הותר לפרסום כי לירז רוזנברג, בן 28 מגבעתיים, חשוד בביצוע עבירות מין קשות בעשרות ילדות ונערות, שחלקן מתחת לגיל 14. המשטרה הצליחה לאתר עד עתה 29 קורבנות שבהן לפי החשד פגע רוזנברג, אך ההערכה היא שישנן עוד עשרות. מעצרו הוארך עד ל-14 בנובמבר, ושמו הותר לפרסום כדי לאפשר לקורבנות נוספים להתלונן.
1 צפייה בגלריה
לירז רוזנברג חשוד בעבירות מין בנערות
לירז רוזנברג חשוד בעבירות מין בנערות
עקב אחר הנערות והטריד אותן. לירז רוזנברג
( (מתוך הרשתות))
לפי החשד, רוזנברג "צד" את קורבנותיו ברשתות החברתיות במשך כעשור. הפרשה נחשפה רק לפני כחודש, אחרי שילדה בת 13 מאזור השרון שוחחה לכאורה עם רוזנברג, שהציג את עצמו כ"רז 23". הוא לחץ עליה להיפגש, וכשנפגשו, לפי החשד, הוא אנס אותה ברכבו וביצע בה עבירות מין נוספות. הוריה של הילדה הבינו שהיא נפגעה מינית, התלוננו במשטרה והחקירה הועברה ליחידה המרכזית של מחוז המרכז.
במהלך החקירה, המשטרה חיפשה את הגבר הפוגע ברשתות החברתיות ובצ'אטים - ובסופו של דבר הצליחו החוקרים לאפיין את רוזנברג כחשוד המתאים לפרופיל שלו. הם תפסו את המחשב שלו ואת הטלפון הסלולרי, ושם נמצאו התכתבויות עם עשרות ילדות שאיתן יצר קשר ופגע בהן מינית במשך כעשור. באמצעות התכתבויות האלו הצליחו החוקרים לאתר 29 קורבנות, חלקן כבר בגירות היום, אולם עבירות המין בוצעו בהן לפי החשד כשהיו קטינות. לצד זאת, לפי המשטרה, מצאו השוטרים "כאלף קבצי פורנוגרפיית קטינים" במכשיריו של רוזנברג.
רוזנברג, לפי החשד, איתר ילדות מכל רחבי הארץ באמצעות האינטרנט. בחלקן ביצע עבירות מין בהתכתבות, ועל חלקן לחץ להיפגש עימו - ותקף אותן מינית.
גורם במשטרה אמר כי "הבנו שרוזנברג ביצע עבירות מין מחרידות, חלקן באינטרנט וחלקן במפגש עם הילדות. הוא נהג גם לעקוב אחריהן, להטריד אותן ולאיים עליהן. הוא עשה הכול כדי לאתר כמה שיותר קטינות. כל חייו הבוגרים הוא התעסק בלצוד קטינות". 
במשטרה מעריכים כאמור כי יש עוד עשרות קורבנות מעבר ל-29 שאותרו. "ההערכה שלנו היא שהוא צד קטינות במשך כעשור", אמר הגורם. "הצלחנו לאתר עשרות קורבנות באמצעות המחשב והסלולרי שלו, אבל סביר שהוא החליף אותם במשך השנים. לכן אנחנו מעריכים שיש עוד עשרות קורבנות שטרם הצלחנו לאתר".
בחקירתו החשוד קושר את עצמו לחלק מהאירועים, אך את חלקם הוא מכחיש. במשטרה קוראים לקורבנותיו ליצור קשר ולהתלונן נגדו. חוקרי היחידה המרכזית של המשטרה הקימו במחוז מרכז מוקד טלפוני מיוחד שיאפשר לקורבנות נוספים ליצור קשר ישיר ולדווח על רוזנברג באמצעות שני קווים סלולאריים: 0548917630 ו–0535615908.
מהמשטרה נמסר: "היחידה המרכזית של מחוז מרכז מנהלת בשבועות האחרונים חקירה מואצת של פרשיית פדופיליה חמורה, שעניינה חשד לפגיעה מינית בעשרות קטינות, ברשת ומחוצה לה, על-ידי תושב גבעתיים כבן 28 - לירז רוזנברג.
"ראשיתה של הפרשיה המסועפת, עם קבלת מידע בדבר חשד לפגיעה מינית בנערה בת 13 תושבת השרון ברכבו של החשוד סמוך למקום מגוריה, לאחר שהכיר אותה ברשת חברתית תחת כינוי שקרי- רז בן 23 - וכאמור פיתה אותה למפגש פיזי במהלכו ביצע בה את זממו.
"נוכח התפתחות בחקירה, חוקרי הימ"ר יצרו קשר עם הקורבנות ונגבו מהן עדויות בליווי רווחתי ומעטפת משפחתית, ברגישות המתבקשת".