3 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
בנימין נתניהו בטקס ההוקרה
בנימין נתניהו
(צילום: AFP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו חותר לביסוס מעמדו בליכוד באמצעות פריימריז מהירים לראשות הליכוד, כפי שפורסם בשבוע שעבר ב"ידיעות אחרונות", אך בצמרת המפלגה עדיין נרשמת התנגדות נחרצת לרעיון: בימים האחרונים אומרים בכירים בליכוד כי נתניהו העביר מסרים שלפיהם הוא מעוניין בקיום פריימריז במהירות, וזאת כדי להבטיח את מעמדו גם במקרה שהמפלגה תלך לאופוזיציה - כך שאיש לא יערער עליו מבין בכירי הרשימה. בינתיים, הערב (שלישי) אושרו סופית שלושה שריונים ברשימת הליכוד למי שיסכים לערוק מהקואליציה של בנט ולפיד.
שרים בכירים הביעו התנגדות ואף השמיעו בפני נתניהו את עמדתם שלפיה הפריימריז האחרונים שהתקיימו תקפים למשך כהונת הכנסת ה-24 ועד לפיזורה. כל עוד לא התפזרה הכנסת, הבהירו חלק מאנשי הליכוד, אין טעם בקיום בחירות פנימיות נוספות.
3 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין ניר ברקת
יולי אדלשטיין ניר ברקת
יתמודדו לראשות המפלגה? אדלשטיין וברקת
(צילום: קובי קואנקס, אלכס קולומויסקי)
במצב שבו נתניהו יתעקש ויכריע את המערכה, קיים סיכוי גבוה שמולו יתמודד גם שר הבריאות יולי אדלשטיין וייתכן שלמירוץ יצטרף גם ח"כ ניר ברקת. עד כה לא יצא בפומבי איש מבכירי הליכוד נגד נתניהו, מלבד שר האוצר ישראל כץ, שהציע לראש הממשלה לפנות את מקומו למשך שנה ולאפשר לו עצמו, לכץ, להרכיב ממשלה כדי לשמור על שלטון הליכוד באופן שבו נתניהו יישאר יושב הראש. האחרון דחה את ההצעה וסירב לדון בה. בקרוב מזכירות הליכוד תקיים דיון בכל הסוגיות שעומדות על הפרק, כולל מועד קיום פריימריז, ותקבע את התהליכים ואת דרכי ההתארגנות.
3 צפייה בגלריה
ישראל כץ
ישראל כץ
יאשר את הקדמת הפריימריז? יו"ר המזכירות ישראל כץ
(צילום: קובי קואנקס)
ביום חמישי הקרוב ועל רקע התסיסה בליכוד סביב כוונותיו של נתניהו, יקיים ח"כ ברקת כנס פוליטי גדול בהשתתפות מאות פעילים. ההערכה היא שנתניהו לא יגיע לכנס הזה, ובכירים בליכוד המזוהים עמו אף הודיעו שלא יגיעו לכנס. חלקם הבהיר כי עצם קיומו בימים שבהם הליכוד צועד לאופוזיציה וגורלו של נתניהו לא ברור הוא מעשה מתריס. אחרים הבהירו כי יגיעו לכנס כפי שהגיעו עד כה לאירועים דומים אחרים.
מלשכת אדלשטיין נמסר בנוגע לאפשרות שיתמודד מול נתניהו: "המשימה המשותפת של כולנו היא לסכל את הממשלה הנשענת על קולות התנועה האסלאמית. שר הבריאות נוהג לעדכן את הציבור בקולו ולא באמצעות גורמים אנונימיים בכל הקשור להחלטות משמעותיות".