"פתאום מישהו זרק בקבוק תבערה לחלון ושרף את החדר"

ילד ערבי בן 12 ספג אמש (שישי) כוויות קשות בפניו, בעקבות בקבוק תבערה שהשליכו שני רעולי פנים לעבר ביתו בשכונת עג'מי ביפו. הוא פונה לבית החולים. במשטרה פתחו בחקירה ובסריקות אחר החשודים, ובודקים כעת כמה כיוונים - גם את האפשרות שמדובר במניע לאומני, על רקע המהומות והפרעות ברחבי ישראל שפרצו בצל ההסלמה הביטחונית.
האירוע תועד על ידי מצלמות אבטחה באזור, ובתיעוד נראים שני החשודים רעולי הפנים מגיעים לבית, משליכים את בקבוק התבערה - ואז נמלטים מהזירה. תושבים ביפו טענו כי החשודים נשאו עמם תשעה בקבוקי תבערה בסך הכל, אך הספיקו להשליך רק אחד. "הם ברחו מהר בלי להמשיך את הפשע שתכננו", טען אחד התושבים.
תיעוד השלכת בקבוק התבערה לבית ביפו

תיעוד מאום אל פחם: שוטרים עוצרים נהגים ופוגעים בכלי הרכב שלהם

4 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
הילד שנפגע והחלון שנשרף ביפו
(צילום: דוברות המשטרה)
4 צפייה בגלריה
הבית השרוף
הבית השרוף
סלון הבית השרוף
סברי ג'נטזי, אביו של הילד, סיפר בשיחה עם ynet כי בקבוק התבערה הצית אש בסלון ביתו, בזמן שבני המשפחה ישבו שם: "הילדים שלי היו ממש ליד החלון. פתאום מישהו זרק לעבר החלון בקבוק תבערה ושרף לנו את החדר. בני נפגע קשה בפניו ואחותו נפגעה קל מאוד. מזל שלא ישנו. אם כן האירוע של משפחת דוואבשה היה חוזר על עצמו שוב".
אף שבמשטרה טרם אישרו זאת, האב הביע ביטחון בכך שהמניע למעשה היה לאומני: "אני בטוח שמי שעשו את המעשה הם יהודים גזעניים. אין לי שום סכסוך עם אף אחד, אני בקשרים טובים עם כל התושבים. הפושעים האלה כמעט רצחו את כל המשפחה. חובה לעצור אותם - אחרת הם יפגעו בעוד אנשים".
המקרה עורר זעם בקרב תושבים ביפו. הפעיל החברתי מחמד נדאל מחאמיד אמר: "מדובר בגזענים טרוריסטים שהגיעו לנקום. יפו עוברת ימים קשים והאווירה מתוחה מאוד. כל יום מתקיימות הפגנות ואנחנו לא יודעים מתי הסוף. הגזענים רוצים לגרור אותנו לאלימות - אבל אנחנו ממשיכים במאבק צודק".
בית החולים שיבא מסר כי "מצבו של הילד קשה והוא סובל מכוויות באזור הפנים. הוא מורדם, מונשם ומאושפז במחלקה לטיפול נמרץ ילדים".
4 צפייה בגלריה
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
בית הוצת ביפו ילד נפגע באורח קל
מתוך התיעוד של מצלמות האבטחה. המשטרה בוחנת את כל הכיוונים
ביפו אירעו גם אמש מהומות, כמו בעוד שורה של ערים מעורבות ויישובים ערביים אחרים בישראל. בין היתר, העיתונאי עמרי מניב מחדשות 13 על ידי מתפרעים ערבים, ששברו את מראות רכבו וריססו אותו בגז פלפל. מצבו מוגדר קל. "הם התחילו לבעוט באוטו, שברו את המראה וריססו לי גז פלפל לתוך העין", סיפר מניב. "הצלחתי להשאיר את העיניים פתוחות, ברחתי משם, הגעתי לעמדה של מד"א ושם טיפלו בי".
בתוך כך באום אל פחם תועדו אמש כמה שוטרים עוצרים נהגים ובועטים ופוגעים בכלי הרכב שלהם, ולאחר שהם ממשיכים בנסיעה אף יורים לכיוונם. מהמשטרה נמסר כי האירוע ייבדק.
תושב השכונה שבה תועדו השוטרים אמר: "זה מעשה חמור ביותר. אלו לא שוטרים אלא עבריינים בחסות המשטרה. התנהגותם מראה עד כמה הם מהווים סכנה לציבור. במקום שישמרו על הסדר הם פוגעים באנשים שלא עשו כלום".
במח"ש החליטו לבדוק את המקרה. ממשטרת ישראל נמסר: "האירוע אינו מוכר והוא ייבדק. למרות השעות הארוכות והתנאים הקשים בהם פועלים השוטרים תוך סיכון חיים ממשי, לא נאפשר חריגה מהנהלים ואלה יבדקו על ידי הגורמים המוסמכים לכך".