הכנסת כאן, ודו"ח מסכם תקופתי יישלח ישירות לכל חברי הליכוד". בליכוד הוסיפו כי "נפיל את ממשלת השמאל רק אם נשמור על משמעת ברזל".

למרות ההתגייסות בליכוד ובאופוזיציה במהלך הדיונים הממושכים במליאה, שעסקו בשורה של נושאים ובהם הצעת אי-אמון של הליכוד וש"ס, הקואליציה צלחה את ההצבעות השונות. ח"כ רם שפע, יו"ר סיעת העבודה בכנסת, בירך את יו"ר הקואליציה ח"כ עידית סילמן מימינה ואת ממלא מקומה, ח"כ בועז טופורובסקי מיש עתיד. "סיימנו הרגע לילה לבן של הצבעות, זמן מצוין לפרגן לצמד המבסוט סילמן וטופורובסקי שהובילו יחד איתנו את הקואליציה, למרות שהאופוזיציה ניסתה אותנו - ניצחנו בכל ההצבעות שהיו לאורך הלילה", צייץ שפע בטוויטר.