ההפגנה בירושלים
(צילום: אלכס גמבורג)

כמה מאות פעילי ארגון "אין מצב" הפגינו הערב (חמישי) בכיכר פריז סמוך למעון ראש הממשלה בירושלים, נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. המפגינים הפגינו תוך שהם ישבו על כ-500 כיסאות שהוצבו במרחק של שני מטרים זה מזה.
ראש השב"כ לשעבר, כרמי גילון, הודה למפקד מחוז ירושלים, דורון ידיד, ולמשטרה על שאפשרו את ההפגנה. הוא קרא למפגינים להפנות את כעסם לנתניהו ולא כלפי השוטרים.
2 צפייה בגלריה
הפגנה של תנועת "אין מצב" בבלפור לפני הסגר
הפגנה של תנועת "אין מצב" בבלפור לפני הסגר
המפגינים בירושלים
(צילום: עמית שאבי)
2 צפייה בגלריה
הפגנה של תנועת "אין מצב" בבלפור לפני הסגר
הפגנה של תנועת "אין מצב" בבלפור לפני הסגר
(צילום: עמית שאבי)
תא"ל (במיל') אמיר השכל, ממובילי המחאה, הדגיש כי ימשיך להפגין חרף הביקורת: "אצעק, אמחה, אפגין. לא אתייאש ולא אשמע לכל המצקצקים בלשונם, ואני נשבע כאן שלעולם לא אוותר עד שאצליח לכפר על כל מחדלי. וכן, יש לי חלום שמאות אלפי אזרחי מדינת ישראל יקומו ויעלו הנה לבלפור ובזעקתם יטהרו את הטומאה שהשתלטה על מעון ראש הממשלה שלנו. אני זועק אליכם, אתם המתלבטים האם להמשיך לשתוק או לעשות מעשה, עשו את חשבון הנפש שלכם. הצטרפו אלינו עכשיו בטרם יהיה מאוחר מדי".
המפגין דובי צפריר, מקיבוץ נען, ציין כי ההפגנה הערב הייתה חשובה עבורו במיוחד: "היה לי חשוב להגיע דווקא היום. כי זו הפגנה לפני הסגר וכנראה תהיה תקופה ללא הפגנות משמעותיות. ההפגנה הזו שונה באיכותה ובכמותה, יש דוברים ומסרים יותר מגובשים. לדעתי לא צריכה להיות שום הגבלה בהפגנות מבחינת כמות אנשים כיוון שלא הוכחה שום הדבקה בהפגנות".
בניגוד להפגנה בבירה, שבה לא נרשמו אירועים אלימים, אירוע חריג התקיים מוקדם יותר היום בצומת הקניותר בנס ציונה, שם פרצו עימותים בין תומכי ראש הממשלה למתנגדיו.
פעיל הימין רן כרמי בוזגלו, שוחח עם מפגינים כשלפתע אחד מהם נגח בפרצופו ושבר את אפו. הוא הגיש תלונה במשטרה, וחשוד אחד בתקיפה נעצר. "יש לי כאבים חזקים באף ובשיניים ואני מקווה מאוד שזה לא יתפתח לזעזוע מוח", אמר כרמי בוזגלו ל-ynet.
רן כרמי בוזגלו לאחר שהותקף בהפגנה בנס ציונה
(צילום: שמעון דגן)

נציגי הדגלים השחורים טענו מנגד כי כבר בשעות הצהריים התבשרו כי כרמי בוזגלו יגיע למקום, וזאת לאחר שנחשפו להודעת וואטסאפ שהופצה לתומכי ימין, ובה נכתב: "היום הפגנות של השמאלנים הארורים. אם יש פה אנשים שרוצים להצטרף ולעמוד מולם, או כל רעיון אחר, לשלוח לי בפרטי. די לתת להם שלווה, הגיע הזמן להפריע להם בכל מקום שבו הם עומדים".
סגן ראש עיריית נס ציונה נאור ירושלמי, שהיה בין המפגינים, סיפר: "את הטענה שהוא הותקף הוא השמיע תוך כדי שהוא קופץ מול נשים זקנות וצועק 'אתן מתקיפות אותי ומרביצות לי'. קראנו למשטרה והיא לא הרחיקה אותו, כנראה שנתקל בהמשך במפגין ונוצרה ביניהם אינטראקציה פיזית, אבל אני לא ראיתי אותה. זה קרה אחרי הפרובוקציה שלו כשהוא קופץ מול נשים בנות 75 ומעלה. אני בטוח שהמשטרה תגיע לחקר האמת".
מהמשטרה נמסר: "במהלך מחאה שנערכה בנס ציונה, הותקף אחד המפגינים על ידי מפגין אחר ונפצע באורח קל. כוח משטרה עצר לחקירה את החשוד בתקיפה והנסיבות נבדקות".