תאונה קטלנית, נדירה ומדאיגה למכונית בלי נהג: שני בני אדם נהרגו אתמול (יום א') בטקסס שבארצות הברית, בתאונה במעורבות טסלה שבה לפי הרשויות לא נהג איש. לפי הדיווחים, אף אחד לא ישב במושב הנהג בעת שהטסלה פגעה בעץ ועלתה באש, אך עדיין לא ברור אם מערכת הסיוע לנהג הייתה מופעלת.
במשטרת מחוז האריס אמרו לרשתות הטלוויזיה ביוסטון כי אדם אחד ישב במושב שליד הנהג ואחר ישב במושב האחורי. "ממיקום הגופות אחרי הפגיעה ברור שאף אחד לא נהג ברכב", הדגיש השוטר מארק הרמן אחרי התאונה שאירעה בספרינג, פרבר של יוסטון.
מהחקירה הראשונית עלה כי המכונית נסעה במהירות רבה ולא הצליחה לפנות. היא סטתה לצד הכביש, פגעה בעץ והחלה להתלקח. אחד ההרוגים הוא בן 69 והאחר בן 59. טסלה טרם מסרה תגובה.
לפי הדיווחים בתקשורת המקומית, הגיס של אחד ההרוגים אמר כי נדרשו לא פחות מארבע שעות לכבות את השריפה שנגרמה מהתרסקות הטסלה. הרשויות אמרו כי סוללות הרכב התלקחו מחדש פעם אחר פעם, והרמן אמר כי הן פנו לטסלה ושאלו את החברה כיצד לכבות האש.
גורמי בטיחות בדרכים פדרליים כבר חוקרים כמה וכמה תאונות של טסלה שבהן ייתכן שנעשה שימוש במנגנון הנהג האוטומטי. החברה הזהירה את הצרכנים כי מערכת הסיוע לנהג, שמכונה "אוטו-פיילוט", אינה מערכת נהיגה אוטונומית, ושעליהם לשים לב כל העת ולהיות מוכנים לשלוט ברכב.
עם זאת, המועצה הלאומית לבטיחות בתעבורה - סוכנות חקירות פדרלית בארצות הברית שמתפקידה לחקור תאונות תחבורה אזרחיות - אמרה כי העיצוב של המערכת עלול להוביל נהגים להימנע מלתת תשומת לב לדרך, והוא אף אינו מצליח להגביל את השימוש באוטו-פיילוט.
טסלה נוסדה ב-2003 על ידי אילון מאסק, ועוסקת בייצור כלי רכב המבוססים על הנעה חשמלית. החברה האמריקנית מקדמת "מערכות עזר לנהג" מתוך כוונה להגיע ליכולת נסיעה אוטונומית לגמרי. לטענת מאסק, יכולות אלו יביאו לכך שהרכב יהיה בטוח בהרבה מכלי רכב אחרים.