איראן פרסמה תיעוד של החשוד בחבלה בנתנז: "נמלט מהמדינה"

איראן פרסמה תיעוד של החשוד בחבלה בנתנז: "הוא נמלט"

איראן פרסמה בצהריים (שבת) תיעוד ראשון של מי שלטענתה עומד מאחורי הפיצוץ שפגע ביום ראשון האחרון באתר הגרעין בנתנז. לטענתה מדובר באדם בשם רזה קרימי, ואת זהותו גילו לכאורה שירותי המודיעין של הרפובליקה האיסלאמית. לפי הנטען בדיווחים בתקשורת האיראנית, החשוד הינו בן 43 ונמלט מהמדינה כבר ביום שבו אירעה פעולת החבלה - שאותה מייחסת טהרן לישראל.

9 צפייה בגלריה
רזה קארימי
רזה קארימי
רזה קרימי
"הצעדים המשפטיים ההכרחיים למעצרו והחזרתו למדינה ננקטים כעת", דווח בטלוויזיה הממלכתית, שפרסמה בנוסף מה שנראה כמו התראה על מעצרו מטעם האינטרפול, ארגון המשטרה הבינלאומי. באינטרפול לא הגיבו לבקשות לתגובה בנוגע לאפשרות שהוא הוציא צו מעצר נגד החשוד.
9 צפייה בגלריה
(צילום: EPA, AFP)

ביידן: העשרת האורניום באיראן ל-60% לא מועילה לשיחות הגרעין

נשיא ארה"ב ג'ו ביידן התייחס בלילה להודעת איראן שלפיה היא הצליחה להעשיר אורניום לרמה של 60 אחוזים, ואמר כי "החלטת טהרן מנוגדת להסכם הגרעין, ואינה מועילה לשיחות הגרעין". לדבריו, עוד מוקדם לקבוע כיצד יסתיימו שיחות הגרעין. "אנחנו שמחים שאיראן הסכימה לנהל איתנו דיונים בנושא. אנחנו עדיין מדברים", ציין הנשיא האמריקני בתום פגישה עם ראש ממשלת יפן יושיהידה סוגה.
מוקדם יותר בכיר באיחוד האירופי אמר כי הודעת איראן מקשה על הגעה להסכמות בין הצדדים. "ברור שזה לא הופך את המשא ומתן על הצלת הסכם הגרעין לקל יותר", ציין. ההודעה פורסמה בשעה שהשיחות בין איראן למעצמות בווינה נכנסו ליומן השני - ולאחר מכן הן הסתיימו. "שתי המשלחות המרכזיות, האיראנית והאמריקנית, ישובו לארצותיהן כדי לקבל הנחיות מדויקות יותר, ואז - אני לא יודע מתי - השיחות יתחדשו", הוסיף הבכיר.
9 צפייה בגלריה
 ביידן ופוטין
 ביידן ופוטין
ביידן ופוטין
(צילום: AP, MCT)

רוסיה תגרש דיפלומטים אמריקנים

שר החוץ הרוסי סרגיי לברוב הודיע אמש כי מוסקבה תגרש עשרה דיפלומטים אמריקנים, בתגובה לסנקציות שהטילה עליה וושינגטון. בהצהרה נוספת הודיע משרד החוץ כי מוסקבה הטילה סנקציות משלה על שמונה פקידי ממשל בארה"ב בהווה ובעבר ואוסרת עליהם להיכנס לרוסיה.
הבית הלבן הודיע שלשום בצהריים על הטלת הסנקציות, שכוללות את גירושם מארה"ב של עשרה דיפלומטים רוסים. חלק מהדיפלומטים הללו, לפי הבית הלבן, הם אנשי מודיעין. בהודעת הבית הלבן נאמר שהסנקציות הוטלו בשל ניסיון ההתערבות של רוסיה בבחירות אשתקד, פריצת הסייבר הגדולה לסוכנויות הממשל שנחשפה בשנה שעברה, פעולותיה של מוסקבה בנוגע לאוקראינה ו"פעולות עוינות נוספות".
מסע הלוויה של הנסיך פיליפ בבריטניה
(צילום: רויטרס )

הנסיך פיליפ הובא למנוחות

הנסיך פיליפ, בעלה של המלכה אליזבת השנייה שהלך לעולמו בגיל 99 בסוף השבוע שעבר, נטמן היום בטקס מצומצם למדי בקפלת סנט ג'ורג' שבטירת ווינדזור. בטקס הורשו להשתתף רק 30 איש, וכולם נדרשו לעטות מסכות, לשמור על ריחוק חברתי ונאסר עליהם להשתתף בשירה של ארבעת חברי המקהלה הבודדים שיורשו להיכנס לתוך קפלת סנט ג'ורג'.
9 צפייה בגלריה
לווית הנסיך פליפ
לווית הנסיך פליפ
המלכה מגיעה להלוויית בעלה פיליפ
(צילום: AP)
9 צפייה בגלריה
לווית הנסיך פליפ
לווית הנסיך פליפ
הנסיכים וויליאם והארי
(צילום: AFP)
הטקס החל בשעה 15:00 לפי השעון המקומי, או 17:00 לפי שעון ישראל. לבקשת פיליפ עצמו, ההלוויה לא הוגדרה ממלכתית והציבור לא הורשה לחלוק לארונו כבוד אחרון לפני כן. למרות זאת, בריטניה ציינה בפתח האירוע דקת דומייה לאומית. המלכה אליזבת, לבושה בשחור, נראתה בציבור לראשונה מאז מות בעלה. הנסיך הארי צעד לצד אחיו וויליאם, לראשונה מאז הסכסוך, ולאחר מסע הלוויה השניים שוחחו.
תיעוד מתקיפות צה"ל ברצועת עזה
(צילום: דובר צה"ל)

לילה שני ברציפות: רקטה מעזה, צה"ל תקף

רקטה ששוגרה מרצועת עזה התפוצצה אמש בשטח פתוח במועצה האזורית אשכול שבנגב המערבי. בעקבות השיגור הופעלה התרעת צבע אדום ביישובים חולית ושדי אברהם. האזעקה נשמעה בשעה 21:43. מצה"ל נמסר כי זוהה שיגור אחד לעבר שטח ישראל. ממועצת אשכול נמסר כי הרקטה ככל הנראה התפוצצה מחוץ לשטח היישובים. לא היו נפגעים ולא ידוע על נזק.
בתגובה, צה"ל תקף שעות ספורות לאחר מכן מטרות חמאס ברצועה. מדובר צה"ל נמסר כי "מטוסי קרב וכלי טיס של חיל האוויר תקפו שורת יעדי טרור". בין המטרות שהותקפו - מתקן אימונים, עמדת משגרי נ"מ בפיתוח, מפעל לייצור בטון ותשתית של מנהרת טרור התקפית של חמאס. שניים מהיעדים שהותקפו - עמדת משגרי הנ"מ ומפעל הבטון - חריגים יחסית בכך שצה"ל חושף בפגיעה בהם טפח מהתעצמותו של חמאס ברצועה, שבמסגרתה הוא מפתח מנהרות לחימה פנימיות ומתקרב לגבול וכן מייצר באופן עצמי משגרים נגד מטוסים.

נחקר מות צעיר שהתמוטט במסיבה ביום העצמאות

צעיר בן 28 מטבעון שהתמוטט במהלך מסיבה ביום חמישי, בליל יום העצמאות, נפטר אתמול לפנות בוקר במרכז הרפואי לגליל בנהריה. לא ברור עדיין מדוע הצעיר התמוטט במהלך המסיבה, באחוזה ביישוב נווה זיו שבגליל המערבי, והסיבה תיבחן בנתיחה שתיערך לגופה - אז ייקבע אם המוות נגרם בשל אירוע טבעי, או בשל שימוש מופרז בסמים או אלכוהול.
9 צפייה בגלריה
הכרזה של המסיבה
הכרזה של המסיבה
הכרזה של המסיבה
המשטרה פתחה בחקירה וחקרה את בעל הווילה ואת מארגן המסיבה. מהחקירה התברר כי לאחר שהתמוטט, הצעיר פונה לבית החולים באמבולנס פרטי. הרופאים בבית החולים הצליחו להחיותו, אולם לאחר מספר שעות התדרדר מצבו. במשטרה אמרו כי עדיין לא ברור מה גרם למותו של המנוח, ועדיין לא עלה חשד כי מדובר באירוע פלילי. אחד המשתתפים אמר כי "רבים במסיבה שאפו 'גז קצפות'".

הרים גלגל, ואיבד שליטה: אופנוען נהרג ליד נתניה

רוכב אופנוע בשנות ה-20 לחייו נהרג בצהריים בתאונה עצמית בכביש 2 לכיוון צפון, באזור מחלף נתניה. חובשים ופרמדיקים של מד"א שהוזעקו לזירת התאונה איתרו את הצעיר בתעלה הסמוכה לכביש, במרחק רב מרכבו, ונאלצו לקבוע את מותו במקום. התנועה בכביש נחסמה בעקבות התאונה במחלף נתניה לצפון.
על פי החשד, רוכב האופנוע איבד שליטה כאשר עשה מה שמכונה "וולי" - הרמת הגלגל הקדמי ונסיעה רק על הגלגל האחורי של האופנוע. זו ככל הנראה הסיבה שגופתו נמצאה במרחק רב מהאופנוע.

רוסיה מרכזת כוחות גם בים

בזמן שרוסיה מרכזת כוח צבאי עצום מול אוקראינה, היא מעבה כוחות גם בים השחור. היום חצו שתי ספינות קרב רוסיות את מצרי הבוספורוס בדרכן לים השחור, ואיתן 15 כלי שיט קטנים יותר.
9 צפייה בגלריה
נחתת רוסית רוסיה קונדופוגה מסוג רופוצ'ה עוברת מצרי בוספורוס טורקיה
נחתת רוסית רוסיה קונדופוגה מסוג רופוצ'ה עוברת מצרי בוספורוס טורקיה
נחתת רוסית חוצה את הבוספורוס, היום
(צילום: רויטרס)
9 צפייה בגלריה
טוהר בוטבול
טוהר בוטבול
טהור בוטבול בליסבון, היום
(צילום: אורן אהרוני)

כבר 3 מדליות לישראל באליפות אירופה בג'ודו

אתמול גפן פרימו הצעירה זכתה במדליית ארד באליפות אירופה בג'ודו הנערכת בליסבון שבפורטוגל (בקטגוריית המשקל של עד 52 ק"ג), הערב עוד שני ישראלים זכו במדליות: טוהר בוטבול (73 ק"ג) הפסיד בגמר וזכה במדליית הכסף, שגיא מוקי (81 ק"ג) התאושש מהפסד מפתיע ברבע הגמר וזכה במדליית הארד.

התחזית: התחממות נוספת, בתחילת השבוע - שרבי

אחרי שבסוף השבוע היה מזג האוויר חם, מחר תורגש התחממות נוספת בעיקר בפנים הארץ. גל החום יימשך שבוע לפחות.
9 צפייה בגלריה
בוקר שישי בחוף הצוק
בוקר שישי בחוף הצוק
חוף הצוק בתל אביב
(צילום: יאיר שגיא)
ביום ראשון ובעיקר בשני יהיה חם במיוחד. שרב כבד יורגש ביום שני, העננות תהיה גבוהה וייתכן אובך. הטמפרטורות ינועו בין 35 ל-44 מעלות ברחבי הארץ.
בימים שלישי ורביעי תורגש ירידה בטמפרטורות ועלייה בלחות, בעיקר לאורך החוף. תיתכן הגבלת ראות כתוצאה מערפל בשעות הבוקר.
כבר ביום חמישי הטמפרטורות יחזרו לעלות, ושוב יחצו את רף ה-30 מעלות ברחבי הארץ. מזג האוויר ישאר ככל הנראה חם גם במהלך כל סוף השבוע הבא.
עוד תחזיות לארץ ולעולם באפליקציה של דני רופ באייפון ובאנדרואיד