יואל רזבוזוב על המפלגות הקטנות: "עם שבעה מנדטים לא עוצרים כפייה דתית"
(צילום: שמוליק דודפור)

חבר הכנסת יואל רזבוזוב אמר בריאיון לאולפן ynet הבוקר (ראשון) כי השאלה הגדולה שמעסיקה את מפלגת יש עתיד היא לאיזה כיוון המדינה תלך. "יש לנו מטרה אחת - להקים ממשלה גדולה, שפויה, ליברלית ויציבה", אמר. לדבריו, נתניהו "יודע שהוא הולך להיסחט ממשיך לדהור לממשלה קיצונית" ועקרון החלפת ממשלתו גובר על הרצון להגיע לראשות הממשלה.
רזבוזוב התייחס ליו"ר ימינה נפתלי בנט ואמר כי "יש לו כל כך הרבה תלונות וטענות, אז שיעשה את הצעד הזה וישב איתנו". לגבי המפלגות הקטנות, שראשיהן "דופקים על החזה ואומרים שיהיו ראשי ממשלה", אמר רזבוזוב כי "עם שבעה מנדטים לא עוצרים כפייה דתית".
4 צפייה בגלריה
הגשת הרשימות של יש עתיד לבחירות
הגשת הרשימות של יש עתיד לבחירות
רזבוזוב וברביבאי מגישים את רשימת יש עתיד לקראת הבחירות הקרובות
(צילום: לע"מ)
רזבוזב דיבר על הרכבת הממשלה אחרי הבחירות ואמר כי "אחרי שנראה את תוצאות הבחירות אנחנו נדע איך אנחנו מרכיבים ממשלה". לדבריו, "אנחנו פזורים בכל הארץ, יש לנו מטות, פעילים, אנשים מתחברים אלינו מטעמים אידאולוגיים. יש רטוריקה לפני הבחירות של 'אני לא אשב עם זה ואני לא אשב עם זה', אנחנו כבר פוליטיקאים מנוסים".
לדברי רזבוזוב, גם נתניהו לא מצליח להרכיב ממשלה יציבה: "כבר ארבע פעמים וגורר את המדינה לתהום". רזבוזוב הוסיף כי "אנחנו רואים שהוא הולך לתרחיש הכי קיצוני עם ממשלה של ליצמן, בן גביר, סמוטריץ'. הוא יודע שזה יפגע ביחסי החוץ, במדיניות הפנים, הוא יודע שהוא הולך להיסחט והוא עדיין ממשיך לדהור אל הממשלה הקיצונית".
רזבוזוב התייחס ליו"ר מפלגת ימינה בנט: "אנחנו שומעים אותו, יש לו כל כך הרבה טענות כלפי נתניהו אבל הוא לא מתחייב שלא יישב איתו. אנחנו מקווים מאוד שאם הוא רוצה שינוי, שהוא יבוא אלינו, שיישב איתנו, שיבין שצריך להחליף את ממשלת נתניהו הרעה. בינתיים אנחנו לא יודעים איך לספור את בנט, איך לספור את מנסור עבאס, גם הוא בכיס של נתניהו".
4 צפייה בגלריה
בני גנץ ונפתלי בנט
בני גנץ ונפתלי בנט
מי שרוצה שינוי שיגלה אחריות. גנץ ובנט, ארכיון
לדבריו, "נתניהו שלוש פעמים, עכשיו פעם רביעית, לא הצליח להרכיב ממשלה. הסיכוי היחיד שלו זה עם קיצוניים ואני מקווה מאוד שגם בנט מבין, והוא היום בכיס של נתניהו, אבל הוא מבין שזה לא מה שמדינה צריכה ואנחנו מצפים שינהג באחריות".
חבר הכנסת מיש עתיד התייחס גם לבני גנץ ואמר כי "אני שמעתי אותו אומר – 'אני אנהג באחריות. אם אני אראה שאני לא עובר את אחוז החסימה אני זז הצידה'. אנחנו מצפים שינהג באחריות". לדבריו, "יש לנו מטרה אחת - להקים ממשלה גדולה, שפויה, ליברלית, יציבה. אני יכול להגיד שבני גנץ ושאר המפלגות האחרות - עם שבעה מנדטים לא עוצרים כפיה דתית. ועם שישה מנדטים זה לא עוזר להקים ממשלה ליברלית. אז יש עתיד חייבת להיות גדולה. אנחנו לא מדברים על גנץ או על מפלגות קטנות אחרות. יש עתיד חייבת להיות גדולה".
לדברי ח"כ רזבוזוב, ליו"ר מפלגתו אין אובססיה להיות ראש ממשלה. "אני ממש מעריך אותו על זה שהבן אדם שם את האינטרס המדיני לפני האישי כבר פעם שנייה", אמר. "הוא הוכיח את זה גם עם גנץ. גנץ לקח את כל השטח, את כל התשתית של יש עתיד".
4 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
לפיד בועידת ידיעות אחרונות ו-ynet בחודש שעבר
(צילום: אלכס קולומויסקי)
יכול להיות שלפיד לא יהיה ראש הממשלה הבא, וייתן לסער או לבנט להרכיב ממשלה? "זה מראה שאנחנו מדברים על לאן המדינה שלנו תלך. אנחנו לא מדברים עכשיו על מי יהיה ראש הממשלה, מי יהיו השרים. זה בדיוק מראה שהוא בא באחריות מלאה, שם את עצמו בצד, אומר – 'אני רוצה להחליף את הממשלה, אני רוצה שהמדינה שלנו תיקח כיוון אחר'. עם ממשלה ליברלית, עם מדינה דמוקרטית, עם ממשלה שפויה. זה הדברים החשובים".
לדברי רזבוזוב, "לפיד יכול להיות ראש ממשלה מצוין. מי שיבחר אותו זה ציבור הבוחרים כשיש עתיד תהיה מספיק גדולה. אבל הוא אומר שאני לא לפני ישראל, אני לא לפני המדינה ואני לא לפני הכל. אנחנו קודם כל חייבים ממשלה שפויה ורק יש עתיד גדולה תביא ממשלה שפויה. חשוב להחזיר את הרכבת למסלול, חשוב שהמדינה שלנו תמשיך להתפתח ולהתקדם. התרחיש של נתניהו עם ליצמן, עם בן גביר שסוחט אותו. בן גביר לא מסתיר, הוא אומר – אני אהיה ה-61 ושל נתניהו אני רוצה לראות שנתניהו לא נותן לי משהו. אנחנו רואים את זה וזה אסון למדינה".
4 צפייה בגלריה
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
איתמר בן גביר בנימין נתניהו
סוחט את נתניהו. רה"מ ובן גביר
(צילום: עמית שאבי, הדר יואביאן)
להחליף את נתניהו יותר חשוב מלהמליך את לפיד - אתה מסכים עם הנוסחה הזאת? "להחליף את הממשלה הכושלת. זה נתניהו ושותפיו, שהם באמת סוחטים את הקופה הציבורית".
כן, זה יותר חשוב מאשר להמליך את לפיד לראשות הממשלה. "זה בדיוק. בשונה מהפוליטיקאים, במיוחד במפלגות הקטנות שבאים ודופקים על החזה ואומרים – אנחנו נהיה ראשי ממשלה, לפיד בא ואומר – אני רוצה לראות לאיזה כיוון המדינה שלנו תלך. האם תהיה לנו מדינה טובה יותר עם שיח פחות מתלהם, פחות בוטה. אם יש עתיד תהיה המרכיב הגדול ביותר בממשלה הבאה, רק כך נוכל לשמור על ליברליות".
ח"כ יאיר לפיד בוועידת האנשים של המדינה בתחילת החודש
(צילום: סנטרל הפקות)

לאן נעלם יאיר לפיד? "קודם כל, נתניהו עושה את הקמפיין גוועלד שלו כי הוא לחוץ. אנחנו רואים שהוא לחוץ כי הוא יודע שהוא שוב לא מרכיב ממשלה. לפיד שבוע שעבר התראיין, הוא נמצא בזומים כמה פעמים בשבוע, אפשר לשאול אותו שאלות.
אתם מעלימים אותו. למה העלמתם את יאיר לפיד? "לא העלמנו אותו. לפיד נמצא בכל מקום, יש עתיד נמצאת בכל מקום".
זום זה לא לשבת פה לענות על שאלות, אלא לדבר, לנאום, לתת הרצאה. "הוא עונה על שאלות ושאלות קשות, הוא לא מזמן התראיין באתר דוברי רוסית..."
אז מתי אנחנו נראה אותו על הכיסא שלך פה? "תשאלו אותו, אני לא בצוות הדוברות שלו".
ראוי בעיניך שאדם שרוצה להיות ראש ממשלה לא בא ומתייצב מול הציבור? "אני חושב שאין שאלה אחת שלפיד לא עונה עליה. יש המון שאלות שהוא נשאל במשך השבוע, הוא עונה גם בזומים, שאלות ישירות מול אלפי אנשים. כמובן שיש לנו את האסטרטגיות שלנו וזה בסדר גמור. אבל תשים לב, אין בן אדם אחד במדינת ישראל שלא מדבר על ממשלה שפויה - שלא מדבר על יש עתיד ושלא מדבר על יאיר לפיד. אנשים צמאים לשינוי והם מבינים שרק יש עתיד גדולה תעשה את השינוי הזה. באמת עם כל רעשי הרקע מסביב אנחנו עושים את זה".
אתה מודה בעצם שזאת אסטרטגיה, כמה שפחות לדבר בתקשורת, היא מביאה מנדטים. "אנחנו היום במספר מנדטים לא מבוטל, אנחנו הולכים וגדלים, אנחנו באמת היום מצטיירים כמפלגה שהולכת לייצג את הרוב השפוי. ממשלה ליברלית, ממשלה דמוקרטית".