האלימות בחברה הערבית: רביע עריידי (43), תושב העיר מרר בגליל התחתון, נרצח באכזריות על-ידי אלמונים. ראשו של הנרצח אותר הבוקר (חמישי) סמוך לכניסה לבית ספר ביישוב בסמת טבעון, שאר חלקי הגופה שבותרה נמצאו במרר. המשטרה פתחה בחקירה, טרם נעצרו חשודים.
נעים עריידי, אביו של הקורבן, היה משורר ידוע ופרופסור לספרות. הוא כיהן כשגריר ישראל בנורבגיה ובאיסלנד, והגיש במשך 11 שנים תוכנית בערבית בחדשות קשת. האב הלך לעולמו ב-2015.
1 צפייה בגלריה
רביע עריידי
רביע עריידי
הנרצח רביע עריידי
לפי החשד, לפני שראשו של הקורבן נזרק בסמוך לבית הספר - העבריינים ניקו אותו באמצעות חומרי ניקוי כדי להעלים ראיות. אחת המורות בבית הספר, נציין, עברה ליד המקום לאחר מכן, חשבה שמדובר בחפץ ולא הבינה שמדובר בראש של אדם. בהמשך, כאשר התברר שאירע רצח, ההורים והמורים כיוונו את התלמידים מדרך אחרת לבית הספר, כדי שלא יראו את הזירה.
לפי החשד, עריידי נחטף מביתו ונרצח. במשטרה חושדים עוד כי הרקע לרצח הוא סכסוך בין ארגוני פשיעה שבמהלך השנתיים האחרונות גבה את חייהם של 15 בני אדם. רק בשני מקרים הצליחה המשטרה להגיע למבצעים, ושאר התיקים נותרו פתוחים וללא כל התקדמות בחקירה.
בין 15 הנרצחים שגבה הסכסוך גם כמה חפים מפשע. בשלל החקירות עלה כי במקרים אלה לא הצליחו הרוצחים להגיע ליעדיהם, ובחרו להמית את קרובי משפחותיהם.
מיד אחרי הרצח של עריידי, הופצה הודעה בשם "ארגוני הפשיעה" שבה נכתב: "הזהרנו אתכם להפסיק את הקשר עם ארגון הפשע. רצחנו אותו לאחר שהתחיל לפרסם דברים של איום ובגידה".
תושב בסמת טבעון אמר: "זה מקרה מזעזע מאוד, לא קל להתמודד עם רציחות כאלו. אני נגד אלימות, אבל הייתי מעדיף לשמוע על רצח בירי ולא על ביתור גופה".
מתחילת השנה נרצחו 93 בני אדם בחברה הערבית, רק 12 מקרים פוענחו.