רס"ן כהן מגיב על הבחירה בו להדליק משואה
(צילום: נדב אבס)

שרת התחבורה מירי רגב ושר התרבות והספורט חילי טרופר, יושבי ראש ועדת השרים לסמלים וטקסים, אישרו היום (שלישי) את המלצת הרמטכ"ל רב-אלוף אביב כוכבי לבחור ברב-סרן מאור כהן להשיא את משואת צה"ל בטקס יום העצמאות ה-73 למדינת ישראל.
במסגרת תפקידו כראש מדור שירות ייחודי ביחידת מיטב, אמון רס"ן כהן על הליך הגיוס של אוכלוסיות מיוחדות לצה"ל, בהן אוכלוסיית המתנדבים. הקצין שפועל מתוך שליחות מלווה באופן אישי כל מועמד מתנדב לשירות ביטחון. בשנה וחצי האחרונות, גיוס המתנדבים לצה"ל עלה בכ-25%.
3 צפייה בגלריה
רס"ן מאור כהן
רס"ן מאור כהן
"נרגש מהבחירה". רס"ן כהן במסגרת התנדבותו עם ילדים חולי סרטן
(צילום: דובר צה"ל )
3 צפייה בגלריה
רס"ן מאור כהן
רס"ן מאור כהן
רס"ן כהן. גיוס המתנדבים עלה בשנה וחצי האחרונות בכ-25%
(צילום: נדב אבס)
מעבר לשירותו הצבאי, רס"ן כהן הקדיש את 10 השנים האחרונות לעבודה עם ילדים חולי סרטן. הוא ידוע בכינויו "איש הלגו", ומהווה מושא הערצה לילדים רבים ולבני משפחותיהם. רס"ן כהן התחיל את התנדבותו בהקמת חוג לבניית לגו אחת לשבוע, ומאז הרחיב את התנדבותו לחלוקת ערכות לגו בשעות הערב.
רס"ן כהן אמר: "התרגשתי מאוד היום שהרמטכ"ל הודיע לי שנבחרתי להיות נציג צה"ל בטקס הדלקת המשואות ביום העצמאות. אני נרגש מהבחירה, אני נרגש מהמעמד והזכות שניתנה לי ומקווה להמשיך להיות איש הלגו עוד שנים ארוכות".
לפי דובר צה"ל, "בשנה האחרונה, בצל התפרצות נגיף הקורונה, נרתם רס"ן כהן לחלק לדיירי רחוב ולמשפחות נזקקות מארזי מזון ומוצרי שינה. העשייה החברתית שבה הוא מתמיד מביאה לידי ביטוי את רוחו ההתנדבותית והערבות ההדדית, ובכך מובלטת אישיותו יוצאת הדופן כקצין וכאדם".

"אתה המועמד הראוי ביותר"

"מה שאתה עושה בשני ערוצי העשייה שלך הוא יוצא דופן, ערכי, ציוני וגם אנושי". אמר הרמטכ"ל כוכבי לכהן. "הגידול בהיקף המתנדבים במסגרת תפקידך במיטב הוא מרשים מאוד, ולצד זאת העבודה בבתי החולים כ'מאור איש הלגו' ראויה לכל הערכה.
"על כל אחד מהם לחוד אפשר היה לבחור בך וכשזה בא ביחד אז בוודאי שאתה המועמד הראוי ביותר. אני שמח מאוד שנבחרת לייצג את צה"ל ולהדליק משואה ביום העצמאות, אין לי ספק שתייצג אותנו בכבוד. ברכות ויישר כוח".
3 צפייה בגלריה
מירי רגב חילי טרופר
מירי רגב חילי טרופר
"עשייתו של רס"ן כהן מביאה לידי ביטוי את האחווה הישראלית". השרים רגב וטרופר
(צילום: אבי מועלם, אלכס קולומויסקי)
השרים רגב וטרופר מסרו בהודעה משותפת: "שמחנו לאשר את המלצת הרמטכ"ל והוועדה הציבורית על בחירתו של מאור כהן להשיא משואה ביום העצמאות. עשייתו של רס"ן מאור כהן, ראש מדור מתנדבים באגף כוח האדם בצה"ל, הן במסגרת מילוי תפקידו בצבא והן במסגרת פעילותו ההתנדבותית לאורך השנים, מביאה לידי ביטוי את האחווה הישראלית ואת הקשר בין צה"ל, צבא העם, לכלל החלקים בחברה הישראלית.
"רס"ן מאור כהן, הראשון למתנדבים, 'איש הלגו' של הילדים החולים במחלקות האונקולוגיות ברחבי הארץ, אנו גאים בך ומריעים לך על כך שלהתנדב עבורך זו דרך חיים, תפקיד שאותו אתה עושה מתוך צו הלב".
הנושא של יום העצמאות ה-73 הוא "אחווה ישראלית", ובטקס בהר הרצל תעניק המדינה כבוד ותצדיע לאזרחים ולאזרחיות שפועלים לטיפוח החוסן החברתי במדינה ולהעמקת המשותף והמאחד.
אתמול הודיעו השרים רגב וטרופר כי גם יו"ר ארגון נפגעי פעולות איבה, אייבי מוזס, ומנהל מחלקת הקורונה בבית חולים השרון בפתח תקווה, ד"ר דרור דיקר, נבחרו להשיא משואה בטקס הדלקת המשואות.