גמזו, אתמול: "בר סימן טוב ראוי"
(צילום: לע"מ)

בסביבתו הקרובה של פרופ' רוני גמזו העריכו אתמול כי הוא יסרב להצעת שר הבריאות יולי אדלשטיין להישאר בתפקיד פרויקטור הקורונה מעבר לתקופה עליה התחייב, שתסתיים בסוף החודש הנוכחי. "גמזו יחזור לניהול בית החולים, צריכים אותו באיכילוב", אמרו מקורביו.
"רוני יעביר את המקל בצורה מסודרת וימשיך לסייע גם לפרויקטור הבא, אבל הנטייה שלו כרגע היא לחזור לאיכילוב", הוסיפו. בתוך כך וברקע הפרסום ב-ynet וב"ידיעות אחרונות" לפיו מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר משה בר סימן טוב קיבל הצעה מראש הממשלה בנימין נתניהו לחזור לתפקיד בכיר בהובלת המאבק בקורונה, במערכת הבריאות כלל לא משוכנעים שיש צורך במינוי מחליף לגמזו ‑ גם אם יפרוש.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו בבית החולים זיו שבצפת
רוני גמזו בבית החולים זיו שבצפת
גמזו. צפוי לסרב להצעת אדלשטיין להמשיך
(צילום: עידו ארז)
"את הגל הראשון עברנו בלי פרויקטור ובהינתן ההצלחה המוגבלת של הפרויקטור הנוכחי, לא ברור למה צריך לייצר מערכת כפולה בתוך משרד הבריאות כאשר יש כבר את כל בעלי התפקידים", אומר אחד ממנהלי בתי החולים שמספר על כך שמינויו של גמזו, למעשה, סירבל והקשה את עבודת המנהלים בשטח. "במהלך הגל הראשון בר סימן טוב הצליח לנהל את המערכה. עכשיו אנחנו בשלב שבו כל המערכות מוקמות ומתפקדות ונשאלת השאלה מהו היתרון של אדם נוסף שינהל את התחום מכאן", הוא טוען.
לדבריו, "בחלק מהנושאים היה שיח כפול של מנהלי בתי החולים מול משרד הבריאות. ניהלנו שיח גם מול המנכ"ל וגם מול הפרויקטור, ואני לא בטוח שראינו פה בשורה מאוד גדולה כששמו במקביל או בכפוף למנכ"ל בכיר נוסף. אנחנו מדברים עם שני ראשים בו-זמנית וזה מייצר שתי כתובות ובלגן. עם כל הכבוד לגמזו - אין צורך בכפילות הזו, יש לנו את מנכ"ל משרד בריאות".
2 צפייה בגלריה
משה בר סימן טוב מציג מסכה מאולתרת
משה בר סימן טוב מציג מסכה מאולתרת
בר סימן טוב. הפרויקטור הבא?
(צילום: לע"מ)
גם מנהלים אחרים חושבים כך. "הפרויקטור הוא לא פקטור מבחינתי", אומר מנהל אחר. "אם זה פרויקטור או שר - זה לא רלוונטי. מה שאנחנו צריכים כרגע זה שתהיה תוכנית ברורה והנהגה ברורה, וכרגע היא מזגזגת. השיח על 'פרויקטור או לא' הוא פופוליסטי, ובכל מקרה אם מדברים על פרויקטור חדש זה אומר שהקיים לא הצליח. זה שגמזו היה בתמונה לא עזר לנו, מנהלי בתי החולים, ואני לא חושב שמישהו אחר יעזור. מה שאני צריך כמנהל בית חולים זה להוריד את רמת התחלואה ואת זה אפשר לעשות עם או בלי פרויקטור".
בתדרוך לתקשורת התייחס אתמול גמזו לאפשרות שימשיך בתפקידו ואמר כי ישקול את הצעת אדלשטיין. עם זאת, גמזו הוסיף: "מאוד קשה לי. הייתי באיכילוב היום ואני צריך לקבל שם החלטות ורוצה לחזור בנובמבר". על ההצעה שהוצעה לבר סימן טוב אמר: "הוא חבר ואנחנו הולכים דרך ארוכה יחד. אני מנהל את המשבר הזה גם תוך כדי שיח עם משה. אם יוחלט שהוא הפרויקטור הבא - אני רק אשמח. משה ראוי. צריך אדם חזק שיעמוד בלחצים".