מזג אוויר חורפי ברחבי הארץ
(צילום: אורן רייס, אתר החרמון, יוסי דמארי)

לאחר שבועות יבשים במיוחד הגשם חזר ויורד גם הערב (יום חמישי) ברחבי הארץ בליווי רעמים וברקים. באתר החרמון צנחה הטמפרטורה אל מתחת לאפס ושלג ראשון לשנת 2021 נצפה במפלס העליון. צפו בתיעוד ממזג האוויר החורפי ברחבי הארץ במהלך היום.
  • סרטונים ותמונות שצילמתם (לרוחב) יתקבלו בברכה במייל האדום
הגשמים שיורדים באזור הצפון מאז אמש הביאו לעלייה של סנטימטר במפלס הכינרת, שעמד בשעות הצהריים על 209.955- מטר מתחת לפני הים. ברשות המים אומרים כי העלייה נמשכת. מדובר בעיקר בגשמים ישירים שיורדים על הימה.
תקופת היובש הממושכת הביאה להתייבשות הקרקע, ולהיחלשות הזרימה בנחלים. רק לאחר שהאדמה תרווה שוב, תתחדש הזרימה והמפלס יעלה בקצב מהיר יותר.
6 צפייה בגלריה
גשם בתל אביב
גשם בתל אביב
הגשם חזר. תל אביב, מוקדם יותר
(צילום: אורן רייס)
6 צפייה בגלריה
גשם בנתניה
גשם בנתניה
גשם בנתניה
(צילום: עידו ארז)
6 צפייה בגלריה
שלג בחרמון
שלג בחרמון
צוות אתר החרמון בחל"ת. "ממתין בקוצר רוח לשינוי ההחלטה"
(צילום: אתר החרמון)
נוסף למשקעים ברחבי הארץ, היום חלה ירידה דרסטית בטמפרטורות. מחר, יום שישי, לא יירד גשם ברוב שעות היממה אך ייתכן גשם מקומי קצר.
מידות החום החזויות הלילה ומחר: ירושלים 12-8, 17-14, חיפה 16-12, צפת 11-8, קצרין 15-10, טבריה 19-13, נצרת 16-10, עפולה 18-12, בית שאן 18-13, לוד 17-13, אשדוד 17-14, עין גדי 20-18, באר שבע 16-11, מצפה רמון 13-8 ואילת 20-18.
בשבת יהיה קריר וללא גשם, במהלך היום הרוח תתחזק ובשעות הלילה צפוי לרדת גשם בצפון הארץ. בתחילת השבוע הבא, בראשון בבוקר, צפוי גשם בצפון שיתפשט אחר הצהריים גם למרכז ויישאר איתנו עד ליום רביעי לסירוגין.
6 צפייה בגלריה
זרזיריים
זרזיריים
זרזיריים בבאר שבע. בשבוע הבא - גשם לסירוגין עד לרביעי
(צילום: רויטרס)
6 צפייה בגלריה
קשת בתל אביב
קשת בתל אביב
קשת בתל אביב
(צילום: עמי אהרונוביץ)
6 צפייה בגלריה
חוף ים נהריה
חוף ים נהריה
חוף הים בנהריה, היום
(צילום: גיא גיבלי)
בעוד ברחבי הצפון יורדים גשמים מקומיים, לעתים עזים, באתר החרמון ירד שלג. עד כה ירדו שלגים בקו המוצבים, הגבוה יותר. בשעות הצהריים נמסר מהאתר כי במפלס העליון הצטברו כ-7 ס"מ של שלג, והטמפרטורה צנחה ל-2-. ואילו במפלס התחתון ירד גם כן שלג שהצטבר לשכבה דקה על הקרקע.
גם אם יצטברו כמויות שלג שמתאימות לפתיחת האתר, אפילו לגלישה, הדבר לא יתאפשר בתקופה הקרובה. "איש לא יוכל ליהנות מהשלג המשמעותי הראשון לשנת 2021", אמרו בהנהלת האתר, "הסגר הנוכחי והעובדה שאתר החרמון טרם קיבל אישר עקרוני לפתיחתו, בדומה לפארקים והגנים הלאומיים מעיבים על השמחה עם בוא השלג. צוות אתר החרמון כמו מאות אלפים במדינה נמצא בימים אלה בחל"ת וממתין בקוצר רוח לשינוי ההחלטה ולפתיחת האתר".