כוחות המשטרה מגיעים לזירת רצח בכאבול

אחמד מוחמד ג'מל עכרי בן ה-29 נורה למוות אמש (שישי) במהלך קטטה בין שתי קבוצות בכפר כאבול, לאחר שרק השבוע אמרה המשטרה כי שוטרים רבים מפוזרים בכפר. זהו מקרה הרצח ה-100 השנה בתוך החברה הערבית - אך בכ-80% מהמקרים המשטרה לא הצליחה לשים ידה על המבצעים. גם הלילה פתחה המשטרה בחקירה ובסריקות אחר היורים.
שעות לאחר מכן, צעיר בשנות ה-20 לחייו נורה באירוע אלים שפרץ בעיר רהט שבדרום, ונפצע אנושות.
3 צפייה בגלריה
אחמד מוחמד ג'מל עכרי
אחמד מוחמד ג'מל עכרי
הנרצח: אחמד מוחמד ג'מל עכרי
3 צפייה בגלריה
צעיר נורה למוות בכפר כאבול
צעיר נורה למוות בכפר כאבול
עימותים בכאבול
3 צפייה בגלריה
צעיר נורה למוות בכפר כאבול
צעיר נורה למוות בכפר כאבול
כוחות המשטרה בדרך לזירת הרצח בכאבול
לאחר הירי מסרה המשטרה: "לפני זמן קצר פרצה קטטה בין שתי המשפחות המסוכסכות בכפר כאבול, במהלכה נורו זיקוקים ובוצע ירי. אדם אחד נפצע אנוש כתוצאה מהירי ומותו נקבע במקום. כוחות המשטרה הערוכים ביישוב פיזרו את המתקהלים, ומחלק הרצח של היחידה המרכזית נמצאים במקום ומבצעים פעולות לאיתור חשודים במעורבות בירי".
מאז רצח אחמד ריאן בכאבול בחודש אוגוסט האחרון מתרחשים בכפר עימותים אלימים כמעט מדי יום - חרף נוכחות משטרתית כבדה. רק השבוע אמרו במחוז הצפוני של המשטרה כי "שוטרים רבים מפוזרים 24/7 בכפר כאבול מאז המקרה, והם כל הזמן מנסים לשמור על האווירה". גם הקטטה הנוכחית פרצה על רקע אותו רצח.
מחקירת המשטרה עלה כי ריאן, מוכר רהיטים בן 64, נורה על-ידי אחמד עכרייה, בן 23, לשעבר שוער נבחרת הצעירה של ישראל בכדורגל. באותו יום, 23 באוגוסט, התרחשו כמה אירועי ירי ביישוב, כשבאחד מהם אף נורו ונפצעו קל שני ילדים - בני שלוש ושמונה. הרקע: סכסוך בין שתי משפחות בכפר, שפרץ אחרי כמה חודשים שקטים.
תיעוד: הירי שהצית את הסכסוך בכפר כאבול

בסרטון שתיעד את רגעיו האחרונים של אחמד ריאן, נראה הנאשם אחמד מגיע לאזור שבו ישב המנוח עם מכריו - ופותח באש. ריאן נפצע באורח קשה מהירי, פונה למרכז הרפואי לגליל בנהריה - אך שם עלו בתוהו מאמצי הרופאים להצילו והם נאלצו לקבוע את מותו. בתיעוד נוסף, שנקלט במצלמות אבטחה זמן קצר קודם לכן, נראה צעיר אחר חמוש ברובה יורה לעבר ילדים באזור אחר ביישוב.
"אנחנו לא יכולים לצאת, כי כל רגע יכולים לירות בנו", אמרה בתחילת השבוע אחת מתושבות הכפר. "החיים פה הפכו להיות מסוכנים. גם כשיש שוטרים - דבר לא עוזר. יורים בלי לדפוק חשבון".
תושבת אחרת אמרה: "איפה כל המכובדים וחברי הכנסת הערבים? למה לא שומעים אותם? שיגיעו לכאן ויפעלו כדי לסיים את הסכסוך, אחרת יירצחו עוד אנשים. אולי אני או בני נהיה הבאים בתור".
פורסם לראשונה: 23:24, 04.12.20