סגן השר שוסטר: "גם שני הנותרים יוחזרו לכלא"
(צילום: שחר גולדשטיין)

בעקבות תפיסתם הלילה (בין שישי לשבת) של ארבעה מבין ששת המחבלים שנמלטו בתחילת השבוע מכלא גלבוע, אמר הבוקר סגן שר הביטחון אלון שוסטר לאולפן ynet: "גם שני האסירים הנותרים יוחזרו לכלא הישראלי. שום דבר לא ייעשה בכל מחיר, אלא באמצעים הראויים. הם ייתפסו והם יוחזרו למדינת ישראל להמשך מעצרם. אין לנו כוונה להרוג אף אחד, גם אם יש דם על ידיו".
הוא הוסיף: "אני שבע רצון מהתפיסה ללא אלימות. כך ראוי שיקרה. הם צריכים לחזור לכלא לשנים הארוכות שמחכות להם".
- ידעתם שזו תהיה התמונה? דיברו על כך שייתכן שהם חמושים ושסייעו להם במילוט. "נערכנו לשלל אפשרויות. לא היו מיקרופונים תת-עוריים על האסירים. יש לנו עוד שני אסירים מסוכנים שנשים עליהם את ידינו".
תפיסת שני המחלבים הנמלטים, הבוקר
(צילום: אביהו שפירא, ישראל מושקוביץ, דוברות המשטרה)

2 צפייה בגלריה
האסירים הפלסטיניים שברחו מכלא גלבוע
האסירים הפלסטיניים שברחו מכלא גלבוע
האסירים הפלסטיניים שברחו מכלא גלבוע
(צילום: EPA)
תושב אבו אל-גאנם שבו נתפסו זכריא זביידי ומוחמד קאסם
(אביהו שפירא)

2 צפייה בגלריה
זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע נלכד באזור התבור
זכריא זביידי שנמלט מכלא גלבוע נלכד באזור התבור
זכריא זביידי לאחר תפיסתו, לפנות בוקר
- מה ההערכה לגבי רצועת עזה? ראינו שיגור רקטה ותקיפת צה"ל. "לשלטונות עזה יש מה שהם קוראים צרכים משלהם והם מעלים ומורידים את הלהבות לא על פי אסיר נמלט או שמועות בתקשורת. אני מקווה שימצאו פתרונות לכל מה שמציק להם, כולל העברת הכסף, ואני מקווה שלבני אדם שבשני צדי הגבול שתמצא הדרך לפתרון השבויים ונעדרי ושיקום עזה. זה מגיע להם".
- שר הביטחון ביקר ברמאללה וזה עשה הרבה רעש. התחושה שיש חידוש תיאום ודיאלוג יותר פתוח עם אבו מאזן, ועכשיו באה הרשות והופכת על ראשנו את כל המבנה שנבנה להעברת הכספים. יכול להיות שהימרת על הסוס הלא נכון? "צריך למצוא דרך נכונה לקונסטלציה הבינלאומית שיש בה היבטים של משפט בינלאומי, האמריקנים מעורבים, הרשות, הקטארים, אנחנו השלטונות עזה. מי שצריך את הסיוע הכלכלי צריך לקבל את הכסף בדרך הגונה. אני מקווה שנמצא את הדרך. זה חלק מתוכנית ההסדרה".
- כרגע אין כוונה ללכת להסלמה? "אני רואה מאמצים כנים מכל הגורמים לנסות לאתר את הדרך להעברת הכספים. לא אשים שום איבר רגיש מגופי על כוונת שליטי עזה הקיצוניים".
פרשן "ידיעות אחרונות" יוסי יהושוע על תפיסת המחבלים
(צילום: שחר גולדשטיין)

אתמול בערב נלכדו שני הנמלטים הראשונים - יעקוב מחמוד קאדרי ומחמוד עבדאללה עארדה, אנשי הג'יהאד האיסלאמי. השניים נתפסו על ידי שוטרי סיור באזור הר הקפיצה בנצרת. לפי המשטרה, הם פנו לאזרחים באזור וביקשו מהם מזון ועזרה, ואלה דיווחו על כך. כוחות גדולים הוקפצו לאזור, ובסריקות שערכו במקום אותרו השניים.
לפנות בוקר נלכדו שני נמלטים נוספים - זכריא זביידי מוחמד קאסם עארדה - ביישוב אום אל-גאנם שבהר תבור. השניים נעצרו על ידי אנשי ימ"מ של המחוז הצפוני של המשטרה כשהם מסתתרים תחת עגלות משאית בחניון משאיות במהלך סיור בשטח שנערך לאורך כל הלילה במספר כפרים באזור העמקים.