1 צפייה בגלריה
אלי אבידר
אלי אבידר
ח"כ אלי אבידר
(צילום: קובי קואנקס )
דרמה לפני ההשבעה: ח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו סירב להצעה להתמנות כשר במשרד האוצר, אך למרות זאת הוא הודיע כי יתמוך בהשבעה היום (א') ב"ממשלת השינוי". לאחר מכן הוא עשוי להצביע באופן עצמאי ולעיתים בניגוד לעמדת יו"ר המפלגה אביגדור ליברמן.
שמו של אבידר נפקד מרשימת התפקידים שפרסמה הבוקר מפלגתו של ליברמן המיועד לתפקיד שר האוצר. פרט אליו יכהנו בממשלה עודד פורר בתפקיד שר החקלאות, הפריפריה ופיתוח הנגב והגליל וחמד עמאר בתפקיד שר במשרד האוצר. בנוסף, ח"כ אלכס קושניר יהיה יו"ר ועדת הכספים, ח"כ יוליה מלינובסקי תהיה יו"ר ועדת הרפורמות וח"כ יבגני סובה יהיה יו"ר הסיעה וסגן יו"ר הכנסת.
אבידר, אחד מהקולות הבולטים במחאה נגד נתניהו בשנה האחרונה, לא צפוי לחבור בעקבות זאת לימין וגם לא להתנגד כאמור להקמת ממשלת בנט-לפיד. אבידר, שנחשב לחבר כנסת עצמאי ואהוד, הסביר את סירובו לתפקיד שר במשרד האוצר בכך שאם הוא מקבל תפקיד של שר - הוא מעוניין בתפקיד משמעותי כשר לפיתוח הנגב והגליל או שר החקלאות, אך ליברמן סירב לכך.
ליברמן בישיבת הסיעה של ישראל ביתנו, בסוף מאי
(צילום: ערוץ כנסת )

משמעות החלטה זו של אבידר היא שהוא יכהן כחבר כנסת מן המניין, לא יתמוך אוטומטית בכל הצעה שתעלה ישראל ביתנו, ומעתה במפלגה לא יהיו עוד שבעה ח"כים שיצביעו יחד באופן אוטומטי, אלא שיהיה צורך לדבר עם כל אחד בנפרד בכל סוגיה.
לפיכך, כמו ימינה של נפתלי בנט - שהפכה לסיעה בת שישה ח"כים בעקבות הפרישה למעשה של ח"כ עמיחי שיקלי - כך גם ישראל ביתנו תהפוך לסיעה של שישה. יש לציין כי בין היתר אבידר מתנגד לפיצול תפקיד היועץ המשפטי לממשלה, שנמצא בהסכם בין יש עתיד לתקווה חדשה.
פורסם לראשונה: 00:20, 13.06.21