ריבלין: העם תובע חיבורים לא שגרתיים
(צילום: לע"מ)

נשיא המדינה ראובן ריבלין קיבל הבוקר (יום ד') לידיו את התוצאות הרשמיות של בחירות 2021 מידי יו"ר ועדת הבחירות המרכזית השופט עוזי פוגלמן, מנכ"לית הוועדה אורלי עדס וחברי נשיאות הוועדה. ynet העביר את האירוע בשידור ישיר מבית הנשיא בירושלים.
בהצהרה מול חברי הוועדה אמר ריבלין: "כולי תקווה שנבחרי הציבור ישכילו לשמוע את תביעת העם לחיבורים לא שגרתיים, לשיתופי פעולה חוצי-מגזרים, לעבודה עניינית ומסורה למען אזרחי ישראל כולם".
בפתח דבריו אמר הנשיא: "עוד לא יצאו שבע שנות כהונתי כנשיא, וזו הפעם החמישית שבה אני מקבל את תוצאות הבחירות לכנסת, הרביעית בתוך פחות משנתיים. אין צורך לתאר את הסיטואציה המורכבת שבה נמצאות החברה הישראלית והפוליטיקה הישראלית.
"בימים הקרובים אבחן מיהו המועמד בעל הסיכויים הגבוהים ביותר להקמת ממשלה. השיקול המרכזי שינחה אותי הוא סיכוייו של חבר הכנסת הנבחר להרכיב ממשלה שתזכה לאמון הכנסת. ממשלה שתשכיל לאחות את הקרעים בינינו ולשקם את החברה בישראל שספגה מכה קשה בצל מגפת הקורונה. החברה הישראלית זקוקה לממשלה שתעביר תקציב מדינה, שתוביל דרך של ריפוי המערכות והאזרחים שנפגעו, ותחלץ את מוסדות המדינה מהקיפאון הפוליטי".
1 צפייה בגלריה
הגשת תוצאות הבחירות הרשמיות לנשיא המדינה ראובן ריבלין
הגשת תוצאות הבחירות הרשמיות לנשיא המדינה ראובן ריבלין
הנשיא ריבלין ויו"ר ועדת הבחירות עוזי פוגלמן, הבוקר
(צילום: איתמר אייכנר)
(צילום: אלי מנדלבאום, משי בן עמי)

אלו התוצאות הסופיות של בחירות 2021: לליכוד 30 מנדטים, ליש עתיד 17 מנדטים, לש"ס 9 מנדטים, לכחול לבן 8 מנדטים, ליהדות התורה 7 מנדטים, לימינה 7 מנדטים, לעבודה 7 מנדטים, לישראל ביתנו 7 מנדטים, לציונות הדתית 6 מנדטים, לרשימה המשותפת 6 מנדטים, לתקווה חדשה 6 מנדטים, למרצ 6 מנדטים ולרע"מ 4 מנדטים.
ביום שני הבא יגיעו נציגי 13 המפלגות לבית הנשיא ויפתחו את סבב ההתייעצויות לקראת הטלת המנדט להרכבת הממשלה הבאה. לכל מפלגה הוקצו 15 דקות להתייעצויות ועוד 15 דקות למסיבת עיתונאים. ריבלין ישאל את נציגי המפלגות שתי שאלות: על מי תמליצו להרכיב את הממשלה, ומי בעדיפות שנייה.
לראשונה הסבב יימשך יום אחד ולא יומיים, כדי לאפשר לנשיא להטיל את מלאכת הרכבת הממשלה ביום שלישי (שעות לפני השבעת הכנסת), ולא לדחות את המעמד למועד האחרון, 7 באפריל, שכן זהו ערב יום השואה. בבית הנשיא הודיעו כי גם הפעם ישודרו המפגשים עם הסיעות בשידור חי. שלושה חודשים לפני סוף כהונתו, ריבלין הוא הנשיא המנוסה ביותר בתולדות המדינה בכל הנוגע להרכבת הממשלה.
בינתיים מתלהט הקרב על הנהגת "גוש השינוי" המתנגד להמשך כהונתו של בנימין נתניהו. יו"ר תקווה חדשה גדעון סער התייצב לצד נפתלי בנט וקרא ללפיד "לוותר על האגו". לפיד קרא בתגובה להעניק לו את המנדט להרכבת הממשלה, אך הבהיר כי יהיה מוכן לוויתורים לאחר מכן. במקביל בגוש של ראש הממשלה בנימין נתניהו שומרים על דממה תקשורתית.