הריאיון עם ראש מועצת חצור הגלילית
(צילום: שמיר אלבז, אבי חי)

בקריה החרדית בחצור הגלילית נערכים לסגר שיחל אחר הצהריים (יום א') בעקבות עלייה מדאיגה בנתוני התחלואה בקורונה. "הרבנים הבינו את גודל המשבר ולכן ביקשו לקחת על עצמם מרצון סגר ולמנוע סגר על היישוב כולו", אמר הבוקר ראש מועצת חצור הגלילית שמעון סוויסה בריאיון לאולפן ynet.
לפי נתוני משרד הבריאות המעודכנים, פרט לחצור הגלילית כוללת רשימת היישובים האדומים גם את בוקעאתא, מסעדה, נחף, בית ג'ן, דיר חנא, כפר קאסם, בסמה, יפיע, עראמשה וסלאמה.
ביום שישי הרחיבה ועדת השרים להכרזת אזור מוגבל את רשימת היישובים שעליהם מוטל סגר. אחרי שיום קודם לכן הוחלט להאריך את הסגר על מג'דל שמס (עד 10 בנובמבר) ולהכריז הגבלות על היישוב מסעדה (עד 11 בנובמבר), נקבע כי יש להחיל הגבלות גם על היישובים בוקעתא וחצור הגלילית.
1 צפייה בגלריה
חצור הגלילית
חצור הגלילית
חצור הגלילית
(צילום: אביהו שפירא)
מספר חולי הקורונה בחצור הגלילית עומד על 63, ומהם נדבקו בשבעת הימים האחרונים בנגיף 47 תושבים. בקריה החרדית ביישוב יחולו ההגבלות מהיום בשעה 16:00 אחר הצהריים עד יום שישי בשעה 16:00 הצהריים. "היו לנו שני מוקדי תחלואה", סיפר הבוקר ראש המועצה סוויסה. "אחד במפעל פרי גליל והשני כתוצאה מחתונה במרכז הארץ לפני כשבועיים. אנחנו בעיצומו של מאבק כדי לקטוע את שרשרת ההדבקה".
על השאלה האם מדובר בסגר אמיתי, השיב ראש המועצה: "בשבוע שעבר קיימנו שורה של דיונים עם הרבנים והמנהיגות המקומית. יש לנו שיתוף פעולה יוצא מן הכלל וטוב, והם הבינו שככל הנראה חצור הגלילית כולה תיכנס לסגר. הם הבינו את גודל המשבר ולכן ביקשו לקחת על עצמם מרצון סגר, על מנת למנוע סגר על היישוב כולו".
סוויסה הוסיף: "הסגר יימשך חמישה ימים ויכלול בתוכו את סגירת כל מוסדות החינוך, בתי הכנסת והמקומות הציבוריים. אפשר יהיה לנסוע רק לעבודה וכל היתר יהיו בסגר מוחלט בבתים. אנחנו מוכנים לסייע לתושבים בלוגיסטיקה, הבאת תרופות ומזון, והולכים לספק להם ציוד על מנת שכל בתי הכנסת ייצאו לרחובות וכך נאפשר להם להתפלל במניינים של עשרה ברחוב ובאוויר הפתוח".
- האירוע ישפיע על שאר תושבי היישוב? "החיים בשאר המקומות יימשכו כרגיל. אני רוצה לספר לכם שביום חמישי האחרון נערכו בדיקות בקהילה החרדית, הגיעו לשם כ-500 נבדקים ונמצאו 29 חולים חדשים. לעומת זאת, למחרת נבדקו כ-120 תושבים מחצור ואף אחד לא נמצא חולה. כך שאנחנו מבינים שעיקר המשבר נמצא בקריה החרדית ואנחנו פועלים למנוע את השרשרת ולחזור למצב רגיל".
במקביל, בשל הסגר ביישובים הדרוזיים ברמת הגולן חלו היום שינויים בסדרי ההסעות בצפון הרמה. הסיבה: רבים מהנהגים שעובדים במועצה האזורית גולן מתגוררים בכפרים הדרוזיים. מהמועצה נמסר כי ביישובים שעל, אודם וקלע אלון לא יהיו הסעות בכלל וההורים יצטרכו להסיע את ילדיהם לבתי הספר ובחזרה. ביישובים אחרים בתחומי המועצה יחולו שינויים בשעות ההסעה.