המבצע מתרחב: חיסונים לתלמידי י"א-י"ב

קופות החולים כללית ולאומית הודיעו אמש (שישי) כי כבר בצאת השבת ניתן יהיה להזמין תור - ובכללית אף ניתן להגיע ללא זימון - לחיסון נגד קורונה עבור מבוטחים שנולדו בשנים 2004-2003. ההודעה פורסמה בעקבות האישור של ועדת התעדופים ומשרד הבריאות לחסן את תלמידי כיתות י"א-י"ב שנדרשים לגשת לבחינות הבגרות כדי להשלים את לימודיהם.
11 צפייה בגלריה
חיסון קורונה בנתניה
חיסון קורונה בנתניה
חיסונים גם לתלמידים
(צילום: AFP)
פרט לתלמידים שנולדו בשנתונים 2003 ו-2004, יוכלו להתחסן גם תלמידי חינוך מיוחד בשכבות הגיל של תיכון, תלמידי י"ג-י"ד ותלמידים שנשארו או הוקפצו כיתה. בקופות, שם פועלים לגיבוש רשימת המבוטחים שיזומנו, הבהירו שטרם קיבלו פרטים סופיים לגבי הכמות וההקצאות הנוספות של מנות חיסון לטובת חיסוני התלמידים.

אחרון יתומי קורצ'אק הלך לעולמו

האמן והפסל יצחק בלפר, אחרון היתומים של יאנוש קורצ'אק שנותר בין החיים, הלך הלילה (בין שישי לשבת) לעולמו והוא בן 98. בלפר היה חניך בבית היתומים של קורצ'אק וסטפניה וילצ'ינסקה ("גברת סטפה") בוורשה מגיל 7 ועד גיל 15. לאחר כיבוש פולין בידי גרמניה הוא ברח לרוסיה, ובהמשך אף הצטרף לצבא האדום.
11 צפייה בגלריה
יצחק בלפר
יצחק בלפר
יצחק בלפר
(צילום: שאול גולן)
אחת מיצירותיו הרבות של בלפר, ואחת המפורסמות יותר, היא אנדרטה של יאנוש קורצ'אק ו"ילדיו" הניצבת בגינצבורג שבגרמניה. "בהתחלה לא רציתי כל קשר עם גרמניה", סיפר בעבר, "אבל לפני 20 שנה פנה אליי יושב ראש האגודה הגרמנית של יאנוש קורצ'אק ושכנע אותי להכין את האנדרטה הזו".

מחאת ענק במוסקבה: יותר מ-1,600 עצורים בהפגנות נגד פוטין

אלפים מחו היום על מעצרו של מנהיג האופוזיציה אלכסיי נבלני מוקדם יותר השבוע. סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה כי במרכז מוסקבה לבדו הגיע מספר המפגינים ל-40 אלף לפחות. יותר מ-1,600 בני אדם נעצרו בהפגנות שנערכו בכ-70 ערים ברחבי המדינה, ורעייתו של נבלני, יוליה, הודיעה באינסטגרם כי היא עצמה נעצרה בהפגנה במוסקבה.
11 צפייה בגלריה
רוסיה מוסקבה הפגנות אופוזיציה למען סרגיי נבלני נגד ולדימיר פוטין
רוסיה מוסקבה הפגנות אופוזיציה למען סרגיי נבלני נגד ולדימיר פוטין
מוסקבה, היום
(צילום: רויטרס)
11 צפייה בגלריה
מעצר מפגינים באומסק
מעצר מפגינים באומסק
מעצר מפגינים בעיר אומסק
(צילום: AFP)
הרשויות הבהירו מבעוד מועד כי בכוונתן לדכא את ההפגנות, ובימים האחרונים ניסו למנוע את הפצת המידע עליהן ואת ארגונן. הקרמלין הגדיר את ההפגנות "בלתי חוקיות" והרשויות דרשו מרשתות חברתיות ובהן טיק-טוק, יוטיוב ואינסטגרם להסיר תוכן המעודד את ההשתתפות בהפגנות. הרשת החברתית הרוסית VKontakte, המקבילה לפייסבוק, חסמה קבוצות שהוקמו כדי לתאם מצעדי מחאה והפגנות בערים השונות. אזרחים דיווחו היום על שיבושים בפעילות האינטרנט ורשתות הסלולר בזמן ההפגנות.
גם בישראל התכנסו כמה מאות בני אדם בגן לונדון הסמוך לשגרירות רוסיה בתל אביב, והפגינו נגד המעצר. המפגינים צעקו בין היתר "לשחרר את אלכסיי נבלני" ו"פוטין דיקטטור".

לארי קינג נפטר מקורונה

מגיש הטלוויזיה האמריקני-יהודי לארי קינג הלך היום לעולמו בגיל 87, שלושה שבועות לאחר שנדבק בקורונה ואושפז בבית החולים. קינג, שנולד בשם לורנס הארווי זיגר, התפרסם בזכות קריירה ענפה כמגיש טלוויזיה ורדיו, וזכה במרוצת השנים בפרסים רבים על תוכניותיו.
11 צפייה בגלריה
לארי קינג
לארי קינג
לארי קינג
(צילום: AP)
חרף בעיותיו הבריאותיות לאורך השנים, קינג אמר בראיון משנת 2017, אחרי שנותח בעקבות גידול סרטני בריאותיו, כי הוא לא מתכוון לפרוש. "קרוב לוודאי שאמות בשידור חי", אמר.

בניין קרס בפיצוץ בעזה. צה"ל: "אחסנו נשק אצל אזרחים"

36 בני אדם נפצעו הבוקר בפיצוץ גדול בעיירה בית חאנון שבצפון רפצועת עזה. כתוצאה מהפיצוץ בניין שלם נהרס לחלוטין, ושישה בניינים נוספים ניזוקו.
11 צפייה בגלריה
פיצוץ והרס בעיירה בית חאנון בצפון הרצועה
פיצוץ והרס בעיירה בית חאנון בצפון הרצועה
הבניין שקרס
משרד הבפנים של חמאס הורה על פתיחת חקירה לבירור נסיבות המקרה, אך ראש תחום תקשורת ערבית בדובר צה"ל, סגן-אלוף אביחי אדרעי, האשים: "זו תוצאה של אחסון אמצעי לחימה בבתי אזרחים".

בוריס ג'ונסון: נראה שהמוטציה הבריטית גורמת לתמותה גבוהה יותר

ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, אמר אמש כי המוטציה הבריטית של הקורונה גורמת ככל הנראה לתמותה גבוהה יותר בקרב החולים בנגיף. "ההשפעה של המוטציה החדשה, שידועה כמידבקת יותר, מעמיסה מאוד על מערכת הבריאות שלנו. בנוסף להתפשטות הנרחבת שלה, ישנם ממצאים שהעלייה בתמותה נובעת מהמוטציה". עם זאת, ג'ונסון הדגיש כי נכון לעכשיו מסתמן שהחיסונים יעילים גם מול המוטציה.
11 צפייה בגלריה
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון
בוריס ג'ונסון
(צילום: gettyimages)
המדען הראשי של בריטניה, פטריק וולנס, אמר כי הממצאים על שיעור התמותה בקרב הנדבקים במוטציה החדשה אינם חד-משמעיים, וציין שהמידע מתבסס על נתונים ראשוניים. עוד אמר כי חוסר הוודאות של מערכת הבריאות הבריטית בעניין עדיין גדול. "אין לנו נתוני תמותה מבתי החולים, אך כשבוחנים זאת דרך החולים שנדבקו במוטציה - ישנם ממצאים שמראים את הסיכון המוגבר לעומת הנגיף המקורי".

המסר האיראני לג'ו ביידן

במאמר נרחב שפרסם שר החוץ מוחמד זריף במגזין Foreign Affairs, קרא הבכיר האיראני לג'ו ביידן לשוב להסכם הגרעין עם טהרן - ואמר כי זוהי ההזדמנות האחרונה לכך. זריף דחק בביידן להודיע על ביטול הסנקציות האמריקניות על איראן, והדגיש כי רק אז איראן תסכים לחזור בה מהמהלכים שנקטה מאז פרישתו של טראמפ מההסכם.
11 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן ומוחמד זריף
ג'ו ביידן ומוחמד זריף
ג'ו ביידן ומוחמד זריף
(צילום: AFP, רויטרס)
"איראן הפגינה איפוק, אבל הסבלנות של האיראנים עומדת לפקוע ואישור החוק להעשרת האורניום בפרלמנט הוא דוגמה לכך", כתב זריף. "הממשל החדש עומד בפני בחירה מכרעת: לאמץ את המדיניות הכושלת של טראמפ ולפגוע בשיתוף הפעולה הבינלאומי, או לוותר על מדיניות 'הלחץ המקסימלי' ולחזור להסכם. רק אז איראן תחזור לעמוד בתנאים שסוכמו מראש. אחרת ההזדמנות לא תחזור על עצמה".


קטטה המונית בסכנין, ראשי רשויות ערביות מתכננים התפטרות קולקטיבית

שוטר נפצע לפנות בוקר באורח קל בניסיון לפזר קטטה המונית בשכונת הנוצרים בסכנין. עשרות מעורבים התקוטטו בעקבות סכסוך בין שתי משפחות, ועם הגעת המשטרה הושלכו חפצים גם לעבר הניידות. השוטר נפגע בראשו מאבן שנזרקה לעברו ושוטרת נוספת נאלצה לירות באוויר. חמישה חשודים נעצרו.
11 צפייה בגלריה
עימותים והתפרעויות בסכנין וטורעאן
עימותים והתפרעויות בסכנין וטורעאן
עימותים והתפרעויות בסכנין וטורעאן
במקביל, למרכז הרפואי לגליל בנהריה הובאו במהלך הלילה אישה בת 52 וגבר בן 48 שנפצעו מירי בכפר ירכא. מצבם מוגדר בינוני ויציב. הגבר הועבר לאשפוז במחלקה כירורגית והאישה במחלקה אורטופדית. שוטרים הוזעקו לזירה ופתחו בחקירה, אך טרם דווח על מעצרים והרקע לתקרית אינו ברור. גם בטורעאן, בירכא ובג'דיידה מכר אירעו שורת אירועים אלימים במהלך השבת.
בעקבות גל הרציחות שגבה ב-23 הימים הראשונים של 2021 עשרה קורבנות, הודיעו אמש ראש העיר אום אל פחם, סמיר סוחבי, וראש מועצת ערערה מודר יונס, כי הם מתכוונים להגיש מחר מכתבי התפטרות למשרד הפנים שייכנסו לתוקף אם לא תגובש תוכנית למיגור האלימות ביישובים הערבים. ראשי רשויות נוספים הצטרפו אליהם ומתכננים להתפטר גם הם מתפקידם.

חתונה חרדית פוזרה בלונדון

המשטרה הבריטית פיזרה אתמול חתונה חרדית שנערכה בבבית הספר "יסודי התורה" שבשכונת סטמפורד היל בצפון לונדון. כ-150 אורחים נכחו במקום שהושכר לכבוד האירוע, למרות שתקנות הסגר בבריטניה מאפשרות התקהלויות של עד שישה בני אדם.
11 צפייה בגלריה
בית ספר לבנות "יסודי התורה" באנגליה
בית ספר לבנות "יסודי התורה" באנגליה
בית הספר שבו נערכה החתונה
(צילום: רויטרס)
ראש הממשלה בוריס ג'ונסון האשים את האורחים ב"התעלמות בוטה ואנוכית מהחוק" ומסר כי התקהלויות מהסוג הזה לא רק שמסכנות את האורחים, אלא גם את מי שיפגוש אותם בהמשך. גם רבה הראשי של בריטניה, אפרים מירוויס, יצא נגד האירוע: "זה ביזוי של כל מה שאנחנו מקדשים", כתב הרב בטוויטר.