השר חילי טרופר: ההצבעה על הצוללות? לא פנוי להטרלות
(צילום: נדב אבס, אורי דוידוביץ)

"ההצבעה על ועדת חקירה לצוללות - הטרלה של האופוזיציה. לא פנויים לזה. מתנצל". כך הגיב הבוקר (ה') בריאיון לאולפן ynet שר התרבות והספורט חילי טרופר על הפארסה במליאת הכנסת אתמול. לדבריו, "אנחנו מראש אמרנו שלא ניכנס להצבעה הזאת. זה משחק קבוע של האופוזיציה. מדי שבוע מנסים להביך אותנו, זה תפקידם. אנחנו מעדיפים להתרכז בקורונה".
הוא טען כי בכחול לבן לא זנחו את הטיפול בפרשת הצוללות. "גנץ מתייחס לזה בצורה רצינית. יש פה פרשה חמורה שחייבת להיבדק, ואמר שר הביטחון שהוא עושה את עבודת המטה לקראת הקמת ועדה שתבחן את העניין הזה", אמר. הוא עקץ את יוזמי ההצעה: "אנחנו חושבים שהמדינה במצב קשה מדי בשביל זה. לא פנויים להטרלות. מתנצל".
7 צפייה בגלריה
חילי טרופר כחול לבן פרשה צוללות הצבעה מליאה כנסת אופוזיציה
חילי טרופר כחול לבן פרשה צוללות הצבעה מליאה כנסת אופוזיציה
"מתרכזים בקורונה. המדינה במצב קשה מדי בשביל הטרלות". טרופר והאופוזיציה במליאה
(צילום: גיל יוחנן, שמוליק גרוסמן, ערוץ הכנסת)
גנץ ל-ynet: "בודק אפשרות להקמת ועדת בדיקה"
(צילום: ירון ברנר)

7 צפייה בגלריה
בני גנץ וחילי טרופר
בני גנץ וחילי טרופר
"פרשה חמורה שחייבת להיבדק". טרופר וגנץ
(צילום: מוטי קמחי )
- אתם תחשבו מתישהו שצריך לחקור בצורה מסודרת את הפרשה? "ישב אצלך גנץ אמר שמכיר את הפרטים מבפנים, היו לי איתו שיחות ארוכות בנושא בעבר. יש שם הרבה דברים שחייבים להיחקר. אמר שהוא כשר ביטחון יטפל בזה במשרד הביטחון. מה יהיה בעתיד? מה תהיה הקונסטלציה? אף אחד מאיתנו לא יודע. הפרשה החמורה תיבדק. עכשיו אנו מתעסקים במצב הקשה שישראל נמצאת בו".
- דיברתם על שמירת הדמוקרטיה בנוכחותכם בממשלה, זה מה שקרה אתמול בהצבעה? "לא הייתי נותן לזה כותרות ענק מדי. היה שם באמת כאוס. חיכיתי לחוות דעת של היועצת המשפטית של הכנסת, ברגע שאמרה שזה הליך תקין - הוא עומד בחוק. האם היה עדיף שייראה אחרת הדברים? כן. אני לא חושב שהאירוע אתמול בכנסת הוסיף למישהו מאיתנו כבוד, ועדיין הוא כנראה עומד בחוק".
טרופר אמר כי ייתכן שחל שיפור ביחסים בין כחול לבן לבין ראש הממשלה נתניהו, אך ציין כי הם אינם מתרגשים מכך. "יכול להיות שיש ניצנים של שפה אחרת, שמענו את יו"ר הקואליציה, אבל בסוף הדברים ייבחנו אך ורק במעשים. בריאיון באולפן ynet הבוקר הוא ציין: "יש רק מבחן אחד שכל מסכי העשן לא יוכלו לטשטש - תקציב המדינה ל-2021".
7 צפייה בגלריה
מליאת הכנסת
מליאת הכנסת
"ניצנים של שפה אחרת. ייבחן במעשים"
(צילום: יהונתן סמייה, דוברות הכנסת)
לדברי טרופר, "אם רה"מ, שר האוצר והליכוד יאפשרו העברת תקציב עד דצמבר, נבין שפניהם לשותפות. בעיקר נבין שהאחריות הלאומית וטובת הכלל היא הראשונה לפני טובתו האישית של נתניהו. אם הם (הליכוד) ייקחו את ישראל לבחירות פעם רביעית, והפעם גם בלי תקציב מדינה, נבין שהטובות האישיות ניצחו".
טרופר הדגיש כי כעת, "זה מתקדם לאט מדי כדי לעמוד בלוחות הזמנים. בסוף זה מאבק על חיי האזרחים. כל האנשים, מימין ושמאל, כולל השר שטייניץ, גדעון סער ואנשי ליכוד, יודעים את האמת - תקציב זה הדבר שטוב לאזרחי ישראל, כמה שיותר מהר".
מיקי זוהר על התקציב: "גם שיקולים פוליטיים קיימים"
(באדיבות ערוץ 20)

7 צפייה בגלריה
"שטייניץ וסער יודעים את האמת. צריך תקציב כמה שיותר מהר"
"שטייניץ וסער יודעים את האמת. צריך תקציב כמה שיותר מהר"
"שטייניץ וסער יודעים את האמת. צריך תקציב כמה שיותר מהר"
(צילום: מוטי קמחי)
השר, שנחשב לאחד המקורבים לשר הביטחון גנץ, הודה כי עד כה הממשלה "לא מצליחה להתעלות לגודל האירוע". טרופר ציין כי "זה לא סוד. התפקוד לא מספיק טוב", אך הבהיר: "זה לא שלא קורים דברים. גנץ הצליח לגרום למערכת הביטחון ופיקוד העורף ולנהל את האירוע. אנשים אמרו שזה צריך לקרות מזמן".
"אני מקווה שכשהממשלה תתנהל בצורה עניינית, ותיכנס לדיון ותשאל רק 'מה טובת האזרחים', הדברים יעלו מדרגה. כל עוד שיקולים פוליטיים יתערבבו עם שיקולים לאומיים, זה ייראה פחות טוב. יו"ר הקואליציה אמר שמה שמנחה את רה"מ בהתייחסות לתקציב המדינה ולקורונה, זה שיקולים פוליטיים. מבחינתי זה שיקולים זרים".
7 צפייה בגלריה
 ישיבת סיעה כחול לבן
 ישיבת סיעה כחול לבן
"אם תהיה אלטרנטיבה בהחלט נבחן אותה". טרופר על לפיד ויעלון
(צילום: AFP)
- אם זה מתנהל ככה למה אתם לא יוצאים החוצה עם לפיד ויעלון? "אם הייתה אלטרנטיבה היינו בה מזמן. אם תהיה כזו בהחלט נבחן אותה. עזוב ספינים, הם העלו את האי-אמון, הצביעו 30 איש - גם אם כל כחול לבן היו באים זה לא היה קורה. הדיבורים על כאילו שיש 'ממשלה אלטרנטיבית' - אלה אגדות. אפשר לתת המלצות ולהיכנס ולקחת אחריות, ואפשר לצייץ ציוצים שנונים".
טרופר התייחס לדיונים בקבינט הקורונה באשר לתחומו כשר התרבות והספורט ואמר: "בכל מתווה יציאה, תחת הגבלות והנחיות בריאותיות הם יהיו בפנים. זה נכון כלכלית כי זה עשרות אלפי אנשים שזו פרנסתם, וזה אפשרי בריאותית. זה נכון ערכית. מדינה שמשאירה את התרבות והספורט שלה לסוף זו מדינה הרבה יותר עצובה, חסרה את הנשמה שלה".
7 צפייה בגלריה
הפגנה של עולם התרבות מול מעון רה"מ בבלפור
הפגנה של עולם התרבות מול מעון רה"מ בבלפור
אנשי התרבות מפגינים מול בלפור באוגוסט. טרופר: "זה לא יכול לחכות לסוף"
(צילום: שלו שלום )
7 צפייה בגלריה
אנשים יוצאים מהבימה לאחר ביטול ההצגות
אנשים יוצאים מהבימה לאחר ביטול ההצגות
"לא יכול להיות שקניונים חוזרים ומוזיאונים לא". אנשים יוצאים מהבימה לאחר ביטול ההצגות
(צילום: מוטי קמחי)
הוא טען כי על אף המצב הבעייתי בממשלה השרים בכחול לבן פועלים במשרדיהם. "אני מטפל בתרבות והספורט וכל יום מחדש עובד קשה כדי למצוא פתרונות. כך ניסנקורן כשר המשפטים, גנץ כשר הביטחון וכל השרים שלנו".
- אם שלבי היציאה יתקצרו, אתה יודע להעריך מתי יחזור עולם התרבות לפעילות? "הדברים לא הוכרעו. עולם התרבות זה כותרת גג להרבה דברים - קולנוע, מוזיאונים, תיאטרון. לא יכול להיות שקניונים חוזרים ומוזיאונים סגורים. זה אותו הדבר – חללים גדולים, אנשים בתנועה. זה גם לא נכון כלכלית, גם בריאותית המתווה שלנו יותר זהיר מכל עולמות המסחר, וגם ערכית - איזו מן חברה היא זו האומרת שנפתח מסחר אבל עם התרבות נחכה. כשיפתחו מסעדות ובתי קפה, נכון שיפתחו גם מופעים קטנים באותם מספרים. זה לא יכול לחכות לסוף".
- מה אתה שומע ממשרד הבריאות בעניין הזה? "אני שומע שיש הבנה. נכון בעיניהם להיכנס לתוך הפרטים. אני עוד נזהר מלסמן הצלחות, מעדיף תמיד לעבוד בשקט ולא לעשות רעש גדול".