תיעד את המהומות בירושלים - והותקף
(צילום: אבי חי)

במשמר הגבול החליטו להשעות מפעילות מבצעית את הלוחם שתועד אתמול כשדחף והפיל את הצלם החרדי מאיר קקון בהפגנה בירושלים. במקביל, במחלקה לחקירות שוטרים פתחו נגדו בחקירה. קקון תועד כשנדחף בכוח על ידי שוטר במהלך המהומות אתמול בירושלים, שהתקיימו במחאה על הסגר על שכונת רוממה. השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה כתב בטוויטר כי השוטר אותר ו"יטופל במלוא חומרת הדין".

2 צפייה בגלריה
שוטר תועד דוחף צלם במהומות בירושלים
שוטר תועד דוחף צלם במהומות בירושלים
תיעוד השוטר דוחף את הצלם
(צילום: דביר גופשטיין, כתב אתר ימנים)
קקון סיפר הבוקר (שלישי) לאולפן ynet על השתלשלות האירועים. "השתדלתי לא להפריע לקו האש בין השוטרים למפגינים וצילמתי כל הזמן. הסתובבתי והרגשתי מכה חזקה בגב, נפלתי אחורה לכיוון הרצפה וחטפתי מכה חזקה ביד ובראש. ראיתי מולי מלא אנשים, צעקות, ולא הבנתי מה קורה".

2 צפייה בגלריה
הפגנה של תושבי רוממה במחאה על הסגר שהוטל על השכונה
הפגנה של תושבי רוממה במחאה על הסגר שהוטל על השכונה
הפגנה של תושבי רוממה במחאה על הסגר
(צילום: אלכס גמבורג)


(צילום: משי בן עמי, ירון ברנר, גיל יוחנן)

לדבריו, "השוטרים בהתחלה ראו שאני מצלם, הם יודעים. אני נמצא שם כבר שלושה ימים, רואה את מה שקורה. הם מכירים אותי, רואים אותי. התקשר אליי גם מפקד המשטרה".
-יכול להיות שהשוטר לקח מרחק ממך ו"נתן גז" כדי להפיל אותך בעצבים?
"כמו שאתה יכול לראות, לא עמדתי עם המפגינים, אלא עמדתי בצד של השוטרים. הם ראו אותי מאחוריהם וידעו שאני ועוד שלושה צלמים נמצאים שם. מהסרטון נראה לי שהשוטר בא ובאמת התכוון לפגוע בי, לתת לי מכה בכוונה".
-ראית שהשר אוחנה אמר שהמקרה יטופל במלוא החומרה?
"ראיתי. רציתי לפנות אליו ולהגיד לו שיכול להיות שהשוטר היה בסערת רגשות ולא התכוון. אני סולח לשוטר, היו מקרים של שוטרים שהיו אלימים, השוטר הזה ספציפית אני לא יודע".
קקון סיפר כי בעקבות הדחיפה, הוא חש כאב. "לא הלכתי לבדיקות למרות שהיה אמבולנס שבא לקחת אותי לבית החולים".
במשטרה אמרו כי "תיעוד מהפגנה בירושלים שבו נראה לוחם מג"ב רץ ומפיל אזרח הועבר כבר אמש לבדיקת מח"ש. עם קבלת ממצאי בדיקת מח"ש תתקבל החלטה משמעתית בעניינו. בשלב זה ועד קבלת ההחלטה הורחק הלוחם מכל פעילות מבצעית.
"מדובר בהפגנה שבה השתתפו מאות מתפרעים שהשליכו חפצים וירו זיקוקים לעבר השוטרים. כתוצאה מכך נפצעו שלושה לוחמי מג"ב באורח קל ופונו לקבלת טיפול רפואי. לצד זה אנו רואים בחומרה כל מקרה של אלימות כלפי אזרחים שנוגדת את נוהלי השימוש בכוח ומטפלים באופן יסודי בכל מקרה שמובא לידיעתנו".
פורסם לראשונה: 13:42, 14.07.20