(צילום: ירון ברנר)

אחרי לילה נוסף של הפגנות סוערות בירושלים ובתל אביב מספר ראש מדור חקירות של המשטרה, סגן ניצב גלעד בהט, על האלימות שמפנים חלק מהמפגינים כלפי השוטרים. "יורקים על שוטרים, תוקפים אותם, דוחפים אותם, מקללים אותם", הוא סיפר הבוקר (ראשון) בריאיון באולפן ynet.
לדבריו במשטרה מכינים את השוטרים מראש להפגנות מסוג זה: "הזעם מופנה כלפי השוטרים, והם מכילים. אנחנו עושים סדנאות הכלה לשוטרים, סדנאות מנטליות. אנחנו מנסים ומצליחים להסביר לשוטרים את המשמעות וכמה הם צריכים לקבל ולהכיל. לעמוד מול קהל כזה במשך שבע ושמונה שעות, לקבל יריקות, קללות, דחיפות, ולא להגיב, זה לא פשוט לאף אחד".
3 צפייה בגלריה
הפגנה הפגנות מפגינים ב תל אביב שדרות הרצל
הפגנה הפגנות מפגינים ב תל אביב שדרות הרצל
עימותים בין מפגינים לשוטרים אמש בת"א
(צילום: AFP)
הוא גם סיפר שהמשטרה פועלת באופן מתוגבר כדי להתמודד עם ריבוי המחאות בתקופה האחרונה: "בכל שעה נתונה יש הרבה מאוד מחאות, ובכל מקום שיש בו מחאה – אנחנו נמצאים. בצד כל הטיפול האחר בפשיעה שלא מרפה - פשיעה פלילית, ירי, רציחות. אנחנו עושים את המיטב. השוטרים נותנים את כל מה שיש להם, גם על חשבון החופשות שלהם, גם על חשבון הזמן הפנוי שלהם, כדי שנוכל לתת את הפתרונות הטובים ביותר ולהכיל את המחאות".
ראש הממשלה בנימין נתניהו פרסם הבוקר בטוויטר ציוץ שבו תקף את המפגינים מחוץ למעונו בירושלים. הוא צירף תמונה של אחד המפגינים שנשא את דגל הרשות הפלסטינית וכתב: "יצא המרצע מהשק: דגל הרשות הפלסטינית בהפגנת השמאל שמארגן אהוד ברק, שותפו של הפדופיל המורשע ג'פרי אפשטיין, אתמול מחוץ לבית ראש הממשלה בירושלים. בושה וחרפה".
3 צפייה בגלריה
ציוץ בנימין נתניהו בבוקר שאחרי ההפגנה מול מעונו
ציוץ בנימין נתניהו בבוקר שאחרי ההפגנה מול מעונו
הציוץ של נתניהו
ראש הממשלה לשעבר ברק כתב בתגובה בטוויטר: "נתניהו הוזה. מבוהל ומבולבל, פונה להסתה ופייק ניוז. אלה לא הפלסטינים. זה עם ישראל שיוצא לרחובות. כי אין לחם, אין כסף, ואין דמוקרטיה. צא לחל״ת. ותתכונן לשלושה דיונים בשבוע במחוזי בירושלים".
גם ראש העיר תל אביב רון חולדאי מתח ביקורת על נתניהו וכתב ברשת החברתית: "אלפי דגלים הורמו אתמול בתל אביב ובירושלים, נגד השחיתות, נגד הניתוק, ונגד קבלת החלטות מזעזעת. אבל רק דגל אחד ראו עיניך אדוני ראש הממשלה? את האחרים אינך רואה? מי צריך להתבייש?".
גיא דניאלי, שהשתתף בהפגנה בפארק צ'ארלס קלור בתל אביב אמר שהתרשם שהמשטרה אפשרה למשתתפים להביע את מחאתם. "ההפגנה בצ'ארלס קלור הייתה מאוד מאורגנת, מאוד מסודרת. השוטרים עמדו מסביב, לא הפריעו", סיפר. "גם לאחר מכן נוצרה צעדה ספונטנית של הצעירים שהלכו לכיוון כיכר הבימה, וגם אני אחר כך הלכתי לשם, ובסך הכול אני חושב שהשוטרים הכילו את האירוע בצורה סבירה. השוטרים עשו שם עבודה טובה.
"ראיתי אירוע בהפקה מאוד מרשימה, אלפי אנשים. זה אנשים שנמאס להם מהממשלה המנופחת, מנותקת, שמה שהיא דואגת זה לעצמה, וזה עכשיו מתפוצץ, עם כל הרקע הכלכלי ועם כל הקשיים שיש לאנשים, עם עבודה ועם סגירה של מקומות ואנשים שמאבדים את פרנסתם".
חבר מרכז הליכוד בנימין לאשקר מתח ביקורת על קיום הפגנות בתקופה זו: "יש חוסר הגיון שאי אפשר להתקהל יותר מעשרים אנשים, ולאפשר הפגנות. הציבור לא יכול להבין את זה שהוא לא יכול ללכת לים, ואנשים יכולים לבוא באלפים ולהפיץ את המחלה בציבור.
"יש מצב חירום מבחינה בריאותית. אם אסור להתקהל אז זמנית, ממש זמנית, צריך לא לאפשר את ההפגנות. במיוחד שלהפגנות הללו, אנחנו יודעים, אין שום קשר למצב הכלכלי או לקורונה - זה אותם אנשים ששונאים את ביבי כבר עשרים שנה בואו תחשבו קצת על הבריאות של הציבור, כמה שבועות, ותחזרו להפגין כשהמספרים יירדו".
דניאלי השיב לו: "הבריאות מאוד חשובה, אבל אלפי האנשים שהיו אתמול הם לא שמאלנים ולא חמוצים והיו שם מצביעי ליכוד. אנשים פשוט מתוסכלים מהמצב, מחוסר האונים של ממשלה עם 36 שרים, שבמקום לדאוג למצב הכלכלי שלנו וגם למצב הבריאותי שלנו היא למעשה דואגת לכיסאות שלה ולסגני השרים".