2 צפייה בגלריה
חגיגות ב מטה הליכוד ליכוד ב ירושלים מיד לאחר פרסום המדגמים
חגיגות ב מטה הליכוד ליכוד ב ירושלים מיד לאחר פרסום המדגמים
מטה הליכוד בליל המדגמים בשבוע שעבר
(צילום: AFP)
אף שבנימין נתניהו עומד בראש המפלגה הגדולה ביותר - בפער משמעותי מזו שבאה אחריו - הפוליטיקאים שכופים על ישראל בחירות פעם אחר פעם קוראים לו כעת לפרוש מראשות הליכוד כדי לאפשר, לכאורה, הקמת קואליציה. דרישה זו חזרה על עצמה גם בטור שפורסם כאן בסוף השבוע. אבל אנחנו, מצביעי הליכוד, לא ניתן לכך יד ולא נסכים להחליף מנהיג מוכח למען אמביציות אישיות של פוליטיקאים כושלים.
טוענים הטוענים שעל נתניהו לפרוש משום שלא הצליח להרכיב ממשלה יציבה. באופן אירוני, הם לא דורשים, למשל, את התפטרותו של יאיר לפיד מראשות יש עתיד, אף שכל ניסיונותיו בשבע השנים האחרונות להביא לקץ שלטון נתניהו העלו חרס.
ומה לגבי גדעון סער, שכפר בפסק הדין שנתן הציבור לפחות שלוש פעמים? שהבטיח להוות אלטרנטיבה שלטונית אבל לבסוף נשק לאחוז החסימה? שהציע ליישם את המודל הסלובקי הכושל לטיפול בקורונה? כל אלה נשמעות סיבות מצוינות על מנת לקרוא לו להתפטר.
ראוי לזכור: נתניהו אינו העניין. הוא רק התירוץ לגוש שמעוניין להחליפו במועמד משמאל. אפילו אם נתניהו יפרוש, כל מועמד אחר מטעם הליכוד יהיה פסול בעיניהם
גם אביגדור ליברמן צריך להתפטר. אם בשל התבטאויותיו הגזעניות וההומופוביות ואם בשל פרשת השחיתות החמורה שפרחה בישראל ביתנו תחת אפו – לדבריו הוא לא ידע על כך דבר - ורק בשבוע שעבר הביאה להרשעה מהדהדת של בכירת מפלגתו לשעבר פאינה קירשנבאום בשוחד.
במאמר שפורסם כאן נטען שנתניהו צריך להתפטר בגלל כתבי האישום שהוגשו נגדו, תוך השוואה להיסטוריה משנות ה-70, אבל הרבה מים עברו בנהר המשפט והפוליטיקה בישראל מאז.
וממילא, רק לאחרונה הודיעה הפרקליטות שהיא חוזרת בה מהחלטתה להגשת כתב אישום כנגד יו"ר לשכת עו"ד לשעבר אפי נוה, שנאלץ להתפטר בזמנו. האמצעים החקירתיים שהפרקליטות עצמה אישרה נקבעו כלא-כשירים, פרשנות הראיות השתנתה – והיא החליטה לסגת מעמדתה. אם זו הקביעה במקרה של נוה, ומהיכרותנו עם חומר הראיות בתיקי נתניהו, קל וחומר שדרושה כאן החלטה דומה. אז למה שנתניהו יפרוש?
ערן רוזנצויג רוזנצוויגערן רוזנצויג רוזנצוויג
אגב, כך כנראה סבורים מאות אלפי בעלי זכות בחירה בישראל שאינם מצביעי ליכוד. בכל סקר התאמה לראשות ממשלה שנערך בחודשים האחרונים הוביל נתניהו בפער דו-ספרתי על כל מועמד אחר. לכן לא פלא שהצעתו של אריה דרעי ב-2019 לבחירות ישירות לראשות הממשלה נדחתה על ידי מרכיבי גוש רק-לא-ביבי. הם יודעים היטב שהם יפסידו.
ראוי לזכור: נתניהו אינו העניין. הוא רק התירוץ לגוש שמעוניין להחליפו במועמד משמאל. אפילו אם נתניהו יפרוש, כל מועמד אחר מטעם הליכוד יהיה פסול בעיניהם.
אז במקום לקרוא לנתניהו לעזוב, הגיע הזמן שילמדו שם לכבד את הפתק שיותר ממיליון איש שמו בקלפי. במקום לערער את היציבות בישראל, הנה הצעה לדיל לכל המפלגות הלא-דמוקרטיות: שכל מחנה יבחר את מנהיגיו. ככה עובדת דמוקרטיה.
  • עו"ד ערן רוזנצויג הוא פעיל ליכוד ויו"ר ישראל צומח"ת
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com