2 צפייה בגלריה
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
מחלקת קורונה שיבא תל השומר
(צילום: AP)
329 ישראלים אובחנו מחצות (יום א') כחיוביים לקורונה. שיעור הבדיקות החיוביות עומד על 4% ומדובר בנתון גבוה יחסית לימים האחרונים – אך הוא ככל הנראה מושפע ממיעוט יחסי של בדיקות סקר.
מספר החולים הפעילים ירד מתחת ל-10,000 והוא עומד הערב על 9,762. מדובר במספר החולים הפעילים הנמוך ביותר מאז 2 ביולי. בבתי החולים ברחבי הארץ מאושפזים 693 חולי קורונה, 392 מהם במצב קשה. מספר המונשמים ירד גם הוא והוא עומד על 171. חמישה חולי קורונה נפטרו מאז חצות ומספר הנפטרים מאז פרוץ המגפה עומד על 2,553.
בשבוע האחרון אובחנו בירושלים 1,498 חולים פעילים, בתל אביב 414, בבני ברק 334, בנתניה 246, באשדוד 208, בנצרת 207, בחיפה 203 ובפתח תקווה 181.

תקופת הבידוד תקוצר ל-12 ימים לתקופת ניסיון

בתוך כך, הודיע היום שר הבריאות יולי (יואל) אדלשטיין כי לאחר התייעצות עם מומחים במשרדו, יחל פיילוט חדש שמטרתו לקצר את תקופת הבידוד. בחודשיים הקרובים ימי הבידוד הביתי עבור מי שבא במגע עם חולה קורונה יקוצרו ל-12 במקום 14, ככל הנראה בכפוף לבדיקה. "המטרה שלנו היא לאפשר מקסימום חופש במינימום סיכון לבריאות הציבור", אמר אדלשטיין.
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
יולי אדלשטיין
(צילום: לע"מ)
טרם נקבע אם המבודדים יחויבו בשתי בדיקות או בבדיקה אחת ומה יהיו הימים שבהם יידרשו להיבדק, אך ללא בדיקות ייאלצו המבודדים להשלים 14 ימי בידוד כפי הנהוג עד כה.
אחד המכשולים בפני קיצור ימי הבידוד הוא הצורך בתוספת של מאות אלפי ערכות לבדיקות קורונה, שכן המהלך יחייב את מי שירצה בקיצור הבידוד בביצוע לפחות בדיקה אחת. זאת, בניגוד למצב כיום שבו אין כלל צורך בביצוע בדיקות במשך תקופת הבידוד.
כמו כן, הבוקר החל בבית החולים "שיבא" בתל השומר הניסוי הקליני בחיסון הישראלי לקורונה שפיתח המכון הביולוגי. במסגרת השלב הראשון, הוכנו יותר מ-25 אלף מנות חיסון. הראשון לקבל אותו היה שגב הראל, בן 26 מקיבוץ שדה נחמיה שבצפון. ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר עם תחילת הניסוי כי "זו תהיה היציאה האמיתית מהמשבר".