איתן ינאי, שוטר סיור לשעבר בתחנת ראש העין, הורשע בביצוע מעשה מגונה בנערה תוך כדי שניצל את העובדה שהשגיח עליה במהלך עבודתו ב-2008. בית משפט השלום בכפר סבא הרשיע אותו היום (רביעי), כמעט 13 שנים אחרי, לאחר שהמחלקה לחקירות שוטרים הגישה נגדו את כתב האישום.
האירוע עצמו נחשף שבע שנים לאחר אותו ערב בעקבות תלונה של אמה של הנערה, שאזרה אומץ לספר על המעשים. ינאי כפר במיוחס לו כשהגיב לכתב האישום - ובית המשפט ניהל את הליך ההוכחות מאז.
2 צפייה בגלריה
ארכיון
ארכיון
ארכיון
(צילום: shutterstock)
על-פי הכרעת הדין, "באחד מחודשי הקיץ של שנת 2008, בזמן שהייתה המתלוננת נערה כבת 14, התקשר הנאשם לאמה, שאיתה הייתה לו היכרות מוקדמת, והציע לאסוף את הנערה כדי שתתלווה אליו לסיור בניידת בעת שהוא במשמרת. האם השיבה בחיוב, והנאשם אסף את הנערה מביתה".
"במהלך הלילה", נכתב, "נקרא הנאשם במסגרת תפקידו למספר מוקדי רעש, כשהנערה מתלווה אליו. במהלך המשמרת נסע הנאשם לקיבוץ עינת, עצר את הניידת בשטח הקיבוץ, באזור פתוח וחשוך. הוא פנה לנערה והציע לה לנהוג בניידת והיא השיבה בחיוב. הנאשם לא פינה את מושב הנהג אלא הזיזו לאחור, התיישב בסמוך למשענת והזמין את הנערה לשבת בין רגליו ולנהוג.
"הנערה, שחשה מבולבלת מהסיטואציה, נהגה כך כדקה", נכתב בהכרעת הדין, "ואז פנתה לנאשם ואמרה לו שהיא אינה מעוניינת להמשיך לנהוג וחזרה לשבת במושב שליד הנהג. זמן קצר לאחר מכן הסתובב הנאשם אל הנערה, אחז בידה והביט בה. הנערה שאלה את הנאשם מספר שאלות על ילדיו, אך הוא התחמק וכעבור מספר שניות החל ללטפה בפניה, נישק אותה על שפתיה, תוך שהוא ממשיך ללטף אותה ולגעת בשערה, בצווארה, בבית החזה שלה ובירכיה. לאחר זמן קצר הוא חדל ממעשיו והסיע אותה לביתה".
2 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
(צילום: shutterstock)
השופט קבע כי "אין ספק בעיניי שהמתלוננת הייתה נתונה תחת השגחתו המלאה של הנאשם והוא ניצל זאת לצורך ביצוע המעשים המיניים בה". השופט קבע עוד: "הנאשם הכיר מאמה של המתלוננת את הסיפור על אודות הפצת תמונות עירום שלה בגיל צעיר יותר, את המצוקה הנפשית והרגשית שבה הייתה נתונה, בין היתר, על רקע חוסר קבלת סמכות הורית, בריחה מהבית, שימוש באלכוהול וסמים וחבירה לחברה שולית. הנאשם ניצל מצב נפשי זה של המתלוננת, ואת היותה פגיעה וכשהיא תחת השגחתו ביצע בה את המעשים המיניים שעליהם העידה, תוך שהוא עוצם עיניו ומתעלם במפגיע ובאנוכיות משאלת הסכמתה למעשים".
עו"ד ליאורה נהון וקרן לביא מהמחלקה לחקירות שוטרים אמרו: "יש בהכרעת הדין שניתנה עשיית צדק עם הצעירה שחשפה בגילוי לב אמיץ, בחלוף שנים רבות, את הפגיעה המינית שעברה, ועל כך אנו מבקשות לחזק את ידה.