בצרפת חושדים היום (ה') כי שלושה בני אדם מתו אתמול כתוצאה מקריסה של קווי החירום הטלפוניים, שמנעה מתושבים למשך שבע שעות את האפשרות ליצור קשר עם רשויות ההצלה. המוני אזרחים גילו אתמול שהם אינם מסוגלים ליצור קשר עם שירותי אמבולנסים, עם המשטרה ועם מכבי האש דרך מוקדי החירום שלהם – והשיחות של אחרים עם המוקדים האלה נקטעו באמצען. ההשבתה נמשכה מסביבות השעה 17:00 ועד חצות.
3 צפייה בגלריה
מספרי חירום אילוסטרציה
מספרי חירום אילוסטרציה
מתקשרים למספר החירום של האיחוד האירופי. בשנים האחרונות: תקלות דומות בבלגיה ובארה"ב
(צילום: shutterstock)
3 צפייה בגלריה
נשיא צרפת עמנואל מקרון נאום לאומה על משבר הקורונה
נשיא צרפת עמנואל מקרון נאום לאומה על משבר הקורונה
נשיא צרפת מקרון. "אנחנו מודאגים מאוד"
(צילום: AFP)
"מוקדם מדי לקבוע כמה בני אדם איבדו את חייהם כתוצאה מהקריסה הזו, אבל מובן שאנחנו מודאגים מאוד", אמר היום הנשיא עמנואל מקרון במהלך ביקור בדרום-מערב צרפת. חברת הטלפוניה Orange הודתה כי היא אחראית לבעיות, והמנכ"ל שלה ביקש להביע התנצלות כנה אחרי שזומן לשיחת בירור במשרד הפנים. לדברי Orange, התקלה הורגשה באזורים שונים בצרפת באופן ספורדי.
אחד הקורבנות של ההשבתה הוא גבר בן 63 שסבל מבעיה בלבו ומת בבית החולים אחרי שקרוב משפחה הסיע אותו לשם. האיש לא הצליח להזעיק אמבולנס דרך מספר הטלפון הרגיל. עוד שני בני אדם, שסבלו מבעיות קרדיו-וסקולריות, מתו באי לה ראוניון. כל שלושת מקרי המוות נחקרים כעת.
בצרפת מספרי החירום שדרכם מזמינים טיפול רפואי, שוטרים או מכבי אש הם 15, 17 ו-18, ומלבדם אפשר להתקשר גם לקו החירום האירופי הכללי, שמספרו 112. השבתת קווי החירום אירעה בשעה שצרפת מתמודדת עם שלהי הגל השלישי של הקורונה בשטחה. כ-10,000 נדבקים חדשים ו-134 מקרי מוות דווחו בה ב-24 השעות האחרונות.
חברת Orange הסבירה כי התקלה נגרמה כתוצאה מבעיה בראוטר שמקבל את שיחות הטלפון למספרי החירום המקוצרים ומעביר אותן למרכזיות מקומיות, המשתמשות במספרי טלפון רגילים, בני 10 ספרות. "אין לנו שום אינדיקציה שגורמת לנו לחשוב שמדובר בהתקפה מבחוץ", טען היום מנכ"ל החברה. לדבריו, האפשרות הסבירה ביותר היא שכשל בתוכנה של תשתית רשת קריטית הוא שגרם לתקלה.
3 צפייה בגלריה
מספרי חירום אילוסטרציה
מספרי חירום אילוסטרציה
מנכ"ל אורנג' זומן לשיחת בירור. אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שר הפנים של צרפת נאלץ אתמול לקטוע ביקור בתוניסיה כדי לשוב ולטפל במשבר. הוא אמר שמדובר בכשל חמור ובלתי מתקבל על הדעת.
הקריסה של קווי החירום בצרפת מגיעה אחרי בעיות דומות שפקדו את חברת Proximus בבלגיה בתחילת ינואר. אותן בעיות שיבשו את פעילות קווי החירום שם למשך לילה שלם. ביוני 2019 הואשמה חברת הטלפוניה ההולנדית KPN בהשבתה בת ארבע שעות של קו החירום 112, המשמש את כל 27 מדינות האיחוד האירופי לצד המספרים המקומיים. בשנה שלפני כן פקדה את חברת התקשורת האמריקנית CenturyLink תקלה דומה, והיא פגעה באפשרות למשוך כסף מכספומטים, להתקשר למוקד החירום 911 וליצור קשר עם נותני שירותים אחרים.
רופאים בצרפת דיווחו היום כי השיבושים בשירותי האמבולנס אמש גרמו לכאוס, במיוחד משום שהביקוש לשירותי חירום רפואיים נוטה להגיע לשיאו בשעות הערב המוקדמות.