1 צפייה בגלריה
סאיב עריקאת
סאיב עריקאת
סאיב עריקאת
(צילום: AP)
הידרדרות חלה במצבו הרפואי של מזכ"ל אש"ף סאיב עריקאת שחלה בקורונה. בעקבות בקשה של הרשות הפלסטינית, צפוי עריקאת לעבור היום (ראשון) באמבולנס ישראלי מביתו ביריחו לבית החולים הדסה עין כרם בירושלים, לצורך קבלת טיפול רפואי מהיר.
עריקאת בן ה-65 נמצא בקבוצת סיכון. לפני שלוש שנים עבר בהצלחה השתלת ריאות בארצות הברית.
עריקאת, האחראי על ניהול המשא ומתן הפלסטיני עם ישראל בכ-20 השנים האחרונות, עבר את ההשתלה בבית החולים אינובה פיירפקס במדינת וירג'יניה. הוא סבל ממחלת ריאות שהלכה והחמירה עד אשר לא נותרה לו ברירה אלא להיכנס לרשימת המתנה להשתלת ריאות.
הוא קיבל בין היתר טיפול רפואי בישראל והיה מועמד להשתלה בארץ, בארצות הברית ובירדן. בסופו של דבר טס כאמור לארה"ב כדי להמתין שם לתורם מתאים, ונכנס לחדר הניתוח לאחר שנמצאו עבורו ריאות מתאימות.
עריקאת על הסכמי השלום עם מדינות המפרץ
(צילום: אורי דוידוביץ)

כשבועיים לפני שטס לארה"ב, פרסם אז עריקאת סרטון שבו הפריך שמועות על מותו. הוא פנה "לכל בני העם הפלסטיני בעקבות השמועות שאין להן כל בסיס", לדבריו. בסרטון שהופץ באתרי חדשות פלסטיניים, סיפר עריקאת  עוד: "אני שם את מבטחי באללה ומוסר את גורלי לאללה". עוד דווח אז כי מנהיג חמאס איסמעיל הנייה שוחח עמו ושאל לשלומו.
בחודש שעבר תקף עריקאת בחריפות את הסכמי השלום בין ישראל לאיחוד האמירויות ובחריין. בריאיון לאולפן ynet הוא מתח ביקורת על המנהיגים הערבים, שלטענתו בחרו להתעלם מהסבל הפלסטיני בכך שהסכימו לכונן יחסים רשמיים עם ישראל.
"מדובר בשלום תחת פרוטקשן", אמר אז עריקאת, "זה קשור אך ורק לבריתות צבאיות, משום שנשיא ארה"ב דונלד טראמפ מאמין שהעולם נחלק למדינות שנועדו להיות חזקות - או לכאלה שימצאו מדינות חזקות שיגנו עליהן בתמורה לסכום הנכון".