תיעוד בלעדי מהקטטה שהובילה לרצח במזרח ירושלים

בתחילת החודש הוכה למוות עבד קעקור (28), תושב שכונת סילוואן שבמזרח ירושלים, בעת שביקר בשכונת צור באהר. מהמשטרה נמסר אז כי הרקע לתקרית הוא סכסוך בין נהגים - והבוקר (יום ו') הוגש כתב אישום נגד תושב העיר בן 20 בגין רצח וחבלה במזיד.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד ענת ארוסי-כהן, ביום חמישי, 6 במאי 2021, "הגיע המנוח לסעודת חג הרמדאן אצל קרובי משפחתו בשכונת צור באהר בירושלים. לאחר שהוריד מרכבו את בני משפחתו, המשיך בנהיגתו ברחוב כדי למצוא מקום חניה".
1 צפייה בגלריה
עבד קעקור
עבד קעקור
עבד קעקור
באותה עת, לפי כתב האישום, נסע הנאשם בנתיב הנסיעה הנגדי. "מאחר שמדובר ברחוב צר, נותר רק נתיב אחד למעבר כלי רכב והמנוח והנאשם נעצרו זה מול זה ללא יכולת להמשיך בנסיעתם. מאחורי המנוח נוספו כעבור מספר שניות מספר כלי רכב. הוא צעק לעבר הנאשם וסימן לו לפנות את הדרך - אך זה סירב".
בשלב זה, לפי האישום, יצא קעקור מהרכב וכך גם הנאשם ובין השניים התגלע ויכוח שהסלים לכדי אלימות שהסתיימה במוות. "הנאשם הלך לתא המטען, הוציא משם פטיש ורץ לעבר רכבו של המנוח, הכה בעוצמה בשמשת הרכב האחורית במהלומת פטיש, הכה בשמשה הקדמית וכן בפח של מכסה המנוע", נכתב.
"מיד לאחר מכן הסתער הנאשם על המנוח שנרתע לאחור, הניף את הפטיש בעוצמה לעבר מצחו והלם בו. כתוצאה ממעשיו, נגרם למנוח שבר דחוס בגולגולת והוא איבד הכרתו במקום". קעקור פונה לבית חולים ולאחר כחצי שעה, כתוצאה מדימום מוחי, נקבע מותו. מהפרקליטות נמסר כי היא מבקשת מבית המשפט להורות על מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.
עו"ד יהודה ששון עו"ד יהודה ששון צילום: ליאור דסקל
עו"ד יהודה שושן המייצג את הנאשם מסר בתגובה: "מרשי הותקף על ידי מספר גברים שהקיפו והכו אותו בין היתר בחפצים, מרשי הגן על עצמו, נתן מכה אחת בלבד לתוקף הראשי באמצעות פטיש שחילץ מהתוקפים ונס מהמקום. לצערו וללא כוונה, הייתה זו קטלנית שגרמה למות המנוח".