שגריר ישראל באו"ם גלעד ארדן פנה במכתב חריף ‏לראש זרוע ההכשרות של האו"ם ולמזכ"ל הארגון אנטוניו גוטרש ודרש למנוע משגריר מצרים לשעבר מועטז אחמדין חליל להעביר הכשרות לעובדי האו"ם בשל הבעת עמדות קיצוניות נגד ישראל ונגד הציונות.
1 צפייה בגלריה
גלעד ארדן והשגריר המצרי מועטז אחמדין חליל
גלעד ארדן והשגריר המצרי מועטז אחמדין חליל
גלעד ארדן והשגריר המצרי לשעבר שהכפיש את ישראל
(צילום: UN, אבי מועלם)
כחלק מפעילותו מכשיר האו"ם את עובדיו ומשלחות מרחבי העולם בתחומים שונים באמצעות זרוע ההכשרות והמחקר של הארגון, יוניט"ר. לאחרונה התקיימה הכשרה בנושא "מבט פרקטי על האו"ם" בהנחיית שגריר מצרים לאו"ם לשעבר מועטז אחמדין חליל, שניצל את הבמה שניתנה לו להעברת תכנים אנטי-ישראליים.
משלחת ישראל לאו"ם, בהובלת השגריר גלעד ארדן, "שתלה" משתתף שצפה בהכשרה. נטען בה בין היתר שישראל אינה מגינה על זכויות אדם, וחליל אף השווה אותה לאיראן בנושא זה. חליל תמך גם בהחלטה המשווה את הציונות לגזענות וציין כי היה מעורב בזמנו במאמצים למנוע את ביטולה.
חלק אחר בהכשרה הוקדש ל"מאמצי ישראל לטרפד את הרצון הערבי ליצור אזור נקי מנשק גרעיני במזרח התיכון", לטענת הדובר, תוך הצגת ישראל כמדינה תוקפנית. חליל אף הקדיש חלק בולט בהכשרה להיסטוריה של הפלסטינים באו"ם, מהקמת אש"ף ועד קבלתם כמדינה משקיפה ב-2012.
ארדן שלח תלונה רשמית לראש יוניט"ר, ניחיל סט, ודרש כי חליל לא ייקח חלק בשום הכשרה עתידית של האו"ם. ארדן: "האירוע הבזוי מוכיח שלא רק שחלק מחברות האו”ם מחזיקות בדעות אנטי-ישראליות ופועלות נגדה, אלא גם חלקים בתוך מנגנון האו”ם, שאמור לפעול באובייקטיביות”.