ג'ו ביידן, הנשיא הנבחר של ארה"ב, הציג הערב את המועמדים שלו לתפקידים בכירים בביטחון הלאומי ובמדיניות החוץ. ביידן אמר על המועמדים: "הצוות הזה משקף את העובדה שאמריקה חזרה, ומוכנה להוביל את העולם – ולא לסגת ממנו".
בנאום בדלאוור אמר ביידן שמדיניות החוץ שלו תחזיר לארה"ב את תפקידה כמנהיגה עולמית. "בשיחות עם מנהיגי העולם אני נדהם מכמה שהם מצפים שארה"ב תקבע מחדש את תפקידה ההיסטורי כמנהיגת העולם", אמר ביידן. "אמריקה הכי חזקה כשהיא משתפת פעולה עם בעלות הברית שלה". הנשיא הנבחר מעוניין להתרחק כמה שאפשר ממדיניות "אמריקה תחילה" של הנשיא היוצא דונלד טראמפ, והדגיש את הצורך בשיקום היחסים עם בעלות ברית של ארה"ב ובמאבק משותף במגפת הקורונה ובמשבר האקלים.
5 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן הערב על הבמה בדלאוור
(צילום: רויטרס)
5 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
"אמריקה חזרה ומוכנה להוביל את העולם"
(צילום: AFP)
5 צפייה בגלריה
ג'ו ביידן
ג'ו ביידן
ביידן מציג את המינויים החדשים
(צילום: AP)
יחד עם סגניתו קמלה האריס הציג ביידן את המינויים האחרונים שלו, שעליהם הכריז אתמול צוות המעבר: אנתוני בלינקן יהיה מזכיר המדינה, אלחנדרו מיורקס השר למחלקה לביטחון המולדת, אבריל היינס תעמוד בראש המודיעין הלאומי, ג'ון קרי יהיה שליח הנשיא למאבק בהתחממות הגלובלית, ג'ייק סאליבן היועץ לביטחון לאומי ולינדה תומאס-גרינפלד תכהן כשגרירת ארה"ב באו"ם. כל המועמדים החדשים לקחו חלק בממשל של ברק אובמה, שביידן היה סגנו.
קרי, שהיה מזכיר המדינה של אובמה, נאם אחרי ביידן ואמר שכדי לפתור את ההתחממות הגלובלית העולם חייב להתאחד ולשתף פעולה. בכהונת אובמה חתמה ארה"ב על "הסכם פריז" - שממנו החליט טראמפ לפרוש ב-2017. קרי אמר לביידן שהוא מסכים איתו בנוגע להחזרתה של ארה"ב להסכם האקלים העולמי בהקדם - וגם לגבי ההנחה ש"הסכם פריז" לבדו לא יספיק כדי לפתור את המשבר. ביידן ציין שהתפקיד של קרי יהיה במסגרת המועצה לביטחן לאומי, וכך משבר האקלים יהיה לראשונה על סדר היום של חדר המצב בבית הלבן.
5 צפייה בגלריה
ג'ון קרי
ג'ון קרי
קרי נואם בדלאוור. "הסכם פריז לא יספיק"
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
אנתוני בלינקן
אנתוני בלינקן
מזכיר המדינה החדש בלינקן. "לא נוכל לפתור לבד את בעיות העולם"
(צילום: רויטרס)
בהתיחסות לבלינקן אמר ביידן שהוא ישקם את האמון במחלקת המדינה האמריקנית. בלינקן הדגיש בדבריו את החשיבות שבשיתוף פעולה עם בעלות הברית של ארה"ב ברחבי העולם. "אנחנו לא יכולים לפתור לבד את כל בעיות העולם. אנחנו צריכים לפעול עם מדינות אחרות, אנחנו זקוקים לשיתוף הפעולה שלהן, אנחנו צריכים את השותפות שלהן".
תומאס-גרינפלד, שתהיה השגרירה באו"ם, אמרה הערב: "אני רוצה לומר לכם: אמריקה חזרה. הגיוון חזר. הדיפלומטיה חזרה. האתגרים שאנחנו מתמודדים איתם – המגפה העולמית, הכלכלה העולמית, משבר האקלים העולמי, ההגירה ההמונית, העוני הקיצוני והצדק החברתי – לא מרפים מאיתנו וקשורים זה לזה. הם לא ייפתרו אם אמריקה לא תראה את הדרך".
ביידן על סירוב טראמפ להודות בהפסד
(צילום: CBS)

הלילה, שלושה שבועות לאחר הבחירות, הודיע הנשיא היוצא דונלד טראמפ כי מעתה ממשלו ישתף פעולה עם צוות המעבר של הנשיא ביידן - למרות שטראמפ עדיין מסרב להכיר רשמית בהפסד שלו בבחירות. "נמשיך במאבק בעוצמה, ואני מאמין שננצח!", אמר הנשיא היוצא על המאבק המשפטי והעתירות שהגיש כדי לבטל את תוצאות הבחירות.
את ההודעה הדרמטית, בציוץ בטוויטר, פרסם טראמפ דקות ספורות לאחר שמנהל השירותים הכלליים (GSA) - הגוף בממשל שמספק למנצח בבחירות ולצוותו את המשאבים הדרושים להם כדי להיערך כראוי לחילופי השלטון - קבע שביידן הוא המנצח בבחירות. הערב הפכו הסיכויים של טראמפ להישאר בבית הלבן לקלושים אף יותר, כשפנסילבניה הודיעה שהיא מאשרת את תוצאות הבחירות ושג'ו ביידן זכה ב-20 האלקטורים שלה. טראמפ תלה תקוות בפנסיבלניה וגם במישיגן, מדינת מפתח נוספת - שאמש אישרה את ניצחון ביידן.