העיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", שמקום מושבו בלונדון ויוצא לטור גם בדוחה ובביירות, דיווח הבוקר (ראשון) כי מתווה "ארוך טווח" לעזה מתוכנן בקהיר. בעיתון ציטטו מקורות שטענו כי התקופה הנוכחית "תסדיר לראשונה את המצב בעזה, במסגרת תפיסות שיובילו להסכם רגיעה ארוך טווח יחסית בין סיעות ההתנגדות ברצועה לבין ישראל".
2 צפייה בגלריה
ירי מרצועת עזה
ירי מרצועת עזה
"ההסדרים כוללים תפקיד רחב לקהיר בעזה". ירי מהרצועה במבצע "מגן וחץ"
(צילום: AFP)
לפי הדיווח בעיתון, שבבעלותו עומד חבר הכנסת לשעבר עזמי בשארה שנחשד בריגול לטובת חיזבאללה, ארצות הברית וקטאר לוקחות חלק בהסדרים, שמתקיימים במסגרת הבנות אזוריות ובינלאומיות. "ההסדרים כוללים תפקידים רחבים יותר לקהיר מבחינת הנוכחות בעזה", נכתב בדיווח.
בעיתון התייחסו למעורבותה של איראן ברצועת עזה, והוסיפו כי "בשל תפקידה של טהרן בתמיכה בחמאס ובג'יהאד האיסלאמי, בתקופה האחרונה התקיימו התייעצויות בין גורמי ביטחון מצרים ואיראנים בנוגע למצב בעזה ובשטחים הכבושים".
2 צפייה בגלריה
איסמעיל הנייה
איסמעיל הנייה
משלחות של חמאס וג'יהאד הוזמנו לשיחות בקהיר. הנייה ונחאלה, ארכיון
(צילום: AFP)
מקור מצרי חשף כי במסגרת ההסדרים שואפים בקהיר להרחיב את חילופי הסחר עם עזה, ואמר כי "רוצים להקים נמל בעזה בחסות נמל אל-עריש שבמצרים, ובפיקוח וניהול מצרי". לדבריו, "לפי ההסדר יוקם גם כביש מהיר שמקשר בין עזה לאל-עריש".
הדיווח בעיתון הבוקר מגיע לאחר שמשלחת של הנהגת חמאס, בראשות ראש הלשכה המדינית של הארגון איסמעיל הנייה, הגיעה ביום חמישי האחרון לקהיר בהזמנת מצרים. במשלחת השתתפו גם בכירי חמאס נוספים, בהם סלאח אל-עארורי, חאלד משעל, חליל אל-חיה ורווחי מושתהא.
גם משלחת מטעם הג'יהאד האיסלאמי נמצאת בימים האחרונים בקהיר, בהשתתפות מנהיג הארגון זיאד נחאלה, ומי שניהל את המשא ומתן להפסקת אש במבצע "מגן וחץ" מוחמד אל-הינדי.
בעיתון הירדני "א-ראי" התייחסו בסוף השבוע האחרון לפגישות בכירי החמאס והג'יהאד במצרים, ואמרו כי הם צפויים להעביר לקהיר "מסר מאיים וברור לישראל". בעיתון ציטטו מקורות שהוסיפו: "לתוקפנות של ישראל תהיה תגובה חזקה, הסבלנות שלנו אוזלת".