2 צפייה בגלריה
יוסי דגן בנימין נתניהו דוד אלחייני
יוסי דגן בנימין נתניהו דוד אלחייני
דגן ואלחייני. הודרו מהפגישה
(צילום: נור דותן, אמיל סלמן, עמית שאבי)
המתיחות בין נתניהו למתנחלים נמשכת: רוב ראשי מועצות ביהודה ושומרון נעדרו מפגישה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו במחאה על כך שלא הזמין את דוד אלחייני, ראש מועצת יש"ע, ואת יוסי דגן, ראש המועצה האזורית שומרון, לשיחה עימו.
נתניהו בטקס באוניברסיטת אריאל
(צילום: לע"מ)

הרקע להחלטת נתניהו שלא להזמין את אלחייני ודגן למפגש הוא תגובותיהם להסכם נרמול היחסים בין ישראל לאיחוד האמירויות, שבעקבותיו הסיפוח ירד מהפרק. מלבד הביקורת על נתניהו, אלחייני אמר כי נשיא ארה"ב דונלד טראמפ הוא לא ידיד ישראל, ודגן תקף בעקביות את תוכנית המאה ואמר שהיא מסוכנת להתיישבות כולה ועלולה להביא ל"הקמת מדינת טרור פלסטינית בלב הארץ".
בהתכתבות פנימית של ראשי המועצות, כתב אחד מהם כי "אנו מנסים לאחד כוחות למען מטרת ההתיישבות. אני מודע לכך שיש התבטאויות ואמירות בעד ונגד כלפי נושאים מסוימים, אך פה מדובר בהתכנסות חגיגית שנועדה לכבד את רה"מ ואת השגריר האמריקני, בטח לא לצאת נגדם. עם כל הרצון שלי לקחת חלק במפגש, ללא הזמנת כולם איני רואה את מקומי שם".
ראש מועצה בולט כתב כי "נפגעתי מאוד שחלק מאיתנו לא הוזמנו, ובייחוד יו"ר מועצת יש"ע שהוא נציגנו הרשמי בכל משא ומתן. עלינו לעמוד על זכותנו, ומשום כך לא אגיע לפגישה", וראש מועצה אחר הוסיף כי ראש מועצה אחר ציין כי "אם לא יוזמנו כולם אני לא מגיע".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו ודוד פרידמן
בנימין נתניהו ודוד פרידמן
בנימין נתניהו ודוד פרידמן באונ' אריאל, היום
(צילום: עמוס בן גרשום, לע"מ)
כאמור, היו כאלה שבכל זאת בחרו להגיע לכנס באוניברסיטת אריאל שבו התארח נתניהו, בהם ראשי הערים ביתר עילית ומודיעין עילית מאיר רובינשטיין ויעקב גוטרמן, כמו גם עודד רביבי מאפרת, ניר ברטל מאורנית, יוחאי דמרי מהר חברון, יוסי אברהמי מגבעת זאב, אסף מנצר מאלקנה וראש העיר אריאל אלי שבירו.
בכנס אמר נתניהו לראשי הרשויות: "עשינו ועוד נעשה. האירוע של היום הוא תיקון היסטורי. צריך את הכוח שלכם להמשיך ולעשות. לא כולם מבינים, אנחנו באמצע ניווט. כמו שבניווט לא מתקדמים בקו ישר ולפעמים צריך ללכת אפילו מעט לאחור, ניתן לראות שאנו יודעים היטב לנווט ולהתקדם אל היעד. חשוב להסביר לחברים, אני צריך את עזרתכם".
גורם בכיר בהתיישבות אמר בתגובה כי "מדהים כמה ראש הממשלה, שביד אחת חותם על הסכמים בינלאומיים כמו הסכם נורמליזציה עם סודן, ביד השנייה מתנהג בקטנוניות ומביך גם את עצמו וגם את תושבי יהודה ושומרון. דווקא בזמן רגיש כזה שמחנה הימין כולו, וההתיישבות ביהודה ושומרון, מרגישים פגועים ממנו לאחר שלא קיים את הבטחתו ולא החיל את הריבונות, ראש הממשלה היה צריך לצאת גדול ולהגיד: 'אני מכבד אתכם, אני מזמין את כולם'".