4 צפייה בגלריה
אילוסטרציה עו"ד עורך דין בית משפט
אילוסטרציה עו"ד עורך דין בית משפט
שיעור הצלחה נמוך במיוחד במכללות. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שוב אחוז נכשלים גבוה בבחינת הסמכה של לשכת עורכי הדין: לפי הנתונים שפורסמו היום (ב'), רק כ-34% מבין המתמחים והמתמחות שניגשו לבחינת קיץ 2020 קיבלו ציון עובר - לעומת 48% במועד שעבר. מדובר באחוז נכשלים גבוה במיוחד של כ-66%, רובם מהמכללות.
לבחינת ההסמכה, שהתקיימה ב-27 באוגוסט השנה, ניגשו 2,835 מתמחים ומתמחות. 1,867 מהנבחנים ניגשו לבחינה בפעם הראשונה, ו-968 נבחנים ניגשו אליה בפעם השנייה או יותר. 47% מהניגשים לבחינה בפעם הראשונה צלחו את הבחינה, וממוצע הציונים הכללי עומד על 54.3.
כפי שקורה מדי שנה, האוניברסיטאות מובילות את שיעורי ההצלחה: 72% מבוגרי האוניברסיטאות עברו את הבחינה, בעוד רק 28% נבחנים שלמדו במכללות צלחו אותה. במקום הראשון נמצאת שוב האוניברסיטה העברית שבירושלים, עם 78% מעבר וציון ממוצע של 65.6.
במקום השני נמצאת אוניברסיטת תל אביב עם ממוצע של 72% מעבר, ובמקום השלישי נמצאת אוניברסיטת חיפה עם 68%. אוניברסיטת בר אילן במקום הרביעי עם 65%.
במקום החמישי והגבוה ביותר מבין המכללות נמצאת מכללת ספיר שבשדרות, עם אחוז מעבר זהה לבר אילן - 65% - אך עם פחות סטודנטים שניגשו לבחינה. אחריה המכללה למנהל עם 60% מעבר, והמרכז הבינתחומי שבהרצליה עם 56%.
4 צפייה בגלריה
ועידת המשפט
ועידת המשפט
"להקים ועדה ציבורית כדי למנוע עוגמת נפש". אבי חימי
(צילום: מוטי קמחי)
בתחתית הרשימה נמצאת המכללה האקדמית כרמל עם 5% מעבר בלבד. אחוזי מעבר נמוכים נרשמו גם במכללה האקדמית קריית אונו, עם 21% בלבד, ובמכללת שערי משפט, עם 23%.
64% מהמתמחים שהתמחו בפרקליטות עברו את הבחינה, ובבתי המשפט עברו רק 35% מהמתמחים. בממשלה או ברשויות המקומיות עברו 34% מהמתמחים.
יו"ר לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי: "אני מברך את המצטרפים החדשים למשפחת עורכי הדין בישראל, ומאחל להם הצלחה בדרכם החדשה. מיומי הראשון בתפקידי כראש הלשכה פעלתי להקמת ועדה ציבורית שתסדיר אחת ולתמיד את מסלול הכשרתם של הסטודנטים למשפטים, ואני שב וקורא להקמת ועדה ציבורית כזו היום. מסקנות הוועדה יוכלו למנוע עוגמת נפש ואי ודאות בקרב אלו המבקשים להיכנס בשערי המקצוע, לצד הבטחת איכות המקצוע ויצירת מסלול הכשרה מתאים וראוי".
בשנים האחרונות גוברת הביקורת על קושי הבחינה. המתמחים טוענים כי עקב הצפת המקצוע, נעשים המבחנים קשים במיוחד.