בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע הבוקר (יום ב') את גרי רבינוביץ', תושב זכרון יעקב בן 51, ששירת כרכז מודיעין בתחנות המשטרה בחיפה וטירת כרמל והורשע בשורת עבירות שבמרכזן סיוע לבעלי בתי בושת תמורת שוחד וטובות הנאה.
1 צפייה בגלריה
כתב אישום נגד גרי רבינוביץ
כתב אישום נגד גרי רבינוביץ
גרי רבינוביץ' בבית המשפט
(צילום: עידו ארז)
במחלקה לחקירות שוטרים במשרד המשפטים אמרו כי רבינוביץ' הורשע במתן מידע משטרתי למנהלי בתי בושת, מתן סיוע שלא כדין בענייניהם המשטרתיים, והעלמת עין מהעבירות אותן ביצעו ובכלל זה, עבירות בתחום הסחר בבני אדם.
על פי האישום, ב-2017 הכיר רבינוביץ', כחלק מעבודתו כרכז מודיעין, אדם בשם ברק פגי - שניהל בתי בושת בחיפה. במסגרת הקשר ביניהם, נהג הנאשם להיפגש עם פגי על בסיס שבועי, כמו גם שיחות טלפוניות - בין היתר בטלפון מבצעי. באחת השיחות פגי סיפר לרבינוביץ' על עסקיו והרווחים שאותם הוא גורף ועל הפעילות של בתי הבושת.
כמו כן, פגי נהג לעדכן את רבינוביץ' בנושא סחר בנשים מחו"ל לצורך העסקתן בזנות. רבינוביץ', לפי האישום, סייע לפגי תוך ניצול תפקידו ומסר לו מידע על אודות הפעילות המשטרתית והתערב בעת ביצוע פעילויות שכאלה בבתי הבושת שניהל פגי והעלים עין מהעבירות הפליליות שביצע.
רבינוביץ' הורשע גם בשיבוש הליכי משפט, שכן באחת הפשיטות המשטרתיות שנערכו בבית בושת שנוהל על-ידי פגי, אמר הנאשם לשוטרים כי פגי לא מפעיל במקום בית בושת. לפי האישום, הוא אף הדריך אותו למסור גרסה שקרית בחקירתו.

טלפון ודירה בחיפה בתמורה לסיוע למפעיל בית בושת

תמורת הסיוע, העניק פגי לרכז המודיעין טלפון נייד ואף שילם עבור השיחות. הוא איפשר לו להשתמש גם בדירה שבבעלותו ברחוב ארלוזורוב שבחיפה.
בנוסף, קשר רכז המודיעין קשר עם אדם נוסף שהפעיל בתי בושת באזור חיפה, והעניק לו, בין היתר, הגנה מפני פעילות משטרתית בתמורה לתשלום של קרוב לעשרת אלפים שקלים - שאותם העביר לשוטר במעטפות.
עו"ד שקד דהן מהמחלקה לחקירות שוטרים בפרקליטות המדינה אמרה כי "בית המשפט קבע כי מדובר במערכת יחסים שוחדית בין שוטר האמון על מניעת עבריינות, אשר מסר מידע פנים משטרתי לבעלי בתי הבושת, סייע בעדם בענייניהם המשטרתיים ואף העלים עין מביצוע עבירות חמורות על ידם.
"עוד נקבע כי הקשר השוחדי הוא ההסבר היחיד לטיב הקשר ההדוק בין שוטר, נציג חוק במערך המודיעין, הנפגש באופן ידידותי עם עבריינים ומנהלי בתי בושת פעילים ומקיים עמם מערכת יחסים מוסוות, לא מדווחת, מתחת לאפה של המשטרה, תוך שימוש בקודים, לאורך זמן ובתדירות גבוהה.
"מח"ש טענה כי שוטר אשר נמנע מלדווח על עבירות עליהן מתוודה בפניו העבריין, מסייע לעבריינים ומוסר מידע פנים משטרתי מחבל בעבודת המשטרה וגורם לפגיעה באמון הציבור".