3 צפייה בגלריה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
רצח האישה בבאקה אל גרבייה
עאידה וזירת הרצח
עאידה אבו חוסין (47) מג'ת שנורתה אמש (יום ד') למוות בבאקה אל-גרבייה היא השלישית במשפחתה שנרצחה בתוך קצת יותר מארבעה חודשים.
בחודש יוני האחרון נדקר למוות אחיינה מוחמד ותד (22) כשיצא מביתה. המשטרה עצרה חשודים והוגש נגדם כתב אישום. יממה לאחר מכן נורה למוות אחיין נוסף, מאלק אבו פול (24). המקרה עדיין נחקר. גם בנה של עאידה היה בעבר יעד לניסיונות חיסול ובשנה שעברה נפצע קשה מירי.
3 צפייה בגלריה
ותד שנרצח בג'ת ובן דוד מאלק אבו פול שנרצח יום אחריו
ותד שנרצח בג'ת ובן דוד מאלק אבו פול שנרצח יום אחריו
נרצחו בהפרש של יממה. ותד (מימין) ואבו פול
"מזעזע. לא קל לאבד שלושה אנשים מאותה משפחה", אמר קרוב משפחה. "לצערי הרב עאידה נפלה קורבן לאירועי האלימות והפשיעה שלא מפסיקה בחברה הערבית". הוא הוסיף כי "תמיד חיפשה חיים שקטים, לא חשבנו שירצחו אותה. היא נרצחה בדם קר".
הוא סיפר כי אחרי שאיבדה את שני אחייניה "הייתה עצובה ובכתה והתפללה שהאלימות תיעלם. אבל בסוף הפושעים ירו בה". לדבריו, "זה רצח אכזרי. לא משנה אם היא הייתה היעד או לא. כשיש ירי כולם בסכנה. מקווים שהמשטרה תגיע לרוצחים שעדיין מסתובבים חופשי".
זירת הרצח, אמש

3 צפייה בגלריה
זירת רצח האישה בבאקה אל גרבייה
זירת רצח האישה בבאקה אל גרבייה
זירת הרצח בבאקה אל-גרבייה, אמש
אחת משכנותיה של עאידה סיפרה כי היא "לא מעכלת שהיא נרצחה. דיברתי איתה הרבה, כל הזמן הייתה עם חיוך וניסתה לעזור. עצוב וכואב. לא יודעים לאן תגיע החברה הערבית עם הרציחות והפשיעה".
הרצח אמש בבאקה אל-גרבייה היה השלישי שהתרחש באותו רחוב בעיר בתוך שנה. "לא יודעים מי יהיה הבא בתור. אולי אני?", אמר עבד אל-רחים קעדאן, תושב העיר. הוא מתח ביקורת על התנהלות המשטרה. "המשטרה חייבת להגיע לכל יורה ורוצח. לא רוצים לשמוע רק על פיזור חתונות בגלל הקורונה. כמו שמגיעים לחתונות בתוך מטעי זיתים, הם יכולים להגיע לרוצחים".
לדברי קעדאן, "אני מרגיש כאילו איבדתי מישהי מבני משפחתי. עלינו לפעול לפתור את כל הסכסוכים ולהרגיע את הרוחות בשיחות עם מכובדים ולא להשתמש בירי. האלימות רק תגרור אותנו לעוד אסונות וזה משהו שאנחנו לא רוצים. במקום שנהיה בטוחים בבתים, אנחנו מרגישים בסכנת חיים ומאוימים".