משפטו של אמיר אבו לבן, שדרס ביום הכיפורים לפני שנה את איתי מרגי ז"ל בן ה-8 נמשך, והיום (ב') העידה בבית המשפט אם חברו של מרגי, שהיה עד לתאונה. הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על הנהג הדורס 11-12 שנות מאסר בפועל.
אבו לבן בהצגת הטיעונים לעונש בבית המשפט
(צילום: עידו ארז )

במהלך שלב הטיעונים לעונש סיפרה אם חברו של מרגי על היחסים הקרובים בין הילדים: "הם הכירו בגיל שלוש, גרנו בשכנות למשפחת מרגי והם היו כמו אחים, זו הייתה חברות של אחים. איתי היה בן בית אצלנו, הם לא נפרדו".
האם שחזרה את שאירע ביום הכיפורים אשתקד. "אבא של איתי לקח אותם לרכיבה של ארבע שעות בבוקר. אחרי הארוחה הם ביקשו לצאת עוד קצת ואחרי עשר דקות הייתה התאונה".
"הבן שלי רכב חצי מטר מאיתי, ואז הוא ראה אותו עף באוויר", סיפרה בבית המשפט. "הוא ניגש אליו וניסה להרים אותו. הוא חיכה לאמבולנס ואז רץ לאבא של איתי, צעק לעברו והוביל אותו למקום התאונה. אחרי זה הוא בא הביתה ואמר לנו שהייתה תאונה ואיתי נדרס. הוא אמר לנו, לא בכה, לא ענה, לא צעק".
2 צפייה בגלריה
איתי מרגי ז"ל
איתי מרגי ז"ל
איתי מרגי ז"ל
היא הוסיפה: "באותו הרגע בעלי רץ לאיכילוב, אבל אבא של איתי אמר לו בטלפון 'הילד גמור, אין ילד'. זעקת השבר שלי הרעידה את השכונה. השתטחתי על הרצפה והרגשתי כמו כאב של אמא שאיבדה את בנה".
בתוך כך, הפרקליטות ביקשה מבית המשפט לגזור על אבו לבן 11-12 שנות מאסר בגין עבירת המתה בקלות דעת, שבה הורשע, וכן 18-30 חודשי מאסר בגין עבירות הסמים שבהן הורשע.
2 צפייה בגלריה
המחוזי ת"א: הצגת טיעונים לעונש לאמיר אבו לבן
המחוזי ת"א: הצגת טיעונים לעונש לאמיר אבו לבן
אבו לבן בבית המשפט, היום
(צילום: מוטי קמחי )
נציגת פרקליטות תל אביב, רביד שיפמן, אמרה בדיון: "הוא החליט לדהור באמצע העיר במהירות מטורפת של יותר מ-94 קמ"ש. במפגש עם מכונת המוות לא היה לאיתי סיכוי. הוא לא האט כשהתקרב לצומת ולא הבחין בכלל באיתי או בחברו, רק בנס לא היו נפגעים נוספים".
אבו לבן הורשע במסגרת הסדר טיעון בהמתה בקלות דעת ועבירות של סחר בסם מסוכן ובהחזקתו שלא לשימוש עצמי. משפחת הקורבן לא הביעה התנגדות להסדר הטיעון.
עורכי הדין ליאור שטלצר וסתיו כהן שמייצגים את אבו לבן מטעם הסנגוריה הציבורית מסרו כי "אמיר הביע חרטה אמיתית וכנה על התוצאה הטרגית שגרם במעשיו ואמר שעליו לקבל עונש מאסר לתקופה משמעותית כחלק מכפרה על מעשיו. יש לציין שגם שירות המבחן התרשם מלקיחת האחריות וקבע כי מדובר בבחור צעיר בלי מאפיינים ודפוסים עבריינים שניתן וצריך לשקם אותו כבר במהלך תקופת מאסרו. אנו מקווים שבית המשפט יתחשב בתסקיר שירות המבחן ויטיל מאסר מתון שיאפשר לו לשקם את חייו לטובתו ולטובת החברה".