שר הביטחון יואב גלנט שוחח היום (שני) עם לוחמי התותנים שנמצאים בשירות מילואים בעוטף עזה, ומסייעים לכוחות בשטח הרצועת עזה. "רבע ממחבלי חמאס חוסלו ורבע נוסף לפחות נפצעו, שעון החול התהפך נגדם - עלינו להתמיד ולשמור על האחדות כדי לנצח", אמר גלנט ללוחמים. "אנחנו במלחמה ארוכה, אבל בסוף אנחנו נשבור את חמאס. חייבים ללכת עד למצב שמחסלים את הארגון הזה כארגון צבאי שמסוגל לייצר התקפות נגד מדינת ישראל וכמערכת שלטונית".
גלנט בשיחה עם לוחמי התותחנים בגבול עזה
(צילום: שירה קינן, משרד הביטחון)

זמן קצר אחרי שנורה מטח רקטות לעבר גוש דן והשפלה לראשונה מתחילת השנה, נמסר מלשכתו של שר הביטחון כי הוא אמר לאנשי המילואים: "מחבלים יישארו ואנחנו נלחם בכיסי התנגדות, עוד נקודה ועוד פשיטה, וזה ייקח חודשים, זה לא ייקח יום אחד. מצד שני, אין להם אספקה, אין להם תחמושת, אין להם תגבורות, קשה להם לטפל בעצמם, בפצועים ובדברים אחרים".
גלנט הוסיף: "אצלכם בשטח לא שואלים מי הגיע מפה ומי הגיע משם, ומה דעתו של זה ומה דעתו של ההוא, אנחנו נלחמים ביחד, את זה צריך להקרין כלפי מעלה ושכולם יתנהגו בדרך הזאת".
ברקע המחלוקות והביקורת על קיום הכנס להתיישבות בעזה, אמר שר הביטחון: "כולם צריכים להבין שהמוסדות הנבחרים – הממשלה, הכנסת, מייצגים את כל הציבור בישראל, והמערכה מובלת על ידי מי שרואה את טובת כלל הציבור בישראל - כל המגזרים, כל האנשים בתוכו. זה המפתח בשביל לתת כוח לכוחות. לכן, מקסימום פעילות מאחדת ומאוחדת שתקרין כלפי מטה".
1 צפייה בגלריה
ירי רקטות מעזה
ירי רקטות מעזה
המטח שנורה לעבר גוש דן והשפלה, היום
(צילום: איתן טל)
אמש, נערף כנס "החזרה לעזה" בבנייני האומה בירושלים ובו נשמעו קריאות לטרנספר לתושבי הרצועה, לצד הקמה מחדש של התנחלויות שם. השרים בני גנץ וגדי איזנקוט גינו את הכנס שבו השתתפו שורה של שרים וחברי כנסת, גם מהליכוד, וגנץ גם מתח ביקורת על ראש הממשלה בנימין נתניהו שלא התייחס לאירוע ולא גינה אותו. זאת, חרף חשש מנזק תדמיתי ומדיני לישראל בעולם.
בליכוד גיבו בהודעה רשמית את משתתפי הכנס, ומסרו: "גם אם יש מישהו שלא אוהב זאת, הליכוד היא תנועה דמוקרטית ובמדינת ישראל יש חופש ביטוי לכולם - גם לימין. ראש הממשלה נתניהו כבר הבהיר שההחלטות הקובעות מתקבלות בקבינט ובממשלה".