(צילום: אביהו שפירא, אורי דוידוביץ)

פחות מחודש לבחירות, ועל הרקע המאבק בין "תקווה חדשה" ל"יש עתיד" על הובלת הגוש שמתנגד לבנימין נתניהו אומרת יפעת שאשא ביטון, סגניתו של גדעון סער כי "יאיר לפיד לא יכול להרכיב ממשלה, והיחיד שיכול להרכיב ממשלה זה גדעון סער".
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
2 צפייה בגלריה
יפעת שאשא ביטון
יפעת שאשא ביטון
"קרוב ל-20 מנדטים מתלבטים". שאשא ביטון
(צילום: שמוליק גרוסמן, דוברות הכנסת)
בריאיון באולפן ynet הבוקר (רביעי) אמרה שאשא ביטון: "סער הוא היחיד שיכול לחבר את כל המפלגות שנמצאות היום על המפה ויכולות להיות ממשלה אלטרנטיבית לשלטון הנוכחי. הוא התקווה היחידה לשינוי במדינת ישראל. אמרנו את זה לאורך כל החודשיים האחרונים, והיום גם נפתלי בנט אמר את זה בקולו שלו - שהוא לא יישב תחת לפיד בראש ממשלה".
ואם לא תהיה ברירה, את יכולה למצוא את עצמך שרה בממשלתו של לפיד? "אתם רואים בעצמכם - לפיד לא יכול להרכיב ממשלה. במדינת ישראל במציאות הפוליטית מי שנמצא משמאל למרכז, מסתבר, לא יכול לאחד את כולם. אי אפשר שתקום ממשלה של מחנה קטנטן. לכן היחיד שיכול להחליף את בנימין נתניהו זה גדעון סער, וגם בנימין נתניהו יודע את זה. ולכן הוא מאוד מפחד מגדעון סער, הוא מעלים אותו מהקמפיין ומנסה להעמיד את לפיד כיריב מולו".
אבל סער מקבל 13 מנדטים בסקרים באופן עקבי, בנט כבר עולה לסביבות 12 מנדטים - זה בטח לא משהו שיכול להכתיר אותו כראש ממשלה. "אנחנו יודעים שיש קרוב ל-20 מנדטים של מתלבטים, ובסופו של דבר מי שרוצה להחליף את השלטון במדינת ישראל מבין שרק גדעון סער יכול להוות אלטרנטיבה שלטונית".
2 צפייה בגלריה
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
ועידת ידיעות אחרונות ו  - ynet  בנייני האומה ירושלים 2021
"רק סער יכול להוות אלטרנטיבה שלטונית"
(צילום: אלכס קולומויסקי)
שאשא ביטון, המכהנת כיו"ר ועדת הקורונה בכנסת, גם מתחה ביקורת חריפה על התנהלות הממשלה סביב חג פורים ומתחה ביקורת על ההחלטה להטיל עוצר לילה. "אנחנו יודעים שצריך לאכוף התקהלויות, ואנחנו נגד מסיבות המוניות בשלב הזה, אבל צריך פשוט לאכוף את זה. אי אפשר לקחת עוד פעם מדינה שלמה לעונש קולקטיבי. אנחנו במציאות שונה ממה שהיינו לפני כמה חודשים - יש כבר הרבה מאוד מתחסנים".
מצד שני עדיין יש כאן סכנה ממשית, מקדם ההדבקה עולה, שומעים על מסיבות מחתרתיות בפתח, אז אולי באמת צריך עוצר לילי לכמה יממות בודדות? "אם יודעים על מסיבות מחתרתיות, אז תאכפו אותן. תיכנסו לתוך היישובים, תאכפו התקהלויות, תאכפו מסיבות, תעשו את מה שצריך בצורה ממוקדת. אם זה ממש הכרחי תעשו עוצר בצורה דיפרנציאלית, אבל אי אפשר עוד פעם לקחת מדינה שלמה ולהכניס אותה לעוצר לילי רק כי לא מסוגלים לעשות את הדברים שנחוץ לעשות".
מירי רגב אמרה שאם היינו מקשיבים לך היינו הופכים להיות מדינה מדממת. היא בעצם אמרה שכל ההמלצות שלך היו חסרות אחריות. את רוצה לענות לה? "אם הממשלה הייתה מקשיבה לי אז לא היה מחדל נתב"ג, היו סוגרים את נתב"ג לכניסה בלתי מבוקרת כבר באוגוסט. אמרנו בוועדת הקורונה שצריך לדאוג שכל מי שייכנס לישראל יעשה בדיקת קורונה לפני שהוא עולה לטיסה וכשהוא מגיע ארצה. דיברנו גם על טיפול דיפרנציאלי - תוכנית הרמזור - שגלגלו אותה חודש בתוך הממשלה ולא עשו מה שצריך. הממשלה מנהלת את זה לבד ותראו מה קרה: שיא תחלואה קשה, תמותה בהיקפים שאנחנו לא הכרנו לאורך כל המשבר, ואפס ניהול. אני מציעה להם קצת צניעות לפני שהם באים ומבקרים או מטיפים מוסר להחלטות שאנחנו קיבלנו, והכנסנו קצת היגיון בתוך השיגעון שהיה כאן".