בן גביר מסרב להשיב מפורשות
(באדיבות 'כיכר השבת')

חבר הכנסת הטרי איתמר בן גביר, יו"ר "עוצמה יהודית" שרצה ברשימת "הציונות הדתית", מסרב לומר אם יתנגד בהצבעה על הקמת ממשלה שתישען על המפלגה הערבית רע"מ.
השבוע קיבל ראש הממשלה בנימין נתניהו מנשיא המדינה את המנדט להרכיב גם את הממשלה הבאה, אולם לפי שעה אין לו רוב בכנסת. אחת האפשרויות שעלתה היא הקמת ממשלת מיעוט זמנית, שתזכה לרוב - גם אם לא ל-61 חברי כנסת - כך שחברי רע"מ מצד אחד והציונות הדתית מן הצד השני יימנעו בהצבעה.
בריאיון באתר כיכר השבת שפורסם היום (ה'), בן גביר נשאל מפורשות אם יצביע נגד ממשלה שכזו - ולא שלל את האפשרות. "אנחנו בוודאי לא נוכל להיות שותפים", אמר למראיין ישי כהן.
תצביע נגד? "אני לא אהיה שותף".
אבל השאלה היא אם תצביע נגד ממשלה? "אני מסביר את זה, אומר את זה כל הזמן. אני לא אהיה שותף בממשלה של מנסור עבאס, גם לא כזאת שתיתמך מבחוץ, לא יקום ולא יהיה".
לא תהיה שותף בממשלה, השאלה היא אם תשב בספסלי האופוזיציה ותצביע נגד, כן או לא? "זה היפותטי וכזה ספיני, וכזה כל הזמן מחפשים...".
היפותטי זה לא, במצב הנוכחי שום דבר לא היפותטי, אתה לא מוכן להצהיר שתצביע נגד ממשלה כזאת? "אני מוכן להגיד לך משהו אחר, אני מוכן להגיד לך שמספיק עם הדמיונות. מספיק עם כל הספינים. אני הייתי ברור והייתי ברור לאורך הדרך".
ועכשיו אתה לא ברור. "גם עכשיו אני ברור".
ואם תהיה אופציה? אתה מסרב לומר. נהיית פוליטיקאי. תגיד את המשפט "אני איתמר בן גביר אצביע נגד ממשלה שתישען על מנסור עבאס". "ישי המתוק, אני אומר דבר יותר פשוט, אני לא אהיה חלק מממשלה כזאת, מה יותר פשוט מזה?".