35 שגרירים וקונסולים כלליים מיועדים, שמינוים בממשלה מתעכב חודשים ארוכים, פנו במכתב לראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון בני גנץ ושר החוץ גבי אשכנזי והפצירו בהם להביא את אישור קידומם בהקדם.
• לעיון במכתב השגרירים המיועדים - לחצו כאן
בעוד שבועות ספורים יסיימו את תפקידם 35 ראשי נציגויות של ישראל ברחבי העולם. ועדת המינויים של משרד החוץ מינתה לכולם מחליפים זה מכבר, כולם דיפלומטים מקצועיים. עם זאת, המינויים טרם קיבלו את אישורה של הממשלה כנדרש.
2 צפייה בגלריה
משרד החוץ
משרד החוץ
משרד החוץ בירושלים
(צילום: גיל יוחנן )
השגרירים והקונסולים המיועדים כתבו לבכירי הממשלה כי "בנסיבות אלה, בתוך פרק זמן קצר כשליש מנציגויות ישראל בעולם יישארו מיותמות, דווקא בתקופה מדינית קריטית שבה נדרשת מדינת ישראל לעצב סביבה בינלאומית אוהדת להישגי מבצע 'שומר החומות' בעזה, לקדם את המערכה המדינית נגד הגרעין האיראני, לשמר ולהעמיק את הסכמי הנורמליזציה עם שכנותינו, לסכל החלטות אנטי-ישראליות בזירת האו"ם, להיאבק בגל האנטישמיות הגואה במדינות רבות ולהמשיך לקדם את היצוא הישראלי ברחבי העולם".
השגרירים המיועדים מזהירים כי אם הנציגויות יישארו מיותמות, גם השירות לאזרחים ישראלים בחו"ל עלול להיפגע אנושות, ובכלל זה הסיוע לישראלים במצוקה והטיפול הקונסולרי השוטף שהפך להיות חיוני במיוחד בתקופת הקורונה.
2 צפייה בגלריה
בני גנץ בנימין נתניהו גבי אשכנזי
בני גנץ בנימין נתניהו גבי אשכנזי
גנץ, נתניהו ואשכנזי. "נקודת זמן קריטית"
(צילום: אלכס קולומויסקי, אוהד צוגנברג, אבי מועלם)
"יש לזכור כי תהליך קבלת ההסמכה למינוי ראש נציגות חדש ממדינת השירות – תהליך שיוכל להתחיל רק לאחר אישור הממשלה - עשוי לארוך בין מספר שבועות למספר חודשים (הכול בהתאם לנוהג בארץ השירות), כך שכבר כעת אנו עומדים בנקודת זמן קריטית", הוסיפו הדיפלומטים.
השגרירים התייחסו גם לממד האישי של עיכוב מינויים: "היציאה לשליחות והמעבר למדינה חדשה כרוכים תמיד באתגרים אישיים ומשפחתיים מורכבים. עיכוב ביציאה יפגע בילדי השליחים, שאמורים להתחיל את שנת הלימודים החדשה בארץ השירות, מהלך שגם בנסיבות רגילות כרוך בקשיי הסתגלות מרובים.
"העיכוב גורם גם לחוסר ודאות תעסוקתי לבני הזוג, הן ביחס למקום עבודתם בישראל והן ביחס לאפשרויות התעסוקה בחו"ל. ולבסוף - היות וחוזי השכירות מסתיימים במהלך הקיץ, עיכוב ביציאה לשליחות עלול להותיר רבים מאיתנו ללא קורת גג - כפשוטו! על רקע זה, אנו קוראים לכם לאשר בהקדם האפשרי את מינוי ראשי הנציגויות בממשלה".