1 צפייה בגלריה
  נתניהו ויורש העצר של בחריין
  נתניהו ויורש העצר של בחריין
נתניהו ויורש העצר של בחריין
(צילום: עמית שאבי, AP)
ראש הממשלה בנימין נתניהו ויורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד אל-חליפה, שוחחו הערב (ג') בטלפון.
יורש העצר הבחריייני הדגיש את חשיבות חיזוק הביטחון והשלום בעולם ולהמשיך במאמצים להשגת היציבות והשגשוג, כפי שנעשה בחתימה על הצהרת השלום עם בחריין. עוד נמסר, כי בשיחה נדונו "תחומי שיתוף הפעולה הבילטראליים וההתפתחויות האחרונות בזירה האזורית ובעולם".
עם תום השיחה אמר נתניהו: "זה כמה שעות שאנחנו מנהלים דיונים מאוד חשובים בקבינט הקורונה איך לעצור את התחלואה המתפרצת, איך להסב אותה לאחור. אנחנו נקבל החלטות מאוד חשובות היום, לכל המאוחר מחר, ואנחנו כמובן נביא אותן לכם, אזרחי ישראל".
"בינתיים", הוסיף נתניהו, "נקראתי לצורך לאומי חשוב. שוחחתי עם יורש העצר של בחריין, הנסיך סלמאן בן חמד. שיחה יוצאת מן הכלל, מאוד ידידותית. חזרנו על העקרונות של הסכמי אברהם ודיברנו על איך אנחנו בעצם יוצקים תוכן מהיר להסכמים בין בחריין לישראל, הופכים את השלום הזה - שלום כלכלי, שלום טכנולוגי, שלום תיירותי, שלום בכל אחד ואחד מהתחומים הללו - ואתם תשמעו על הצעדים המעשיים בקרוב מאוד".
נאומו של שר החוץ של בחריין בבית הלבן
(צילום: לע"מ)

נאום נתניהו בבית הלבן
(צילום: תומריקו | לע"מ)

בשבוע שעבר חתמו ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר החוץ של איחוד האמירויות עבדאללה בן-זאיד על המסמך המכונה "הסכם אברהם" – חוזה השלום שצפוי להסדיר את היחסים המדיניים והכלכליים בין המדינות, שבעשורים האחרונים קיימו קשרים בלתי רשמיים בלבד. עוד נחתמה הצהרת שלום עם שר החוץ של בחריין עבד אל-לטיף אל-זיאני, משום שההסכם טרם גובש. מעתה, נסיכויות המפרץ הללו ינהלו עם ישראל קשר דיפלומטי רשמי וגלוי, וייתכן שאחריהן יחתמו על הסכמים דומים מדינות מוסלמיות אחרות.
● לנאומים המלאים מהטקס בוושינגטון לחצו כאן
בטקס נאם שר החוץ של בחריין, עבד אל-לטיף אל-זיאני. הוא אמר: "זהו רגע של תקווה והזדמנות לכל עמי המזרח התיכון, ובמיוחד לנוער באזור. זה צעד היסטורי בדרך לשלום כולל. שלום וביטחון לכל מי שגר שם ללא קשר לדת, לאום או אידאולוגיה. במשך זמן רב מדי עוכב המזרח התיכון על ידי קונפליקט וחוסר אמון, שגרמו הרס ומנעו את הפוטנציאל של הדורות הטובים והמבריקים שלנו.
"עכשיו, אני משוכנע שיש לנו הזדמנות לשנות זאת. למדינת ישאל וראש הממשלה נתניהו - אנחנו מכירים בכך ששלום וביטחון אפשריים רק דרך הבטחת הזכויות של אנשים ומדינות בעולם. עלינו לעבוד בדחיפות להביא את השלום והביטחון. פתרון שתי המדינות לסכסוך הישראלי-פלסטיני יהיה אבן היסוד של שלום כזה. הראינו היום שדרך כזאת אפשרית, אפילו ריאליסטית".