הדרמה הפוליטית במפלגת העבודה: אחרי הודעתו של עמיר פרץ כי לא יתמודד על ראשות העבודה, הציעו גורמים פוליטיים בכירים מהשמאל לשר המשפטים אבי ניסנקורן לעמוד בראשות המפלגה תחת השם "העבודה החדשה". ככל הנראה המהלך מתואם עם פרץ.
ניסנקורן מחוזר על ידי מפלגות בשמאל ולפי כל הסימנים הוא צפוי לפרוש מכחול לבן. גורם בכחול לבן העריך כי המפלגה לא תתמודד בבחירות הקרובות, בין היתר עקב פרישתם הצפויה של ניסנקורן ושל שר החוץ גבי אשכנזי.
2 צפייה בגלריה
אבי ניסנקורן באולפן ynet
אבי ניסנקורן באולפן ynet
מחוזר על ידי מפלגות השמאל, צפוי לפרוש מכחול לבן. ניסנקורן
(צילום: קובי קואנקס)
גם ראש עיריית תל אביב רון חולדאי פנה בימים האחרונים לניסנקורן והציע לו לרוץ איתו בבחירות הקרובות. השניים שוחחו כמה פעמים אולם לא סיכמו דבר. חולדאי גם פנה ליו"ר "התנועה" ציפי לבני והציעה לה לחזור לחיים הפוליטיים במסגרת המפלגה החדשה שהוא מקים. לבני סירבה להגיב.
עקב העובדה שמפלגת העבודה לא תתמודד בבחירות הקרובות יחד עם כחול לבן, וכדי למנוע את התרסקותה בבחירות, הציעו הגורמים הפוליטיים לניסנקורן להצטרף ל"עבודה החדשה" ולהוביל אותה בבחירות הקרובות.
פיזור הכנסת ה-23, אתמול
(צילום: ערוץ כנסת)

2 צפייה בגלריה
רון חולדאי אבי ניסנקורן עופר שלח
רון חולדאי אבי ניסנקורן עופר שלח
יתמודדו על ראשות העבודה? חולדאי, ניסנקורן ושלח
(צילום: קובי קואנקס, אבי מועלם )
בצהריים, ועל על רקע הסקרים שמנבאים כי העבודה לא תצליח לעבור את אחוז החסימה, הודיע פרץ כי לא יעמוד בראשותה בבחירות הקרובות. "בעת הזו מפלגת העבודה חייבת לעבור התחדשות ולבחור לה יו"ר חדש והנהגה חדשה", כתב פרץ. חברת סיעתו מרב מיכאלי כתבה בתגובה בטוויטר: "‏הגיע הזמן. פריימריז בקרב המתפקדות והמתפקדים - עכשיו".
פרץ, שהכריז לאחרונה כי יתמודד על נשיאות המדינה בבחירות לתפקיד שמתוכננות ליוני, ציין כי דחה הצעה של גנץ להשתלב ברשימת כחול לבן. "לאחרונה דחיתי אפשרות להיות משוריין במקום בטוח בצמרת כחול לבן, מתוך גישה כי אינני מייצג את עצמי בלבד אלא תנועה שלמה שמכילה אנשים ומנהיגים מצוינים בכל רחבי הארץ ומובילה תפיסת עולם ערכית" כתב.