פרויקט חדש במועצת גוש עציון על רקע רצח הנערה רנה שנרב בפיגוע: במעיינות שנמצאים בשטח המועצה יוצבו מצלמות אבטחה שישדרו לחמ"ל 24 שעות ביממה. מדובר במעיינות שאותם פוקדים מטיילים רבים. מספרם גדל בתקופת הקורונה, שבה אנשים משתוקקים לאוויר צח ולמראות טבע.
3 צפייה בגלריה
מעיין עין אבו כאלב
מעיין עין אבו כאלב
"צעד נוסף למען ביטחון התושבים והמטיילים". מצלמה שהותקנה במעיין עין אבו כאלב
(צילום: מועצת גוש עציון)
3 צפייה בגלריה
מעיין עין אבו כאלב
מעיין עין אבו כאלב
המצלמה במעיין עין אבו כאלב
(צילום: מועצת גוש עציון)
מטרת המצלמות: לפקח על הנעשה במעיינות, שכן רבים מהם מבודדים ומרוחקים. בנוסף לכך, בחלקם אין קליטה סלולרית. במקרה של אירוע ביטחוני או תאונה כלשהי יופיעו הצילומים בחמ"ל ואנשיו יוכלו לדווח על כך לכוחות הביטחון וההצלה.
על כל מצלמה יש גם רמקול שבעזרתו ניתן לכרוז למטיילים על סכנה הנשקפת לחייהם או על כל אירוע חריג אחר. בסך הכול יותקנו 10 מצלמות. הראשונה בהן הותקנה במעיין עין אבו כאלב. במסגרת הפרויקט הותקנה גם נקודת חיבור לאינטרנט במעיין עין לבנה.
3 צפייה בגלריה
רינה שנרב ז"ל
רינה שנרב ז"ל
רנה שנרב ז"ל
(באדיבות המשפחה)
הפרויקט יצא לדרך בעקבות הפיגוע במעיין עין בובין שבבנימין, שבו נרצחה לפני כשנה וחצי הנערה רנה שנרב מלוד כתוצאה מפיצוץ מטען חבלה. אביה ואחיה, שהיו עימה, נפצעו קשה. חקירת גורמי הביטחון העלתה כי הפיגוע, שבוצע על ידי החזית העממית, תוכנן היטב בעזרת איסוף מודיעין וכי האתר נבחר משום שרבים מבקרים בו.
"הפרויקט הוא צעד נוסף למען ביטחון התושבים והמטיילים הרבים בגוש. ניסיון העבר מלמד שהתקנת אמצעים כאלה מחזקת את תחושת הביטחון", אמר שלמה נאמן, ראש המועצה.
"בתקופת הקורונה גדל משמעותית מספר המבקרים באתרי הטבע. אנחנו משוכנעים שהמיזם החדש יגרום לכך שמספרם יגדל עוד יותר", אמר משה ברוס, מנכ"ל תיירות גוש עציון.