5 צפייה בגלריה
מזרק אפיפן
מזרק אפיפן
מזרק אפיפן
(צילום: shutterstock)
בת 15 ממרכז הארץ, שאלרגית לחלב אושפזה אתמול (יום ב') במצב קשה מאוד לאחר שנחשפה בשוגג לחלב. כך נודע ל-ynet.
האירוע התרחש בבית הנערה והיא פונתה אתמול לבית החולים. ואולם, בניגוד למקרה המצער שבו מצאה את מותה אושר דרעי ביום חמישי שעבר לאחר שנחשפה לקינוח חלבי במסעדה ללא ידיעתה כי מדובר על מוצר חלב – במקרה זה הנערה פונתה לבית החולים שניידר בפתח תקווה והזריקה אפינפרין (אדרנלין) ממזרק האפיפן שהיה ברשותה בטרם הגיעה לבית החולים - מה שכפי הנראה הציל את חייה.
5 צפייה בגלריה
מזרק אפיפן
מזרק אפיפן
עשוי להציל חיים. מזרק אפיפן
(צילום: shutterstock)

5 צפייה בגלריה
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
בית החולים שניידר
(צילום: אורן אהרוני)
הנערה אושפזה תחילה במחלקת הטיפול הנמרץ של בית החולים. היום התייצב מצבה והיא יצאה מסכנת חיים. לבקשת משפחתה, בית החולים לא הסכים למסור פרטים נוספים על אודות המקרה.

5 צפייה בגלריה
אושר דרעי עם הקינוח במסעדה
אושר דרעי עם הקינוח במסעדה
אושר דרעי עם הקינוח במסעדה
(מתוך אינסטגרם)
בשבוע שעבר, נזכיר, הלכה לעולמה אושר דרעי, בת 22 מחצור הגלילית, לאחר שאכלה קינוח שהכיל חלב במסעדה בראש פינה. דרעי, שהייתה אלרגית למוצרי חלב, אכלה במסעדה בשרית כשרה - ונבדק מדוע הוגש לה קינוח חלבי.
חמישה מעובדי המסעדה, בהם הבעלים והשף, עוכבו לחקירה ונחקרו בחשד לגרימת מוות ברשלנות - אך בהמשך שוחררו למעצר בית. מהמשטרה נמסר כי כל המעורבים נתנו גרסאות והחומרים שהיו במקום נתפסו. המסעדה נסגרה.

השיחה בין אושר דרעי לאמה - דקות אחרי שאכלה את הקינוח החלבי
(צילום: אפי שריר)

לפי החשד, הטבח, כבן 19, שלח את אחד העובדים - בן 16 - לקנות קצפת במקום אחר, לאחר שהקצפת במקום נגמרה. העובד הביא בטעות קצפת חלבית במקום פרווה, והדבר גרם לאסון.
מחקירת המשטרה עלה כי זמן קצר לאחר אכילת הקינוח חשה הצעירה ברע. מאחר שהמזרק עם החומר הנוגד אלרגיה לא היה עליה, היא התפנתה לבית החולים זיו בצפת, לשם הגיעה כשהיא עוד בהכרה - אך אז התמוטטה.

5 צפייה בגלריה
הקינוח שאכלה אושר דרעי
הקינוח שאכלה אושר דרעי
הקינוח שהוגש לאושר דרעי
(מתוך אינסטגרם)
אמה של אושר דרעי, גלית, סיפרה כי בתה נסעה בעצמה לבית החולים לאחר שפיתחה את התגובה האלרגית, והביעה זעם על הרשלנות שהביאה לפי החשד למותה. לדבריה, בתה עבדה בעצמה בעבר באותה מסעדה, ולכן העובדים שם ידעו לכאורה כי היא אלרגית לחלב.
"הרגו לי את הילדה. 22 שנה שמרנו עליה", סיפרה בכאב מביתה. "מספיק שהיא תריח, היא אחראית - אבל אם היא אוכלת היא חייבת להגיע לבית החולים תוך חמש דקות", הוסיפה.
"הבת שלי אמרה שהיא אכלה קצפת. עוגת שוקולד חמה וקצפת. היא בוודאות הייתה חלבית". האם סיפרה עוד כי בבית החולים העניקו לבתה טיפול באמצעות אינפוזיה, ואז היא איבדה את הכרתה: "כשהגעתי כבר לא נתנו לי לראות אותה".