1 צפייה בגלריה
מתחם היבדק וסע בגני יהושוע
מתחם היבדק וסע בגני יהושוע
מתחם היבדק וסע בגני יהושע בת"א
(צילום: ניצן דרור)
2,809 בני אדם אובחנו אתמול עם קורונה. מנתוני משרד הבריאות שפורסמו הבוקר (שישי) עולה כי שיעור הבדיקות שחזרו חיוביות מכ-79 אלף הבדיקות עומד על 3.6%, וללא בדיקות סקר על 4.2%.
מתוך 416,231 בדיקות, שיעור החיוביים בשבוע האחרון עומד על 3.38%. בשבעת הימים האחרונים אובחנו בממוצע 2,241 חולים ביום - וישראל מתקרבת לרף ה-2,500 שנקבע כתנאי ל"ריסון מהודק". ברחבי הארץ מאושפזים 419 חולים במצב קשה, מהם 105 מונשמים. מפרוץ המגפה נפטרו בישראל 3,050 בני אדם.
עוד עולה מהנתונים כי 14.5% מהישראלים מתגוררים ביישובים ירוקים לפי תוכנית הרמזור, 51.9% בצהובים, 22.7% בכתומים ו-11% ביישובים אדומים. בירושלים 12 רובעים הם אדומים, שישה כתומים ואחד צהוב – והעיר מוגדרת ככתומה.
מקדם ההדבקה R עומד הבוקר על 1.29. במגזר החרדי ה-R הוא 1.63, במגזר הכללי 1.24 ובחברה הערבית 1.07. כ-52% מהנדבקים אתמול הם מהחברה הכללית, 34% מהערבית ו-12% מהחרדית. בבדיקות סקר של צוותי ההוראה שיעור החיוביים גבוה מהממוצע הארצי והוא עומד על 4.8% - 150 חיוביים מתוך 3,104 בדיקות.
מספר הנדבקים הכללי מאז חודש פברואר עומד בישראל על 368,759 בני אדם. לפי נתוני הלמ"ס, המעודכנים לראש השנה, בישראל חיים בישראל 9,246,000 בני אדם. מהנתונים עולה כי כמעט 4% מהישראלים כבר נדבקו בקורונה בעשרת החודשים האחרונים, כלומר אחד מכל 25 תושבים אובחן כחיובי לנגיף מאז פברואר. ייתכן מאוד שהמספר גבוה בהרבה, כיוון שיש לא מעט נדבקים שלא אובחנו והם מזוהים רק בבדיקה סרולוגית.
ישראל מדורגת במקום ה-20 בעולם בשיעור הנדבקים הכללי ביחס לאוכלוסייה. במקום הראשון נמצאת אנדורה, שם קרוב ל-10% מהתושבים נדבקו, ואחריה לוקסמבורג, מונטנגרו וסן מרינו. גם צ'כיה, בלגיה, ארצות הברית, בחריין, ארמניה, גאורגיה, קטאר, סלובניה, פנמה, שוויץ וקרואטיה מדורגות לפני ישראל בשיעור הנדבקים הכללי ביחס לאוכלוסייה.


(צילום: אבי מועלם)

מוקדם יותר השבוע התבשרו נציגי הקופות כי בשלב הראשון יתחסנו חברי הצוותים הרפואיים ולאחר מכן בני 60 ומעלה ואזרחים שסובלים ממחלות כרוניות. בני זוגם של בני ה-60 ומעלה יזכו גם הם לחיסונים - גם אם הם צעירים יותר.
תחנות החיסון ייפתחו בהדרגה והתחנות הראשונות שצפויות להיפתח יהיו גדולות ובמרכזי אוכלוסייה משמעותיים. על פי הנאמר לקופות, תוך כ-10 ימים לאחר מכן עשויות להיפתח גם תחנות חיסון קטנות יותר. אף שקופות החולים מכבי ומאוחדת הודיעו אתמול שניתן לקבוע תור לחיסון לקורונה לבני 60 ומעלה כבר מהיום, מבדיקת ynet עולה כי לא בכל המוקדים ההוראה עודכנה.

המפה המעודכנת: הערים שבהן לא ילמדו כיתות ה'-י"ב בשבוע הבא

התחלואה עלתה, ובעשרות ערים ויישובים תלמידים רבים לא ישובו לבית הספר גם בתום חופשת חנוכה: מפת הרמזור של פיקוד העורף עודכנה אמש, וכעת אפשר לבחון מהם היישובים האדומים והכתומים שתלמידי כיתות ה' עד י"ב בהם יישארו בבית בשבוע הבא. בדקו במפה כאן מהו הצבע המעודכן של היישוב שבו אתם גרים.

יישובים רבים התווספו לרשימה האדומה והכתומה בימים האחרונים. על-פי המפה, נמצאים ברשימה זו, בין היתר, קריית ים, קריית ביאליק, נצרת, שפרעם, טמרה, סכנין, אום אל פחם, בקה אל-גרבייה, רעננה, קריית מלאכי, מבשרת ציון, קריית גת, אשקלון, דימונה, אבו גוש, קלנסווה ואור יהודה. בנוסף, שכונות רבות בירושלים גם הן אדומות וכתומות. במפה ניתן לבחון גם את צבע השכונות בבירה.