שני בני אדם, בהם ישי גרטנר בן ה-23 ממודיעין עילית, נרצחו בפיגוע הירי היום (שישי) בצומת ראם (מסמיה). בנוסף, ארבעה בני אדם נפצעו, בהם נער כבן 16 באורח אנוש ושניים נוספים באורח קשה. אזרח שהבחין במתרחש חתר למגע וחיסל את המחבל, פאדי ג'מג'ום ממזרח ירושלים. כך אירע הפיגוע, שלב אחר שלב.
"יריתי בו ממרחק עשרות מטרים עד שהוא נפל". רס"ן (מיל') ש׳ נטרל את המחבל

2 צפייה בגלריה
זירת הפיגוע
זירת הפיגוע
רכבו של המחבל בזירת הפיגוע
(צילום: AP Photo/Tsafrir Abayov)
המחבל הגיע לצומת ראם מכיוון מזרח, ביצע פרסה ברמזור ונעצר לצד תחנת האוטובוס, כ-10 מטרים ממנה. לאחר שעצר, הוא פרק מהרכב איתו הגיע מסוג מאזדה, חמוש באקדח והחל לירות באזרחים, שני בני אדם נהרגו וארבעה נפצעו. במערכת הביטחון נבדקת האפשרות כי המחבל ביצע ירי גם לעבר רכבים חולפים בצומת.
איש כוחות הביטחון לשעבר, שמגויס כעת למילואים כקמב"ץ בנפת לכיש של פיקוד העורף, רס"ן ש׳, נטרל את המחבל בפיגוע. הוא עבר עם רכבו בכביש ממול והבחין במחבל יורה, הוא יצא מהרכב, ירה לעבר המחבל כמה כדורים ממרחק עשרות מטרים - פגע בו ונטרל אותו. רס"ן ש' החל לצמצם את המרחק והתקרב למחבל, תוך כדי שהוא ממשיך בירי על מנת לוודא כי המחבל לא יורה לעבר אנשים נוספים.
"נסעתי ממזרח למערב, פניתי לכיוון תחנת הדלק ושמעתי ירי", שחזר רס"ן (במיל') ש'. "הבן שלי היה איתי ברכב, ביקשתי ממנו שיישאר שם ויזמין משטרה, חבשתי כובע זיהוי ויצאתי עם אקדח. זיהיתי את המחבל בתחנה מבצע ירי לעבר רכבים שעוברים בכביש, כרעתי ברך ויריתי בו ממרחק של עשרות מטרים עד שהוא נפל. רצתי אליו מהצד השני של הכביש ווידאתי שהוא מנוטרל".
2 צפייה בגלריה
פאדי ג'מג'ום
פאדי ג'מג'ום
פאדי ג'מג'ום, המחבל שביצע את פיגוע הירי
פשיטה על בית המחבל בשועפט
( להוסיף קרדיט: סילוואניק)

צה"ל פרק את סוכת האבלים שהקימו למחבל בחברון

גורם במשטרה סיפר בזירה כי רס"ן (במיל') ש' החל לירות לעבר המחבל ממרחק כ-30 מטרים, ואמר כי "הוא ממש צלף בו מרחוק, הצליח לנטרל אותו ומנע את המשך מסע הרצח".
האזרחים הנוספים שהיו בתחנה, בסביבתה או בכביש נמלטו מהאזור. אחד הפצועים, שמצבו מוגדר בינוני, נפגע מהירי בעת שחלף עם רכבו במקום. הוא המשיך בנסיעה לכיוון יד בנימין ושם אותר עם פצעי ירי ופונה לבית החולים.
המחבל, תושב מזרח ירושלים, התגורר במחנה הפליטים שועפט בצפון-מזרח העיר. מפרטי החקירה עולה כי למחבל חזות של איש דאעש - עם זקן וכיפה לבנה. דיווחים פלסטיניים סיפרו על כוחות שסוגרים את מחסום מחנה הפליטים, ועל כוחות שהגיעו לבית המחבל. במקביל, פלסטינים בחברון הקימו סוכת אבלים למחבל שחוסל, כוחות צה"ל הגיעו למקום ופירקו את הסוכה.