1 צפייה בגלריה
חליל בראקע החשוד באונס בשרון
חליל בראקע החשוד באונס בשרון
חליל בראקע, הנאשם בעמק חפר

חליל בראקע, פלסטיני בן 20 ששהה שלא כדין בישראל, נאשם באונס ומעשים מגונים בנערה בת 16 מעמק חפר לפני שבועיים. כתב האישום הוגש היום (ד') לבית המשפט המחוזי בלוד על ידי פרקליטות מחוז מרכז.
לפי כתב האישום, הנערה הייתה בדרכה הביתה מבית הספר בזמן שבראקע עסק ברעיית צאן בשדות סמוכים. הוא הבחין בה, רץ לכיוונה במהירות ופנה אליה בטענה ש"לא מבין עברית טוב". הוא התקרב אליה, חסם את דרכה וביקש שתשחק איתו. הנערה סירבה והתרחקה ממנו.
בהמשך המשיכה הנערה בדרכה ובראקע עקב אחריה בשביל. היא פנתה אליו ושאלה אותו "מה אתה רוצה?". הוא השיב לה: "נשיקה" והצביע על לחיו. היא סירבה ואז תפס אותה בכתפיה וניסה לנשקה בפיה. הוא התעלם מדרישותיה להפסיק, רדף אחריה, חנק אותה בגרונה וגרר אותה לתוך השדה. הנערה נאבקה בו והתחננה שיעזוב אותה, אך הוא אנס אותה וביצע בה מעשים מגונים תוך כדי שהוא גורם לה חבלות.
הארכת מעצרו של החשוד באונס הנערה בעמק חפר
(צילום: שמוליק דודפור)

הנערה הצליחה להוציא את הטלפון הסלולרי שלה מכיסה, התקשרה לאביה וצרחה בצעקות שבר כי אונסים אותה ואת המקום שבו היא נמצאת. בראקע ניסה לחטוף את הטלפון מידיה, אך היא הרחיקה אותו והוא ברח מהמקום. המשטרה פתחה בחקירה ותוך כשעה אותר החשוד שהוא מסתתר במחסן בקלנסווה. במהלך החקירה החשוד קשר עצמו למיוחס לו.
בבקשת המעצר כתבה עו"ד שירה סוכצקי כפיר שהגישה את כתב האישום: "מדובר באירוע חמור של 'אונס בשדה', שבו המשיב המתין לקורבן לטרף באור יום, ואנס את הקטינה באלימות תוך שהוא מותיר בה חבלות ומתעלם מזעקותיה ותחנוניה. הוא לא חדל ממעשיו אלא לאחר ששמע את קולו של אביה של הקטינה שבקע מתוך מכשיר הטלפון. נסיבות האירוע מלמדות כי מדובר באדם מסוכן אשר לא שלט בדחפיו המיניים ולא בחל להשתמש בכוח ובאלימות נגד קטינה כדי לספק את יצריו".
סנגורו של הנאשם, פאדי חמדאן, מסר כי "אנו נמצאים בראשיתו של ההליך המשפטי. לאחר שנקבל את חומרי החקירה ונלמד אותם נגיב לאישומים".