כבר ב-2013 נחשד יהודה משי זהב, יו"ר זק"א לשעבר, בעבירות אונס - אך הפרקליטות סגרה את התיק למרות האזנות הסתר שהעלו את החשדות. חוקרי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 הגיעו לפרטים במסגרת חקירה לאי-סדרים כספיים בארגונו של משי זהב, אך במהלך המעקב אחר הארגון עלה החשד לעבירות מין מצד יו"ר הארגון.
1 צפייה בגלריה
(צילום: דנה קופל, ירון ברנר)
מהפרטים הידועים עד כה, באותו הזמן עמדו שתי חקירות הקשורות למשי זהב ולזק"א. האחת במפלג ההונאה של מחוז ירושלים, ואילו השנייה ביאח"ה, בפיקודה של תת-ניצב זיווה אגמי כהן. החוקרים הגישו לבית המשפט המחוזי בקשה להאזנת סתר - ונענו בחיוב. מתוצרי ההאזנה עלה חשד למקרה אונס נוסף, ולאירוע אחר שהתרחש בצימר באזור ירושלים. בסופו של דבר, פרקליטות מחוז ירושלים החליטה כי בנסיבות הקיימות אי אפשר להתקדם בחקירה - והתיק נסגר.
החקירה ב-2013 החלה בעקבות תחקיר של העיתונאי קלמן ליבסקינד, ובו עלה חשד לכך שמלבד העובדה שבני משפחתו של משי זהב מועסקים בזק"א, אחוז גדול מהתרומות לא הגיע לייעודו, נסיעות רבות לחו"ל בוצעו על חשבון הארגון וכן עלו בעיתו בניהול ספרי החשבונות. צוותי החקירה ביאח"ה עמלו קשות על הממצאים, וחקרו את בני משפחתו של משי זהב. במהלך החקירה עלה חשד ראשוני לעבירות מין מצידו של משי זהב.
חשודה שנחקרה בתיק ההונאה סיפרה לחוקרים על אירועים שהתרחשו בין משי זהב לנערות צעירות בצימרים בירושלים, ובעקבות המידע פנו החוקרים לבית המשפט. במשך תקופה ארוכה היה משי זהב נתון להאזנות סתר, אז גם עלו חשדות נוספים לגבי שני אירועים לפחות: הראשון בעניין טענה לאונס מצד אישה אחת, ואירוע נוסף עם אישה אחרת בצימר באזור ירושלים, שלפי החשד נכרת איתה הסכם שתיקה. ביאח"ה הצליחו להגיע לאותן נשים, ודרכן הגיעו למקרה נוסף שקשור לקהילה חרדית ברחובות, אולם בכל המקרים החוקרים לא זכו לשיתוף פעולה מהמתלוננים שסירבו להעיד - ובכך התיק נסגר.
בתוך כך, משי זהב הגיע היום (שני) מיוזמתו למשרדי להב 433 בלוד כשהוא מלווה בעורך דינו במטרה למסור את גרסתו לתלונות הרבות נגדו. במשטרה סירבו לקבלו כיוון שלא הוזמן כלל לחקירה.
לפי דיווח של חדשות רשת מאמש, בכירי המשטרה הוזמנו לאירוע לציון 30 שנים להקמת זק"א - אך כמה ימים לפני האירוע התקבל מכתב אנונימי במשטרה שטען לפגיעות מיניות מצד משי זהב. "אנו יודעות שאנשי משטרה מוזמנים לאירועים עמו והוא מתהדר בנוצות טווס, כשמאחוריהן איש מסוכן עם כוח שפלא שעד כה לא נערכה חקירה מקיפה לגבי פגיעתו הרעה בנשים", נכתב בפנייה למשטרה. לפי הדיווח, אף ניצב במשטרה לא הגיע לאירוע, אך הוחלט לפתוח בחקירה כדי לעלות על זהות מחברי המכתב.