2 צפייה בגלריה
חיסון קורונה פייזר בית חולים רמב"ם חיפה
חיסון קורונה פייזר בית חולים רמב"ם חיפה
רוב הנפטרים בפברואר כלל לא התחסנו. חיסון בבית החולים רמב"ם בחיפה
(צילום: גיל נחושתן)
פחות משלושה אחוזים מכלל חולי הקורונה במצב קשה או קריטי קיבלו את מנת החיסון השנייה נגד הנגיף כשחלף כבר למעלה משבוע ממועד קבלתה. כך עולה מנתוני משרד הבריאות.
על פי הנתונים, מתוך 6,095 שאושפזו בבתי החולים במצב קשה או קריטי מאז החל מבצע החיסונים - 175 מהם בלבד היו שבוע לאחר מנת החיסון השנייה. מנגד, 75 אחוזים מהם טרם התחסנו, בסך הכל 4,589 בני אדם. יתר המאושפזים היו לאחר מנת חיסון אחת שמספקת הגנה חלקית בלבד או פחות משבוע לאחר מנת החיסון השנייה. יש לציין כי הנתונים הללו אינם רלוונטיים לנפטרים מהנגיף, ואולם מנתוני משרד הבריאות מהשבוע שעבר עולה כי רוב הנפטרים מקורונה בחודש פברואר - כלל לא התחסנו.
2 צפייה בגלריה
ד"ר ארז ברנבוים
ד"ר ארז ברנבוים
"ירידה חדה וחד משמעית במספר המאושפזים לאחר חיסון שני". ד"ר ברנבוים
(צילום: דוברות אסותא אשדוד)
(צילום: אלכס בורטמן)
הנתונים עולים בקנה אחד עם מחקר של מכון הכללית שפורסם לאחרונה, מהם עולה כי בקרב 50 אלף מבוטחים שנדבקו בקורונה ולא חוסנו במהלך החודשים ינואר ופברואר נרשמה עליה של 70% בהידרדרות לתחלואה קשה ביחס לצפוי לאור נתוני 60,000 נדבקים בחודשים קודמים.
בבתי החולים מאשרים כי הנתונים בהחלט משתקפים בנעשה במחלקות הקורונה בימים אלו. "מתחילת מבצע החיסונים אנו רואים ירידה חדה וחד משמעית במספר המאושפזים לאחר חיסון שני", אומר ד"ר ארז ברנבוים, מנכ"ל ביה"ח הציבורי אסותא אשדוד. "הדבר מתעצם אף יותר בשבועות האחרונים ומחזה של מטופל מאושפז לאחר חיסון שני הפך לנדיר. המשוואה אם כן מאוד ברורה: על אף האתגרים שמציבים לנו הווריאנטים השונים, שסביר שיתגברו עם פתיחת השמיים, החיסון נותן הגנה ביעילות דומה כפי שפורסם בשלב הניסויים. ראוי שנפעל בהתאם לציווי "ונשמרתם מאוד לנפשותיכם" ולא נסתכן באיוש מיטה במחלקת קורונה, לכו להתחסן ויפה שעה אחת קודם".