3 צפייה בגלריה
עצרת תמיכה בטראמפ בבית שמש
עצרת תמיכה בטראמפ בבית שמש
"גם אם ביידן ייבחר, הוא יהיה תרנגול בלי נוצות". תומכי טראמפ בבית שמש
(צילום: AFP)
התוצאות הסופיות של הבחירות שנערכו בארצות הברית כבר לפני שלושה ימים עדיין מסרבות להגיע, וגם כאן אצלנו בארץ תומכי דונלד טראמפ מסרבים לקבל את מה שמסתמן כניצחונו הקרוב של המועמד הדמוקרטי ג'ו ביידן - ונאחזים בטענות של הנשיא על "הונאה" וזיופים שיובילו לתוצאות שונות בסוף התהליך.
עצרת תמיכה בטראמפ בבית שמש, השבוע
(צילום: גיל יוחנן, חיים גולדיטש)

גל לוינגר, תושבת גן יבנה שתומכת במפלגה הרפובליקנית ובטראמפ לנשיאות, קובעת כי "ביידן זכה לליטוף גדול מהתקשורת לאורך הקמפיין, והשיא הגיע עכשיו בתוצאות הבחירות. ממש מערבבים בין אמת לשקר. יש המון דיווחים על זיופים ותיעוד של תופעות מוזרות עד לא-הגיוניות מהנעשה בספירת הקולות".
לדבריה, "לא צריך להיות גאון גדול בשביל להבין שכשספרו את הקולות בקלפיות ההתנהלות הייתה הגיונית והמספרים עלו בצורה סטטיסטית מתקבלת על הדעת, אבל כשעברו לספור את המעטפות מהצבעות הדואר פתאום עלו בבת אחת קולות רק לביידן. אני לא יודעת איך עשו את זה, אבל זה לא הגיוני ולא תקין בעליל".
לוינגר מספרת שקיבלה ביומיים האחרונים סרטונים מחברים בארה"ב אשר מעידים בצורה מובהקת, לדבריה, על אי-סדרים מהותיים. "רואים אנשי ביטחון בתוך הקלפי ופתקים של טראמפ שמושלכים לפח על ידי תומכי ביידן שסופרים את הקולות. זה מחזיר אותי אחורה לטרום בחירות האחרונות שלנו פה בישראל כשנתניהו דרש שיציבו מצלמות בקלפיות, והאופוזיציה והשופט מלצר מנע את זה כי גם אצלנו היה חשש לזיופים. אין שום סיבה לא לצרף עוד אלמנט שיוסיף להרגשה של טוהר הבחירות".
3 צפייה בגלריה
עצרת תמיכה בדונלד טראמפ בבית שמש
עצרת תמיכה בדונלד טראמפ בבית שמש
(צילום: גיל יוחנן)
ציון טלבי, פעיל פוליטי בליכוד, מוסיף כי "יש הרגשה שכמו אצלנו בישראל, החונטה של התקשורת מעוותת את המציאות. ככה גם בארה"ב, התקשורת שם ניסתה להרוס לטראמפ לאורך כל הדרך וזה לא הלך להם. היו המון אי-סדרים בספירת קולות בכמה מדינות, וכשזה יעבור להחלטת בתי המשפט כשתסתיים הספירה טראמפ ינצח".
לדבריו, "מבחינתנו כמו בכדורגל, עד שזה לא נגמר - זה לא נגמר. לא קם עוד נשיא כמו טראמפ שהיה טוב לישראל ככה, ואני מאמין שהוא ינצח. המדיניות של ביידן ושל טראמפ שונות בהחלט, ומן הסתם יהיה שינוי במדינות ולא יהיה קל. היועצים של ביידן זה אותם היועצים מהשנים הקשות של אובמה, אבל ביידן הרבה יותר מתון. בסוף גם אם ביידן יבחר סופית, הוא תרנגול בלי נוצות. זה נשיא שלא יכול להעביר כלום בקונגרס".
יום לפני הבחירות בארה"ב, עשרות הגיעו לאירוע תמיכה בטראמפ בבית שמש. האירוע נפתח בשיירת מכוניות מעוטרות בדגלי ישראל וארצות הברית שיצאו מלטרון לכיוון מרכז ביג בעיר.
למרות שבית שמש משכה אליה קהילה גדולה של עולים מארצות הברית שמחזיקים בזכות הצבעה, מרבית המשתתפים היו פעילי ליכוד מוכרים. כמו כן, המארגנים שמו לעצמם למטרה לעודד את קרובי המשפחה של העולים שעדיין מתגוררים בארה"ב להשתתף בבחירות.
פעיל הליכוד רן כרמי בוזגלו אמר באירוע כי "אנחנו משגרים רוח גבית לנשיא טראמפ בתודה ובהערכה על ארבע השנים האחרונות, ועל המהלכים חסרי התקדים שהוא עשה לטובת מדינת ישראל בשיתוף ראש הממשלה נתניהו".
פורסם לראשונה: 21:49, 06.11.20