1 צפייה בגלריה
ההזמנה שקיבלה ר' בדואר
ההזמנה שקיבלה ר' בדואר
ההזמנה שקיבלה ר' בדואר
ר׳, ילדה בת 4 מקריית אונו, קיבלה בימים האחרונים לדואר את המכתב האישי הראשון בחייה. השולחת: מהלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, שבחרה אותה להשתתף במפקד האוכלוסין והדיור לשנת 2022.
הוריה הנדהמים של הילדה חשבו שמדובר בטעות, כי מקריאה של המעטפה התברר שחובה על בתם ועליהם להשיב לשאלות שנפרשו על פני 13 דפים, אחרת ייקנסו. בין השאלות שהופיעו נדרשה ר' להשיב על כתובת מגוריה, מצבה המשפחתי ומספר הילדים שלה.
שאלות נוספות שהיו בשאלון עסקו באם לר' יש קושי להתלבש או להתרחץ, לעלות במדרגות או לזכור ולהתרכז. כמו כן נשאלה הילדה אם נעדרה בחודש שעבר ממקום העבודה או מבית העסק שלה, ואם יש לה קושי לשמוע בלי מכשיר שמיעה.
אביה של ר' אמר בשיחה עם ynet כי התשובות לכל השאלות נמצאות ברישומי הביטוח הלאומי ורשות המיסים, ותהה אם לא הגיע הזמן שבשנת 2022 ישראל תצליח לסנכרן בין המערכות למפקד. "אין בטופס שאלה שהרשויות לא יודעות בעצמן", אמר.
בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה מסרו בתגובה כי מדובר במדגם של מפקד גדול ביותר, הכולל 7% מהאוכלוסייה, שמדווחים על כל משק הבית, ולכן הוא כולל את כל האזרחים הישראלים. "הורים או בן משפחה אמור להשיב עבור אלה שלא יכולים כי השאלון מתייחס לכל משק הבית. שאלונים נשלחו לא רק לילדים בני 4, אלא גם לתינוקות", ציינו.